خانه » جدیدترین » وداع با پدیده

وداع با پدیده

یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹  شماره ۱۳۳۰

وداع با پدیده

تیم والیبال شهروند اراک با درخواست […] از لیگ برتر سال ۹۹ حذف شد

رییس کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال: حذف تیم شهروند اراک از لیگ برتر سال ۹۹ بنا به درخواست مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی صورت گرفته است

مدیرکل ورزش و جوانان استان: اداره کل ورزش و جوانان هیچ گونه درخواستی مبنی بر کناره گیری نماینده والیبال استان از لیگ برتر نداشته و ضمن تکذیب این خبر باید اعلام کنیم این تصمیم فدراسیون والیبال در قبال باشگاه است

علی امیدی

خبر تلخ حذف پدیده فصل لیگ برتر والیبال کشور در سال ۱۳۹۷ از لیگ برتر ۱۳۹۹ در روزهای گذشته بار دیگر نشان داد که سیاست های یک و بام و دو هوای مسئولان استان تا چه اندازه به ورزش استان صدمه زده است. حمایت صرف از یک رشته ورزشی (تیم فوتبال آلومینیوم) برای رفتن به لیگ برتر از یک سو و عدم همراهی یک تیم ورزشی دیگر استان (تیم والیبال شهروند) که پیشتر در لیگ برتر خوش درخشیده حاکی از این است که مسئولان قصد ندارند از سرمایه های ورزش استان حراست کنند. سوال این است که چگونه مسئولان استان مرکزی برای لیگ برتری شدن تیم فوتبال آلومینیوم اراک پاداش چندصد میلیون تومانی درنظر می‌گیرند و صعود این تیم چند ده میلیارد تومانی را در راستای تلاش اداره کل ورزش و جوانان می دانند، اما بدهی مالی تیم لیگ برتری والیبال را مربوط به باشگاه می‌دانند و با یک تکذیبیه به حذف این باشگاه از لیگ برتر پاسخ می‌دهند.

چظور حذف شدیم؟
نخست رییس کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال خبر حذف تیم شهروند اراک از لیگ برتر سال ۹۹ را به رسانه ها داد. شهرام عظیمی با بیان این که تیم شهروند اراک به تعهدات خود عمل نکرده است، افزود: این تصمیم بنا به درخواست مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گرفته شده و تیم شهروند اراک از لیگ برتر سال ۹۹ جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حذف می‌شود. وی تصریح کرد: به همین دلیل تیم شهرداری گنبد که روز یکشنبه در هفته ششم لیگ برتر میزبان شهروند اراک بود، استراحت خواهد داشت و از هفته هفتم برنامه مسابقات به شکل ۱۴ تیمی و هر هفته، هفت بازی تنظیم خواهد شد.
سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، درباره دیگر تیم‌هایی که تکلیف بدهی‌های خود را مشخص کردند، گفت: اگر این تیم‌ها به تعهدات خود به موقع عمل نکنند، از حضور آن‌ها در دور برگشت مرحله مقدماتی این رقابت‌ها جلوگیری خواهد شد.
پس از این سخنان بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان سریعا واکنش نشان داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان هیچ گونه درخواستی مبنی بر کناره گیری نماینده والیبال استان از لیگ برتر نداشته و ضمن تکذیب این خبر باید اعلام کنیم این تصمیم فدراسیون والیبال در قبال باشگاه است.
عابد حقدادی افزود: عدم انجام تعهدات مالی فدراسیون علت کنار گذاشتن تیم والیبال شهروند است. بدهی های باشگاه به فدراسیون و همچنین بازیکنان فصل قبل تا مدت زمان مشخص شده پرداخت نگردید لذا با حفظ سهمیه استان برای فصل آتی و تا زمان مشخص شدن وضعیت، فدراسیون والیبال از حضور این تیم در رقابت های این فصل لیگ برتر جلوگیری نمود.
وی گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری‌های انجام شده حمایت چندانی از تیم والیبال شهروند بعمل نیامد و حمایت ها در سطح لیگ برتر نبود.
اما چندی بعد رییس هیات والیبال استان تیر خلاص را به هواداران شهروند زد. رییس هیات والیبال استان مرکزی گفت: تیم والیبال شهروند اراک از لیگ برتر کشور کنار گذاشته شد و دیگر امکان بازگشت این تیم به رقابت‌های لیگ برتر وجود ندارد.
رضا سمیعی افزود: فرآیند ثبت نام تیم والیبال شهروند اراک فروردین ماه امسال انجام شد اما برای قطعی کردن این ثبت نام باید مبلغی را به عنوان حق ورودی لیگ برتر، به حساب سازمان لیگ والیبال کشور واریز می‌شد که بخشی از آن واریز و بخشی به دلیل نبودن پشتیبان مالی تامین نشد که به همین دلیل از لیگ برتر کنار گذاشته شد.
وی ادامه داد: تیم والیبال شهروند اراک تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت داشت تا با پرداخت هزینه ورودی لیگ برتر به سازمان لیگ والیبال کشور، ثبت‌نام خود را قطعی کند اما به دلیل عمل نکردن به این تعهد مالی، اکنون بعد از گذشت پنج هفته از آغاز لیگ برتر از جدول این لیگ کنار گذاشته شد.
رییس هیات والیبال استان مرکزی مجموع بدهی‌های تیم والیبال شهروند را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این تیم علاوه بر هزینه ورودی لیگ برتر والیبال در سال ۹۹، میزان قابل توجهی نیز به بازیکنان بدهکار است.
سمیعی بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک بعد از منحل شدن تیم والیبال شهرداری قول مساعدی برای حمایت از تیم دادند که این تیم با نام شهروند به فعالیت خود ادامه دهد اما در سال جاری نیز با پیگیری‌های انجام شده از سوی هیات والیبال و اداره کل ورزش و جوانان سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری برای تیم شهروند جذب که به عنوان حق ورودی لیگ برتر به حساب فدراسیون واریز شد.
وی اضافه کرد: تیم والیبال شهروند اراک در سال۹۷ به عنوان پدیده فصل لیگ برتر والیبال کشور معرفی شد اما در سال ۹۸ به دلیل مشکلات مالی به‌وجود آمده در این تیم، در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر کشور قرار داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، لیگ برتر در این فصل تعطیل شد.
رییس هیات والیبال استان مرکزی گفت: با وجود فعالیت واحدهای تولیدی مادرتخصصی در استان مرکزی به خصوص شهر اراک، انتظار از ورزش این استان در سطح کشور بالا است اما هیچ یک از واحدهای تولیدی تمایلی به حمایت از ورزش به خصوص والیبال این استان ندارند.

سرانجام شهروند چه می شود؟
متاسفانه در استانی که مدعی صنعتی بودن است و مسئولان آن خود را حامیان همیشگی ورزش می دانند یکی از تیم های ورزشی خوش آتیه استان فرصت حضور از لیگ برتر را از دست داده و با چشم انـداز پیش رو نیز بعید بنظر می رسد که بزودی دوباره شاهد روزهای اوج شهروند باشیم. این اتفاق بارها و سال های قبل برای تیم های مختلف ورزشی در استان افتاده و بی شک در سال های بعد هم نظیر آن را مشاهده خواهیم کرد، شاید قرعه بعد برای تیم فوتبال آلومینیومی باشد که اکنون از تمام حمایت ها را به سمت خود جلب کرده است. سوال اما اینک این است چه کسی یا کسانی باید از تیم های ورزشی استان حمایت کنند تا زحمات سالیان افرادی که برای این تیم ها زحمت کشیدند از بین نرود؟ مسئولان استان، همان ها که در روزهای اوج این تیم ها خود را عامل موفقیت های تیم های ورزشی می دانند، در روزهای سخت چه نقشی می توانند ایفا کنند؟ آیا وقت آن نرسیده مسئولان با ایجاد یک صندوق حمایتی برای تیم های ورزشی یا طرحی مشابه در روزهایی که آن ها به حمایت نمادی نیازمندند به یاری شان بشتایند؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.