خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به نتایج هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور/شاهکار ده نفری

نگاهی به نتایج هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور/شاهکار ده نفری

سه شنبه ۴ مهر ۹۶  شماره ۶۸۹

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

یاسر هویدی: هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول کشور یکشنبه با برگزاری هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. تمامی دیدارها با نظم مطلوبی و راس ساعت مقرر برگزار گردید و فقط بازی دو تیم اکسین البرز و شهرداری ماهشهر با یک روز تاخیر برگزار شد. شاهکار این هفته را بدون شک تیم آلومینیوم دیار آفتاب به رهبری حامد بصیری در تبریز انجام داد و در یک دیدار نفس گیر در حالیکه این تیم از دقیقه سی بازی ده نفره شده بود توانست بازی باخته را به یک پیروزی قدرتمند تبدیل نماید. در دیگر دیدار حساس این هفته نساجی دربی شمال را از ملوان برد و در شگفتی دیگر نفت مسجدسلیمان در خانه خود بازی را به خونه به خونه بابل واگذار کرد.با بررسی و تحلیل و همچنین حواشی این بازی ها با ما همراه باشید:

 بادران تهران ۱ – راه آهن تهران صفر
بادران این تیم خوش نقش و خوش ساختار به رهبری محمد ربیعی مربی جوان خود در یک بازی یکطرفه توانست راه آهن تیم نگون بخت مسابقات لیگ دسته اول را که فقط یک امتیاز دارد را با یک گل شکست دهد البته چندین برابر همین یک گل هم بادرانی ها موقعیت به در و دیوار کوبیدند و الا یک تراژدی دیگر برای راه آهن رخ می داد به احتمال فراوان و اگر معجزه ای رخ ندهد راه آهن به مسابقات لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد و اینگونه که بر می آید به اسفناک ترین شکل ممکن هم دسته دومی خواهد شد. از سوی دیگر بادران بی سر و صدا دوران آماده سازی خود را طی کرد و بی سرصدا حالا یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر می باشد این تیم بخوبی و خیلی خیلی ساده و روان توپ را در زمین به گردش در می اورد و تغییرات تاکتیک زیادی را در حین بازی از خود نشان می دهد.بادران حالا با ۱۴ امتیاز آقای جدول مسابقات است و راه آهن فقط و فقط با یک امتیاز قعر جدول را قرق کرده است.

 فجر سپاسی ۱ – ایرانجوان بوشهر صفر
کاکوهای شیرازی اگرچه ابتدای فصل را بخوبی آغاز نکردند ولی دو سه هفته ای است این تیم ریتم خاص و مقبول خود را پیدا کرده و در این هفته هم بوشهری های جوان و ریزه میزه را که اگر مشکلات مالی نداشتند یقه خیلی ها را می گرفتند با یک گل بدرقه کردند.
ایرانجوانی ها هرچند حریف دست و پا بسته ای برای شیرازی های حافظیه نبودند ولی آنقدر زهری در حملات از خود نشان نمی دادند که بتوانند دروازه فجری ها را فتح کنند در آنسو فجر خیلی روانتر و بهتر توپ را در اختیار داشت و حملات پر تعداد تری را بر روی دروازه بندری ها تدارک می دید و در پایان فجر سپاسی شیراز توانست با یک گل در این دیدار پیروز شد و تا رتبه هشتم جدول صعود کند و ایرانجوان همسایه راه آهن در رتبه هفدهم باشد. در پایان این دیدار سعید مفتخر از سمت خود استعفا داد و از آنجا که ایرانجوان بین دو مربی همیشه دست به دست می شود از غلامرضا دلگرم به عنوان جانشین وی نام برده می شود.

 خون بازی در قائمشهر
نساجی ۲ – ملوان ۱
در یکی از حساس ترین دیدارها نساجی مازندران موفق شد در دیداری که سه اخراجی داشت، ملوان بندرانزلی را شکست دهد. با آغاز دربی شمال کشور، دو تیم بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشته و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و در این میان بازیکنان حملات نصف و نیمه ای را روی دروازه یکدیگر پدید می آوردند. با رسیدن به دقیقه ۳۰، احسان پیرهادی، هافبک نساجی با نفوذ از سمت چپ زمین سانتر زیبایی را برای رحمان جعفری ارسال کرد که مهاجم جوان قائمشهری ها با یک ضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند. با به ثمر رسیدن گل اول بازی از سوی بازیکنان نساجی، شاگردان دست نشان برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در عرض چند دقیقه سه فرصت عالی گلزنی را با درخشش روشنگر از دست دادند و در نهایت دو تیم در پایان نیمه نخست با پیروزی پاشازاده و شاگردانش به رختکن رفتند.
با آغاز نیمه دوم مسابقه بازیکنان نساجی با یک بازی کاملا حساب شده با اجتماع در زمین خودی چشم به ضدحملات داشتند که همین امر سبب شد تا ملوانان چند باری دروازه روشنگر را تهدید کنند.
بازی دو تیم به دقیقه ۶۵ رسید که شهریار مقانلو، بازیکن تازه وارد انزلی چی ها در پی ارسال توپ از کناره با گلر نساجی برخورد کرد و با کارت قرمز مستقیم داور از زمین مسابقه اخراج شد تا مشکلات ملوان دو‌چندان شود. اخراج بازیکن ملوان موجب شد تا میانه میدان به دست شاگردان پاشازاده بیفتد و در حالی که بازیکنان نساجی فرصت ها را یکی پس از دیگری با کوبیدن به تیر دروازه یا بازیکن حریف از دست می دادند، مجتبی ممشلی، مدافع پیش تاخته نساجی با فرار از نیمه زمین خودی و جا گذاشتن چند بازیکن با یک ضربه استثنایی گل دوم بازی را به ثمر برساند. با زدن دومین گل از سوی بازیکنان نساجی و با توجه به یک یار کمتر داشتن ملوان همگان در انتظار سوت پایان مسابقه بودند که وحید حیدریه اختلاف را به حداقل رساند و هیجان را تا لحظه آخر به استادیوم پیر وطنی بازگرداند ولی در نهایت بازی با پیروزی دو بر یک نساجی مقابل ملوان به پایان رسید. فریادهای بی امان و بدون وقفه مهدی پاشازاده و نادر دست نشان در کنار زمین از نکات ویژه این دیدار بود که البته در ادامه مسابقه نادر دست نشان به علت اعتراض های مکرر از کنار زمین اخراج شد.خوشبختانه در این دیدار تنش و درگیری بین تماشاگران دو تیم رخ نداد و بایستی این موضوع را به فال نیک گرفت حدود ۱۵۰۰۰ نفر دربی جذاب شمال را از نزدیک تماشا کردند.نساجی با این پیروزی به رده سوم جدول صعود کرد و حالا ملوان را باید در رده دهم جدول جستجو کرد.

 مس کرمان صفر – برق شیراز صفر
در کویر مسی های کرمان میزبان دیگر کاکوهای شیرازی بودند که این بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول در کرمان تیم فوتبال مس برابر مهمان خود برق جدید شیراز با تساوی بدون گل متوقف شد. مس کرمان تا قبل از این دیدار بهترین خط حمله لیگ یک را به همراه شهرداری ماهشهر در اختیار داشت و در هر ۵ دیدار گذشته خود موفق به گلزنی شده بود با این حال پس از ۶ هفته ترمز خط حمله مس برابر بهترین خط دفاع لیگ یک کشیده شد. مس کرمان در حالی برابر برق جدید با تساوی بدون گل متوقف شد که در صورت پیروزی می توانست با تفاضل گل بهتر به رده دوم جدول صعود کند.تیم فوتبال مس کرمان در هفته هفتم مسابقات لیگ دسته اول هفته آینده در کرمان میزبان شهرداری ماهشهر است.

 صبای قم ۲ -گل گهر سیرجان ۲
بازی جنجالی هفته بدون شک دیدار دو تیم صبا و گل گهر بود که شاهکارهای داوری در این دیدار بی سابقه بود.ابتدا بدانید این بازی با نتیجه دو بر دو به اتمام رسید ولی چگونه به اتمام رسید. در جریان دیدار صبا و گل گهر اتفاقاتی افتاد که در فوتبال بی سابقه بود. اولین اشتباه داور در دقیقه ۸۸ اتفاق افتاد و در حالی که بازی با حساب ۲ بر ۱ به سود گل گهر در جریان بود به نشانه پایان بازی در سوت خود دمید. این اتفاق زمینه ساز جنجالهای بسیاری شد، بازیکنان صبا به سمت داور هجوم بردند و بازیکنان گل گهر نیز در حال ترک زمین بودند که پس از وقفه ای ۵ دقیقه ای و پس از اعلام کمک داوران و داور چهارم، داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. در حالی که بازی در وقت های تلف شده در جـریان بود روی یک شوت از جهانگیر عسگری تــوپ از سوی دروازه بان برگشت داده شد و بازی بیش از ۱ دقیقه جریان داشت که پس از بیرون رفتن توپ کمک داور، داور را فراخواند و گل اعلام کرد. این تصمیم این بار با اعتراض شدید بازیکنان گل گهر همراه شد و وینگو بگوویچ از بازیکنان خواست زمین را ترک کنند. این جنجالها که دقایقی طولانی به درازا کشید سرانجام به رضایت وینگو مبنی بر برگشت بازیکنان به زمین منجر شد تا بازی نیمه تمام نماند. داور در این دیدار جنجالی ۲ کارت زرد به بازیکنان صبا و ۴ کارت زرد به گل گهری ها نشان داد.
 مس رفسنجان صفر – شهرداری تبریز صفر
در یکی از دیدارهای هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول در رفسنجان تیم های مس و شهرداری تبریز به تساوی بدون گل رضایت دادند در نیمه اول شاگردان سامره که در این دیدار میزبان بودند بهتر از مهمان خود ظاهر شدند و در چند صحنه موفق شدند تا دروازه حریف را با خطر مواجه کنند با این حال جدی ترین خطر نیمه اول را شهرداری مهمان روی دروازه مس رفسنجان ایجاد کرد جایی که در دقیقه ۴۱ روی یک ضربه کرنر شهرداری چی ها تیر دروازه میزبان خود را به لرزه در آوردند.در پایان نیمه اول تلاش هیچ یک از دو تیم منجر به نتیجه نشد تا نیمه اول بدون گل مساوی به اتمام برسد.
در نیمه دوم نیز مانند نیمه اول تیم میزبان بازی را هجومی تر آغاز کرد و روی چند ضربه شروع مجدد دروازه شهرداری تبریز را با خطر مواجه کرد.شاگردان صالح پناهی هم در این نیمه چند موقعیت روی دروازه مس میزبان ایجاد کردند با این حال در دیداری که شاهد ایجاد موقعیت ۱۰۰% گلزنی نبودیم تساوی بدون گل حاصل ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم میانه جدول بود. مس رفسنجان با این تساوی ۷ امتیازی شد و در رده دوازدهم قرار گرفت و شهرداری تبریز نیز با ۵ امتیاز با توجه به پیروزی آلومینیوم به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

 نفت مسجدسلیمان صفر – خونه به خونه ۱
تیم نفت مسجد سلیمان در خانه مغلوب خونه‌به‌خونه شد تا شاگردان نکونام سه امتیاز را از مسجد سلیمان با خود به سوغات بیاورند. تیم نفت مسجدسلیمان که پس از سپری کردن یک روز پرحاشیه به‌دلیل شایعات ایجاد شده از سوی مسئولان تیم آلومینیوم اراک به دیدار تیم خونه به خونه بابل رفته بود، در همان دقایق ابتدایی مقابل حریف شمالی‌اش غافلگیر شد و با گل زودهنگام روح‌الله باقری از تیم خونه ‌به‌ خونه عقب افتاد. تیم نفت برای جبران این گل تلاش زیادی به خرج داد، اما بازی سراسر دفاعی همراه با اتلاف وقت تیم خونه‌ به ‌خونه بابل که با قضاوت بسیار ضعیف داور میدان همراه شده بود، در کنار عدم بازیخوانی مناسب از سوی کادر فنی تیم نفت مسجدسلیمان که راهکار مناسبی برای زدن گل تساوی اتخاذ نکرده بود، باعث شد که تیم نفت مسجدسلیمان در روزی که توپ و میدان را در اختیار داشت، مغلوب حریف مازندرانی شود و اولین شکست این فصل را تقبل کند.
مصدومیت و تعویض احمد حجتی بازیکن تیم نفت در دقیقه ۳۰ نیمه نخست، اعتراض کادر فنی نفت به قضاوت داور مسابقه و اخراج شدن یکی از اعضای کادر فنی نفت توسط داور میدان، رقم خوردن اولین باخت نفت مسجدسلیمان و از دست رفتن صدرنشینی این تیم، از جمله حوادث مهم این دیدار بود. نفت مسجدسلیمان با این شکست ۱۳ امتیازی باقی ماند. اما با این پیروزی، شاگردان جواد نکونام پس از دو شکست متوالی، یک پیروزی باارزش را در مسجد سلیمان به دست آوردند تا ۸ امتیازی شوند و حداقل برای یک روز به رده هفتم جدول رده‌بندی صعود کنند.

 آلومینیوم اراک ۲ -ماشین سازی تبریز ۱
و اما شاهکار و نتیجه دلچسب تیم شهرمان در مقابل تیم پر حاشیه ماشین سازی تبریز . در همان بازی هفته قبل رگه های پر رنگی از بهبود وضعیت تیم را دیده بودیم که صد حیف گل تساوی را در دقیقه نود و دو دریافت کردیم ولی تبریز روز ما بود و تیم تحت رهبری حامد بصیری جوان توانست با اقتدار و با غیرت ستودنی ده نفره تیم ماشین سازی تبریز را شکست دهد در روزی که از دقیقه سی بازی ده نفره با حریف جنگیدیم سه امتیاز به شیرینی سوغاتی های تبریز نصیبمان شد.گل برتری را در دقیقه ۹۶ این بازی میلاد احمدی مهاجم تیزپا ما به ثمر رساند. دستخوش به علی دهشمند و حامد بصیری و بازیکنان پرتوان آلومینیوم و امید فراوان برای روزهای آینده این تیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.