خانه » جدیدترین » هر فرشته ای، فرشته نیست

هر فرشته ای، فرشته نیست

یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹  شماره ۱۳۹۳

هر فرشته ای، فرشته نیست

آزاده شیوا

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

این روزها خبرهای بسیاری مبنی بر ایجاد عوارض جدی به دنبال مصرف کپسول چاقی «فرشته» در مصرف کنندگان این محصول که در برخی موارد منجر به بستری در بیمارستان نیز شده، منتشر شده است. کپسول چاقی «فرشته» هیچگونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد. براساس این گزارش دستور جمع آوری این فراورده از تاریخ اول تیرماه سال ۹۴ از سطح عرضه به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شده است.ضایعات و پوسیدگی استخوانی به خصوص در ناحیه لگن، انواع آسیب‌های بینایی مانند آب مروارید و افزایش فشار چشم، تشدید علائم روانی شبه جنون ناشی از مصرف استروئیدها، افزایش فشار خون بحرانی و نارسایی احتقاقی قلب از عوارض مصرف این محصول است.
همچنین سرکوب سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی و باکتریال و به هم ریختگی تعادل هورمونی و بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت از دیگر عوارض مصرف این دارو است.
باید بدانید که تغذیه صحیح این نیست که لاغر بمانید یا خودتان را از غذاهایی که دوست دارید، محروم کنید. بلکه تغذیه ای درست است که انرژی زیادی به شما بدهد، احساس سرزندگی کنید و خود را سالم بدانید. تغذیه سالم تنها یک رژیم غذایی نیست، بلکه یک سبک زندگی ست که در هر سن و سالی که هستید، باید به آن روی آورید.
برای داشتن یک تغذیه صحیح باید بدانید چه غذاهایی برای شما مفید هستند. در این رژیم ما به سراغ خوراکی هایی می رویم که از مواد شیمایی عاری باشند. میوه، سبزیجات، غلات، چربی های سالم و پروتئین ها از موادی هستند که باید در رژیم تان جای دهید. از این رو باید دور مواد فرآوری شده و حاوی چربی های ناسالم، شکر، نمک و افزودنی ها را خط بکشید. اگر این روند را در پیش بگیرید، به تدریج اندام شما پاکسازی می شود که نه تنها تاثیری مثبت روی اندام، بلکه روی ذهن تان هم خواهد داشت.
چرا باید تغذیه سالمی داشته باشیم؟
تغذیه سالم فوایدی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنم:
– دیگر نگران کالری های مصرفی تان نخواهید بود.
– ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و فیبر بدن شما تامین می شود.
– سیستم ایمنی بدن تان تقویت می شود.
– عملکرد روده هایتان را بهبود می بخشد.
– سلامت پوست، مو و ناخن های شما را تضمین می کند.
– وزن تان را کاهش می دهد.
– به آرامش ذهن تان کمک می کند.
– نفخ را از بین می برد.
– خواب بهتری خواهید داشت.
– استرس تان را کم می کند.
– احساس خستگی را دور می کند.
– احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.