خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک را پیگیری می کند/آزردن دل های دردمند

«وقایع استان» آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک را پیگیری می کند/آزردن دل های دردمند

سه شنبه ۴ مهر ۹۶  شماره ۶۸۹

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

تقریبا یک ماه پیش بود که خبر درد آور انحلال باشگاه شهرداری اراک دهان به دهان چرخید و رسانه ها و خبرنگاران مختلف در پی صحت و سقم این خبر بودند و ما هم در سرویس ورزشی وقایع استان بالاخره توانستیم صحت خبر را از دفتر روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک بیرون بکشیم. مطلب بلند بالا و بهتر بگوییم مرثیه گونه ای نیز برای این اتفاق تلخ به قول مطبوعاتی ها رفتیم ، که خیلی هم سر و صدا بپا کرد خصوصا تصویری که از عزیزمحمدی مدیرعامل وقت داشتیم و کار کردیم که گویی مقابل مسجدی که مجلس ختم ورزش شهرداری در آن برپاست ایستاده و به شرکت کنندگان خوش آمد می گوید. در طول تمامی سه سال فعالیت این باشگاه سعی کردیم اخبار آن را پوشش داده و با گزارش های تحلیلی عملکرد تیم های شهرداری را رصد کنیم. اما حالا با شرایط غم انگیز نابودی و انحلال این باشگاه روبرو هستیم و در پی آن خواهیم بود که ببینیم سرانجام چه خواهد شد؛ آیا فریادرسی نیست که به داد باشگاه شهرداری اراک برسد؟
سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای خطاب به باشگاه شهرداری پیشنهاد داد که بهتر است دست از تیم داری بکشد و این اتفاق نیز افتاد و باشگاه منحل گردید. در تمام مدتی که این پروسه از دریافت نامه تا دست و پا زدن باشگاه شهرداری برای بقا شورای شهر در جریان این اتفاق بود و نظاره می کرد و قطعا شورای شهر اراک می توانست با درایت و نگاه دلسوزانه بیشتری جلوی این اتفاق را بگیرد. موازی با رقم خوردن این جریانات ما پیگیر این قضیه بودیم که شورای شهر به عنوان یک ارگان دو ســویه که هم مردم نهاد است و هم دولت نهاد می تواند جلوی این اتفاق را بگیرد که متاسفانه پی بردیم که شورای شهر می توانسته جلوی انحلال باشگاه را بگیرد حال در ادامه بیشتر به قصور شورا نشینان محترم شهر خواهیم پرداخت.
ولی آنجا که سازمان بازرسی کل کشور شهرداری را با لحنی ملایم از باشگاه داری حــذر می کند، حرف بسیار است که چه اتفاقاتی رخ داده و یا اطلاعاتی به سازمان محترم بازرسی کل کشور داده شده که این نهاد نظارتی این تصمیم را گرفته و از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور از بالاترین نهاد های اجرایی کشور به حساب می اید دستور این سازمان اجرایی گردید پیش داوری نمی کنیم و هیچ شنیده موثقی نداریم ولی امیدواریم که سازمان بازرسی با بررسی تمامی جوانب نسبت به ابلاغ این دستور اقدام کرده باشد چون این انحلال عواقب و تاثیرات مخربی بر جامعه ورزشدوستان و شهروندان اراک داشته است.
موج عظیمی از سرخوردگی و رخوت جامعه ورزش دوستان استان را فراگرفته است که به هیچ ترفندی نمی توان آن را به قول نسل امروزی شست و برد، از آنجا که ورزش قهرمانی در استان مرکزی آنقدر قدرتمند نبود و نیست همین نام شهرداری اراک و بسکتبال و والیبالش دلخوشی خیلی ها شده بود خیلی ها از جوانان و شهرواندان این دیار هفته را به امید دوشنبه های دوست داشتنی و میزبانی و تشویق تیم بسکتبال شهرداری سر می کردند و حالا جز حسرت و نا امیدی چیزی باقی نمانده است.
اما شورای شهر اراک که در بحبوحه انتخابات چه شعارها دادند که به طرفه العینی فراموش شد،نظاره گر نابودی و انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک بودند. گویا دوستان یا با وظایف و رسالت خطیر خود بر مسند شورای شهر آشنا نبودند و یا صلاح دیدند که در این برهه حساس ورود نکرده و کار را تمام شده بدانند.
از سوی دیگر انحلال باشگاه شهرداری همزمان شد با انتخاب شهردار برای کلانشهر اراک و دوستان شورانشین که هر یک مرزبندی و سمپاتی های سیاسی خاص خود را دارند تمام فکر و ذکر خود را برای انتخاب شهردار منطبق با خطوط سیاسی خود گذاشتند و از یکی از برحق ترین و اساسی ترین مطالبات مردم اراک غافل شدند بد نیست در ادامه نگاهی بیاندازیم به وظایف شوراها که نشان می دهد ورود به این مسئله و جلوگیری از انحلال باشگاه از وظایف اصلی آنها بوده است.
بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌هاجهت بـــرنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیـــربط می بینید که بررسی و شناخت نیازهای فرهنگی و اجتماعی از وظایف اصلی اعضای محترم شورا ها بوده که منطبق بر مورد انحلال باشگاه قرار می گرفته که متاسفانه در این فقره ورود نکردند.
همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان.
زمانی که فریادهای نافرجام مدیران و شهروندان برای جلوگیری از انحلال این باشگاه به گوش می رسید باز هم گوش شنوایی از درون شورای شهر اراک شنونده این فریادها نبود.
می بینیم که اعضای شورای شهر اراک هم می توانستند و هم بایستی در این غائله ورود می کردند و جلوی این اتفاق را می گرفتند که بنا به هر دلیلی از این اقدامات سر باز زدند تا همین ابتدای کار دوره جدید مردم بسیار از آنها جلو بی افتند.
اما مسئله جالب تر اینکه اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری رقمی در حدود یکصد و هفتاد میلیون تومان برای ورزش مصوب کرده است آقایان یا نمی دانند ورزش چیست یا نمی دانند ورزش قهرمانی چقدر هزینه دارد و یا فرض کردند مردم در سطح پایینی از شعور و بینش قراردارند. با این بودجه چه تیم ورزشــی را می توان آماده و مهیای ساده ترین مسابقات زیرگروه کشور کرد؟ باور کنید زمان مناسبی برای شوخی انتخاب نکرده اید، این بودجه به هیچ چیز یک تیم دسته سوم ورزشی هم نمی رسد.
شاهکارتر از این بودجه بندی اینکه گویا مقرر گردیده این مبلغ عظیم در اختیار هیات ورزشی مربوطه قرار گیرد تا به صلاحدید خود برای ورزش هزینه کند! طبق قانون و مقررات هیات های ورزشی نمی توانند به تیم داری مشغول شوند و این بر خلاف ضوابط مصوب می باشد. وظیفه هیات های ورزشی فقط آموزش و استعداد یابی و برگزاری مسابقات می باشد، دوستان کدام عقل سلیمی در کدام هیات ورزشی این داستان را باور می کند و زیر بار می رود که این رقم اندک را بعنوان سرمایه ای برای تیم داری بپذیرد؟
باشگاه شهرداری اراک باسابقه درخشان در طول سه سال از حیات خود و با کوله باری از خدمات ارزشمند به ورزش استان مرکزی و با عناوین درخور و شایسته کشوری منحل گردید؛ خواهشمندیم دیگر با این مصوبات دل دردمند ما را بیشتر نیازارید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.