خانه » پیشنهاد سردبیر » ورزش استان به سرعت رو به پیشرفت و اعتلا است/چشم انداز روشن

ورزش استان به سرعت رو به پیشرفت و اعتلا است/چشم انداز روشن

چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶   شماره ۷۱۸

وقایع استان: در جلسه اخیر شورای راهبردی ورزش استان که با پیگیری های عابد حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی بصورت منظم برگزار می شود صحبت های زیادی در موضوعات مختلف با محوریت ورزش استان رد و بدل شد ولی عابد حقدادی هنوز از نظم تشکیل جلسات راضی نیست و با تاکید بر اینکه جلسات شورای راهبردی ورزش استان را منظم تر برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه ها را به نحو مطلوبی اجرایی کنیم گفت: تشکیل منظم شورای راهبردی ورزش استان کمک می کند تـا برنامه ها را بر اساس اسناد بالادستی ورزش کشور اجرایی کنیم صحبت های زیادی با موضوعیت های مختلف درباب ورزش استان مطرح شد که در این شماره سخنان عابدحقدادی در این جلسه رادستمایه مطلب قرار داده ایم.
خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد کسب مقام هایی در خور و شایسته قهرمانی در رشته های مختلف و اسب زین کرده اداره کل ورزش و جوانان در گسترش و بهبود زیرساخت های کنونی ورزش استان در کنــار برنامه ریزی و هدف گذاری حقدادی و معاونین اش بوده ایم و درآینده نزدیک روزهای به مراتب روشن تری درورزش استان را شاهد خواهیم بود.
عابد حقدادی مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی در جلسه شورای راهبردی ورزش استان گفت: استان مرکزی در حوزه ورزش جایگاه متوسط رو به بالا را در کشور دارد.حقدادی به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش های مختلف استان در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها به رشد و توسعه ورزش استان کمک شایانی می کند.وی با بیان اینکه نقش تدوین برنامه ها در پیشبرد اهداف ورزش استان موثر است ادامه داد: برنامه ششم توسعه استان در حوزه ورزش تدوین شده و برای اینکه این برنامه منطبق با ظرفیت های استان بوده و کارایی لازم را داشته باشد در شورای راهبردی ورزش استان موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
همانگونه که می دانید ورزش همگانی در استان مرکزی درجایگاه واقعی خود قرار ندارد و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به شدت پیگیر اهداف وبرنامه های موجودبرای رشد و پیشرفت ورزش همگانی در استان می باشد.
حقدادی به نقش ورزش همگانی در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید میزان مشارکت مردم استان در ورزش همگانی به ۲۰ درصد می رسید که این آمار محقق نشده است. وی میزان مشارکت مردم استان در ورزش های همگانی را هم اکنون ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه های مختلف میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی را ارتقاء دهیم.
مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم استان در ورزش همگانی از بسیاری از استان های کشور بالاتر است افزود: بسیاری از استان ها نرخ مشارکت کمتر از ۱۰ درصد در ورزش های همگانی دارند. بسیار به برنامه ها و هدف گذاری های تیم جوان اما مسلط به کار مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان استان خوشبین هستم که با اقدامات و پیگیری های لازم بزودی شاهد افزایش میزان ورزش همگانی در استان باشیم.
کمبود نقدینگی و اعتبار در شرایط کنونی اقتصاد کشور که تقریبا در تمامی زمینه با رکود مواجه هستیم از دلایل اصلی نیمه کار ماندن پروژه های عمرانی ورزشی استان محسوب می گردد و اداره کل بشدت بعلت کمبود اعتبار در مضیغه است حقدادی با اشاره به اینکه ۱۱۱ پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش استان وجود دارد ادامه داد: در تلاش هستیم این پروژه ها را ظرف دو سال آینده با اعتباراتی که تخصیص داده می شود تکمیل کنیم.
به هر صورت شورای راهبردی ورزش استان که متشکل از بدنه دانشگاه، جامعه و ورزش است بسیار می تواند درپیشبرد اهداف توسعه طلبانه ورزشی دراستان موثر باشد به شرطی که ابتدا همه اعضا و خصوصا مدیر کل اداره به صورت دقیق پیگیر مصوبات و همفکری های مطرح شده در جلسات باشد ودوم اینکه حاضرین در شورای راهبردی به ایده ها و نظریات درون این شورا بسنده نکنند و راهکاری را در نظر بگیرند که از افکار و نظرات خارج از شورا خصوصا در بدنه دانشگاهیان و ورزشکاران نیز سود ببرند.
ما در وقایع استان همیشه و در همه حال نگاه امیدوارانه و مثبتی به ورزش استان داشته ایم و هر جا لازم بوده تیغ انتقاد را از نیام کشیده ایم ولی در خصوص چشم انداز وضعیت ورزش استان آنچه به چشم می آید تلاش است و تلاش است وتلاش برای پیشرفت و بهبود، وقتی به راهرو های اداره کل ورزش و جوانان استان قدم می گذاری بصورت کامل با فضایی پر تکاپو و پر تلاش و پیگیر روبرو می شوی که خود نشانه خوبی است از جاری بودن خدمت و فعالیت.
دوباره تکرار می کنیم به آینده ورزش استان مرکزی خیلی خیلی بیش از این موفقیت های اخیر خوشبین هستیم و یقین داریم روزهای خوب تکرار و تکرار خواهند شد چرا که هر جا برنامه ریزی در کنار عشق به خدمت قرار گرفت و با نیروی اعجاز آمیز جوانی و انرژی تلفیق شد ثمره کار چیزی جز پیشرفت و بهبود نبوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.