خانه » جدیدترین » هایپرما، فروشگاهی از مردم برای مردم

هایپرما، فروشگاهی از مردم برای مردم

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰   شماره ۱۴۲۱

هایپرما، فروشگاهی از مردم برای مردم

درباره فروشگاه هایپرما، برنامه ها و خدمات این فروشگاه در گفتگو با منصور جمیلی مدیر فروشگاه هایپرما در اراک

جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی از ستون های مهم رونق اقتصادی و رفع معضلات موجود در کشور است. به اعتقاد صاحبنظران این دو مولفه به خــوبی می تواند مسئولیت بخش عظیمی از سر پا نگه داشتن و پیشرفت اقتصاد را بر عهده گیرد.
زمانی که سرمایه گذاری هدف بزرگی همچون ایجاد اشتغال را در دستور کار خود قرار می دهد می توان به حل مشکلات اقتصادی امیدوارتر بود.
حضور هر سرمایه گذار در شرایط امروز که موانع زیادی اقتصاد کشور را مورد تهدید از هم گسیختگی وضعف قرار داده نعمتی بزرگ است که باید قدر دانسته و ارج نهاده شود؛ در واقع هر فرد یا مجموعه ای که با سرمایه گذاری و کارآفرینی زمینه اشتغال و رهایی حتی یک نفر از بیکاری را فراهم می آورد ارزشمند است.
منصور جمیلی یکی از همین افراد است که از سال ۶۱ کار خود را از قنادی و در سال ۷۴ پخش مواد غذایی در سطح استان را به صورت مویرگی آغاز کرد. در سال‌های ۸۹ و ۹۰ نمایندگی حدود ۶۰ برند معتبر را در دست گرفت و در سال ۹۴ به پشتوانه همین موضوع، تصمیم به راه اندازی یک مکان عرضه مستقیم کالا به شکل فروشگاه هایپر گرفت تا در فضایی مناسب و شکیل خدمات‌دهی رضایت بخش و مطلوب به مشتریان را انجام دهد. جمیلی هم اینک مدیریت فروشگاه چند منظوره هایپرما در منطقه‌ کوی رضوی (گردو) را عهده‌دار است.

مدیر هایپرما به خبرنگار ما گفت: از آنجا که در منطقه گردو فروشگاه بزرگی برای رفع نیازهای روزانه ساکنین وجود نداشت در سال ۹۴ راه‌اندازی این فروشگاه در برنامه قرار گرفت و پس از بررسی‌های فراوان مشخص شد این منطقه شهر، از چند حدیث مستعد بهره‌مندی از یک هایپر مارکت به معنای واقعی است.
مدیر فروشگاه چند منظوره هایپرما افزود: افتتاح فروشگاه در این محل به چند دلیل مورد استقبال قرار گرفت؛ شهروندان توانستند بدون اینکه ناچار باشند به مغازه های مختلف در سطح شهر سر بزنند، به آسانی با مراجعه به یک مکان متمرکز بیشتر اقلام مورد نیاز و مایحتاج روزانه خود را در تنوع های گوناگون و از برندهای معتبر با کیفیت قابل قبول خریداری کنند، ضمن اینکه به دلیل محله ای بودن فروشگاه، خبری از شلوغی ها و ترافیک مرکز شهر در این منطقه نیست و مشتریان با پارک کردن خودروهای خود در مکان تعبیه شده، بدون هیچگونه نگرانی ساعت‌ها از قسمت‌های مختلف فروشگاه بازدید کرده و با آسودگی خاطر کالاهای مورد نظر خود را تهیه نمایند.
جمیلی اظهار داشت: خوشبختانه نظرسنجی های مردمی نشان از این دارد که مزایای ذکر شده رضایت شهروندان را به دنبال داشته و هم اینک مردم به ویژه ساکنین این منطقه ترجیح می‌دهند آنچه را در نظر دارند از این فروشگاه تهیه نمایند.
وی بیان داشت: در ابتدای کار، سوپرمارکت های اطراف از افتتاح هایپرما راضی به نظر نمی رسیدند و بیم از دست دادن مشتریان چند ساله خود را داشتند

که پس از مدتی با مراجعات مردم از نقاط مختلف شهر به این فروشگاه،خوشبختانه تعداد مشتریان سوپرمارکت های اطراف نیز افزایش یافت.
وی ایجاد رقابت سازنده میان سوپرمارکت‌ها و تشویق آنان برای به روز شدن،فاصله گرفتن از فروش سنتی و توجه بیشتر به چیدمان اجناس را از مـزایای راه اندازی فروشگاه چند منظوره عنوان کرد.
مدیر فروشگاه هایپرما سپس اظهار داشت: در ایجاد این مرکز تلاش کردیم جوانان جویای کار همین منطقه را جذب نماییم و اکنون بسیاری از همکاران ما از ساکنین کوی گردو هستند که این امر و رفت و آمد آسان تر کارکنان فروشگاه به دلیل کوتاهی مسیر تا منزل از امتیازات قابل دفاع ما به شمار می‌رود و مفتخریم که از این نظر نیز مردم فروشگاه را از آن خود می‌دانند و به آن حس تعلق خاطر دارند.
لازم به توضیح است که هم اینک پنجاه نفر به واسطه این فروشگاه به کار مشغول هستتد.
وی گفت: در کنار همه این موارد، تخفیفات فصلی، مناسبتی و… موجب خوشنودی خریداران است و با توجه به اینکه ما نماینده مستقیم توزیع اکثریت قریب به اتفاق کالاهایی که در این فروشگاه عرضه می‌شود هستیم، اجناس در حالت عادی نیز از قیمت معقول و غیر واسطه ای برخوردارند در وضعیت فعلی اقتصادی با بهترین قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
از طرف دیگر به دلیل اینکه مدیریت فروشگاه، خود توزیع کننده اجناس مختلف در استان است در برخی برهه‌های زمانی که محصول یا محصولاتی کمیاب یا نایاب می‌شود این فروشگاه همچنان تا مدتی می‌تواند آن را به متقاضیان عرضه کند و در واقع به سرعت باکسر جنس مواجه نمی‌شود و این در حالی است که تامین کالاهای بعضی استان‌های همجوار مانند لرستان را نیز به انجام می‌رساند.

جمیلی در خصوص ادارات، ارگان ها و شرکت های طرف قرارداد با این فروشگاه بیان داشت: پس از عقد قرارداد با شرکت هایی همچون هپکو، واگن پارس، ماشین ســازی، لجــــور و همچنین نیروگاه حرارتی شازند، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، دانشگاه پیام نور، بانک های تجارت و پاسارگاد(از طریق سامانه آسان خرید) و چندین دستگاه دولتی، زمینه‌های بسیار مطلوب استفاده پرسنل این ارگان ها از خدمات و کالاهای فروشگاه فراهم شده است و هایپرما با در نظر گرفتن بهترین شرایط آمادگی دارد از طریق امضای قرارداد با سازمان ها، خدمات دهی خود را گسترش دهد.
مدیر فروشگاه هایپرما ادامه داد: اشخاص حقیقی و افرادی که در ادارات دولتی شاغل نیستند نیز می توانند با ارائه کارت ملی و تنها با ارائه چک بدون ضامن اقدام به خرید مدت دار از این مرکز نمایند.
این کارآفرین اراکی با اشاره به بازدید سرزده اسفندماه سال گذشته استاندار از فروشگاه خاطرنشان ساخت: طی این بازدید، استاندار مرکزی پس از رصد محصولات و اجناس مورد عرضه در فروشگاه اقدام به نظرسنجی و گفتگو با مشتریان نمود و میزان رضایت آنان از خدمات دهی این مرکز را جویا شد.
وی افزود: در حاشیه این بازدید مدیر ارشد استان با ابراز خوشنودی از رضایت بخشی عملکرد فروشگاه، خواستار راه‌اندازی فاز دوم آن شد تا با این اقدام بستر ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای تعداد دیگری از شهروندان اراکی هموار شود.
مدیر هایپر ما گفت: استاندار مرکزی تکیه ی این مجموعه بر توان مالی خود و بدون استفاده از تسهیلات بانکی جهت راه اندازی فروشگاه را نقطه قدرت قوت بزرگی دانست و بر حمایت دستگاه‌های متولی از افتتاح فاز دوم آن تاکید کرد.
شایان ذکر است برای دومین فاز فروشگاه چند منظوره هایپرما عرضه لوازم خانگی، لوستر، مبلمان، فود کورت و شهر بازی با شرایط کم نظیر در دستور کار است.

شرایط اقتصادی مردم خوب نیست؛ برای حمایت از آنان برنامه داریم
مدیر فروشگاه چند منظوره هایپرما با بیان اینکه مردم روزهای سختی را به لحاظ اقتصادی سپری می کنند تصریح کرد: به علت گرانی اجناس و پایین آمدن قدرت خرید مردم، در حال حاضر بسیاری از شهروندان از عهده تهیه آنچه نیاز دارند بر نمی آیند و این فروشگاه با درک وضعیت مالی شهروندان، در حال تدارک برنامه‌هایی است که مردم در خرید اقلام مورد نیاز خود فشار مالی کمتری را متحمل شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که شیوع بیماری کرونا پدید آورده است نیز پیگیر راه اندازی سامانه خرید مجازی از فروشگاه هستیم که البته باید بسترهای خاص این کار فراهم و تدابیری اندیشیده شود تا عرضه کالا به صورت مجازی شکل و قالب سامان یافته داشته باشد و همانگونه که دو سال متوالی ۹۷ و ۹۸ به عنوان واحد صنفی برتر شناخته شدیم همچنان بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم که شایستگی برتر بودن را برای خود حفظ نماییم و یقین داریم این امر با تامین رضایت مردم میسر می‌شود.
ذکر این نکته ضروری است که فروشگاه هایپرما عناوین حامی ورزشکاران، هنرمندان و سالمندان استان را نیز به خود اختصاص داده و کسب گواهینامه استاندارد رضایت مشتری و کیفیت خدمات از سوی شرکت TUV آلمان را نیز در کارنامه عملکرد خود ثبت کرده است. علاوه بر این شرکت در جشنواره های مختلف مانند جشنواره انگور هزاوه از اقدامات مداوم سالیان های فروشگاه می باشد.

هایپرما فروشگاه مردم است اما برخی دستگاه‌ها از آن حمایت نمی‌کنند
مدیر فروشگاه چند منظوره هایپرما در ادامه به بیان برخی از مشکلات آن پرداخت و گفت: ما برای گسترش و راه اندازی فاز دوم فروشگاه نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستیم که متاسفانه تاکنون پاسخ مثبتی در این خصوص دریافت نکرده ایم و امید می‌رود به زودی در سال جدید برای این درخواست اقدامات خوبی رقم بخورد.
جمیلی سپس یکی دیگر از عمده مشکلات فروشگاه را عدم تامین به موقع کالاهای اساسی از سوی دستگاه‌های دولتی نظیر اداره کل صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: هایپرما یک فروشگاه مردمی برای تامین نیازهای آنان است، اما متاسفانه این دستگاه‌ها آن گونه که باید اقلام مورد نیاز شهروندان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و همیشه در این زمینه با مشکل روبه‌رو هستیم.
وی خواستار عنایت بیشتر تصمیم‌گیران اداره کل صمت استان در این ارتباط شد.
مدیر فروشگاه چند منظوره هایپرما در پایان یادآور شد: این فروشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رفاه حال بیشتر شهروندان راه‌اندازی شده و با وجود همه دست اندازها، در یک مسیر معین و صحیح گام برمی‌دارد تا با تلاش کارکنان این مجموعه اندکی از دشواری‌های معیشتی مردم کاسته شود و حداقل بتوانند کالاهای ضروری خود را با فراغ بال بیشتر، کیفیت بهتر و بهای مناسب‌تر تهیه نمایند و مسلماً استقبال همشهریان، ارگان‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌ها نقطه امیدواری و انگیزه بیشتری را برای ادامه راه فروشگاه فراهم می‌سازد.
درپایان خاطرنشان می شود این روزها که کشور به لحاظ اقتصادی در وضعیتی متفاوت با همیشه بسر می‌برد کارشناسان و صاحب‌نظران بر این عقیده اند کارآفرینان که در حکم موتور محرکه اقتصاد نبض حیات جامعه را در دست دارند باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی سیاستگذاران و تصمیم سازان قرار گیرند.
اینکه کارآفرین، در صنعت فعال است یا خدمات و یا بازرگانی و… در حال حاضر اولویت چندانی ندارد بلکه آنچه مهم است عبور از مشکلات و بهبود وضع کنونی با ایجاد اشتغال، درآمدزایی و فقرزدایی می باشد و رفع موانع از سرراه فعالیت سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان بهترین راهکار ارزیابی می شود،
چرا که این افراد با ریسک پذیری بالا سرمایه خود را در راهی به جریان انداخته اند که احتمال به خطر افتادن آن کم نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.