خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به رقابت های هفته پنجم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور/شانس با نفتی ها بود

نگاهی به رقابت های هفته پنجم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور/شانس با نفتی ها بود

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶   شماره ۶۸۴

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

هفته پنجم مسابقات لیگ دسته اول جام آزادگان با برکزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف برگزار گردید. در این گزارش سعی کردیم به بررسی نتایج حاصله و همچنین نگاهی مفصل تر از نظر فنی به بازی آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان داشته باشیم.

 ملوان ۳ -مس کرمان۲؛
پیروزی ملوان در دیداری نفس‌گیر
دو تیم ملوان بندر انزلی و مس کرمان در چارچوب هفته پنجم لیگ دسته اول در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که تیم فوتبال ملوان توانست با نتیجه ۳بر۲ پیروز شود. ملوان انزلی تا دقیقه ۵۷ از مس با دو گل پیش بود، اما تیم نارنجی‌پوش به بازی برگشت و توانست این نتیجه را جبران کند. این بازگشت مس اما نیمه‌کاره ماند و ملوانان در دقیقه ۷۵ گل پیروزی را به ثمر رساندند. نکته بسیار مهم این دیدار رها کردن بازی پس از به ثمر رساندن گل دوم توسط بازیکنان و تا حدودی کادر فنی ملوان بود که این بی خیالی را به بدترین شکل ممکن دوباره به هوشیاری گره زدند بازی حساس هفته را ملوانی ها بردند تا قهوه خانه های بندر میزبان ماهی گیران خندان باشد . گل‌ها: صائب محبی (۹)، بابک مرادی (۳۷ – پنالتی) و شهریار مقانلو (۷۵) برای ملوان و یاسر فیضی (۵۷) و مقداد اکبرخواه (۶۰) برای مس

 ایرانجوان و صبا همچنان در حسرت پیروزی
صفر صفر یا هردو زیر صفر
دیدار قعر جدولی ها در بوشهر برنده نداشت و در پایان ۹۰ دقیقه دو تیم ایرانجوان بوشهر و صبای قم به تساوی بدون گل رضایت دادند.این دیدار ساعت ۱۸ در استادیوم بهشتی بوشهر برگزار شد. هر دو تیم ایرانجوان و صبا برای فرار از منطقه قرمز جدول به کسب ۳ امتیاز در این دیدار نیاز مبرم داشتند با این حال ایرانجوانی ها که در این دیدار میزبان نیز بودند عطش بیشتری برای دست یافتن به گل داشتند.آنها در دقیقه ۱۱ صاحب یک ضربه پنالتی نیز شدند که ضربه فیض اللهی را ناییجی مهار کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.در نیمه دوم نیز سرخ های بوشهر بارها تا آستانه گشودن دروازه مهمان خود پیش رفتند با این حملات تیم میزبان منجر به نتیجه نشد تا هر دو تیم همچنان در حسرت کسب سه امتیاز باقی بمانند. هر دو تیم تا پیش از دیدار در کسب پیروزی ناکام بودند و امیدواری زیادی داشتند تا با کسب ۳ امتیاز بازی در جدول رده بندی چند رتبه صعود کنند ولی تساوی بدون گل باعث شد تا هر دو تیم بدون کسب پیروزی در ۵ هفته ابتدایی همچنان در منطقه قرمز جدول باقی بمانند.

 شهرداری ماهشهر ۲ نساجی قائمشهر ۲؛
نساجی با پنالتی بحث برانگیز از شکست گریخت
تیم شهرداری بندرماهشهر در هفته پنجم میزبان نساجی مازندران بود که این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری دی اسپورت،دو تیم هم امتیاز شهرداری بندرماهشهر و نساجی مازندران در هفته پنجم در ورزشگاه شهدا به مصاف هم رفتند.سید کورش موسوی در این دیدار تیمش را با ترکیب وحید مهدی خانی، سروش سعیدی، میلادشیخی، کمال نیکخو، حسین مالکی، مهدی عبدی، هادی ایمانی، فرشید پاداش، رضا جباری، محمد حسین مهرآزما و اصغر شیردل به میدان فرستاد و در سوی مقابل پاشازاده با ترکیب مجتبی روشنگر، مجتبی ممشلی، مجتبی بیژن، مرتضی غلامعلی تبار، میثم کریمی، مجتبی محبوب مجاز، احسان پیرهادی، امیرمحمد عبادزاده، محمود شفیعی، رضا محمود آبادی و تیمش را روانه میدان کرد. در این دیدار ماهشهری ها بازی را به خوبی آغاز کردند و در همان ابتدا توانستند حملات خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا در دقیقه ١٩ اصغر شیردل مهاجم جدید بندری ها توانست به زیبایی گل اول را وارد دروازه مهمان کند.نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و با شروع نیمه دوم مجتبی محبوب مجاز توانست روی ضربه ای ایستگاهی بازی را به تساوی بکشاند. بلافاصله پس از گل نساجی سید کورش موسوی دست به تعویضهای خود زد و توانست بازی را در دست بگیرد تا در دقیقه ٧٩ باز هم اصغر شیردل بود که توانست روی پاس محمد پورسواریان بازی را به نفع ماهشهری ها پیش بیاندازد. در دقیقه ٩٧ و در حالی که داور هفت دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود شاهو اصلانی داور وسط این دیدار در تصمیمی بحث برانگیز خطای مشکوک را پنالتی به سود نساجی اعلام کرد تا ماهشهری ها آشفته شوند. روح الله عرب این توپ را وارد دروازه میــــزبان کرد تا بازی با نتیجه دو بر دو به پایان برسد و ماهشهری ها علیرغم انجام بازی برتر از کســب سه امتیاز محروم شوند.

 گل گهر سیرجان صفر مس رفسنجان صفر؛
دربی کویر مساوی کسل کننده
در یکی از دیدارهای هفته پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور دو تیم هم استانی گل گهر سیرجان و مس رفسنجان در استادیوم اختصاصی گل گهر به مصاف هم رفتند، با شروع بازی و در نیمه نخست تیم میزبان در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت و توانست علاوه بر به لرزه در آوردن تیرک دروازه تیم مهمان چندین موقعیت خطرناک نیز روی دروازه این تیم خلق کند اما این موقعیت ها نیز برای آبی پوشان سیرجانی از دست رفت تا نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی از سوی دو تیم به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم اما تیم مس ابتکار عمل را دست گرفت و عملکرد بهتری از خود در میدان به نمایش گذاشت، رفسنجانی ها نیز به مانند حریف در این بازی یک توپ را به تیرک دروازه کوبیدند تا دو تیم در این زمینه نیز مساوی شوند. با این همه نیمه دوم نیز برای دو تیم بدون عبور کردن توپی از خط دروازه ها به پایان رسید تا پیرمرد کروات به مانند چند هفته گذشته باز هم امتیاز از دست بدهد.

 برق جدید شیراز ۱ اکسین البرز صفر
دو تیم برق جدید فارس و اکسین البرز امروز در چارچوب هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران به مصاف هم رفتند. دو تیم برق جدید فارس و اکسین البرز در ورزشگاه تختی شیراز در چارچوب هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که تیم برق جدید فارس توانست ۳ امتیاز ارزشمند خانگی را کسب کند. تک گل برق شیراز را رضا فیروززاده در شلوغی ١٨ قدم و در دقیقه پنجاه و هشتم به ثمر رساند.
تیم اکسین هم توانست یک پنالتی بدست بیاورد که مسعود حق جو این پنالتی را به هدر داد. شاید این بدشانسی بود که در این دیدار توانست اکسین را شکست دهد و اگر بازیکنان این تیم وقت بیشتری داشتند می توانستند حداقل بازنده نباشند.

 فجر سپاسی ۲ بر یک خونه به خونه را شکست داد؛
شگفتی هفته
دو تیم خونه به خونه بابل و فجرسپاسی شیراز در چارچوب هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران به مصاف هم رفتندکه تیم فوتبال فجر شهید سپاسی توانست با دو گل در دقیقه ۹۰ بازی باخته را ببرد. خونه به خونه بابل با غرور و دست کم گرفتن فجر شیراز پا به میدان مسابقه گذاشت و البته توانست گل اول را نیز به ثمر برساند ولی در ادامه این کاکوهای سخت کوش بودند که توانستند ابتدا گل تساوی و سپس در دقیقه ۹۰ بازی را به نام خود تمام کنند.

 شهرداری تبریز ۲ بادران تهران ۲
بازی جذاب دو تیم شهرداری تبریز و بادران تهران برنده ای نداشت ولی تا دلتان بخواهد صحنه های جذاب فوتبالی داشت که در این بین سهم هر تیم دو گل و چندین و چند صحنه فوتبالی جذاب بود.بادران کمی به بالای جدول نزدیک تر شد.

 راه آهن صفر ماشین سازی صفر
راه آهن بالاخره توانست اولین امتیاز خود را دشت کند و در مقابل تبریزی ها با خوش شانسی هرچه تمام تر یک امتیاز به اندوحته خالی خود اضافه کند که در این بین بی دقتی بازیکنان ماشین سازی مهمترین عامل این نتیجه بود.

 آلومینیوم اراک ۱ نفت مسجد سلیمان ۱؛
شانس با نفتی ها بود
در مهم ترین بازی نفت مسجد سلیمان در اراک به میدان رفت و در حال که تا دقیقه ۹۲ از آلومینیوم عقب بود یحیی بیگی نگذاشت صدرنشین اولین شکستش را تجربه کند و کار را به تساوی کشاند با این تساوی مسجد سلیمانی ها همچنان در صدر جدول باقی ماندند. اولین تیمی که توانست در این فصل به نفتی ها گل بزند تیم متحول شده آلومینیوم اراک بود که به رهبری مربی جوان خود تا توانسته بود روح و روان بازیکنان اش را بازیابی کرده و در کنار اینها کارهای تاکتیکی روان تری را در این بازی به نمایش بگذارد این آلومینیوم اصلا با آلومینیوم هفته های قبل زمین تا آسمان فرق کرده بود و اگر کمی خوش شانس تر بود می توانست با دو گل به برتری برسد که ضربه رییسی نسب به تیر دروازه نفتی ها برخورد کرد. اگر همین روند از سوی آلومینیوم ادامه یابد امیدواریم این تیم در ادامه راه بتواند امتیازات از دست رفته را جبران کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.