خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی عملکرد تربیت بدنی آلومینیوم در رکود سنگین این روزهای ورزش کارگری اراک / چراغ دار روزهای تاریک

بررسی عملکرد تربیت بدنی آلومینیوم در رکود سنگین این روزهای ورزش کارگری اراک / چراغ دار روزهای تاریک

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶   شماره ۶۸۴

***

وقایع استان
***
روزگار چندان دوری نبود که ورزش کارگری استان مرکزی و خصوصا اراک این قطب صنعتی کشور با حجم بالای آمار کارگران روزهای خوشی را سپری می کرد. مسابقات دوره ای گوناگون با حضور پررنگ کارگران کارخانه ها برگزار می شد و این مسابقات حتی تماشاگران بسیاری نیز داشت؛ تماشاگرانی خارج از حیطه صنعت و به حدی این مسابقات در شور و هیجان و البته سطح کیفی بالایی بـــرگزار می شد که شهروندان عادی نیز برای تماشای آن راهی سالن های ورزشی کارخانجات می شدند.
روزگاری مسابقات فوتبال کارگری استان مرکزی با دوازده و یا چهارده تیم برگزار می گردید و این مسابقات با حساسیت و رقابت فشرده و تنگاتنگی دنبال می شد. هریک از کارخانجات دارای بخش ورزش و تربیت بدنی قدرتمندی بودند که برنامه های منظم تمرینی و مسابقاتی را تدوین و اجرا می کردند، کارگران ورزشکار به مسابقات کشوری اعزام می شدند و ارج و قرب ورزشکاران کارگر در کارخانجات بسیار بالا بود.آن روزگار گذشت، به خاطره ها پیوست ولی هنوز وقتی قدم به سالن های ورزشی کارخانجات می گذاریم می بینیم روزگاری اینجا کیا و بیایی برای خود داشته است.
بررسی علل و عوامل دخیل در انزوای ورزش کارگری بحث مفصلی را می طلبد ولی دوران طلایی ورزش کارگری دهه شصت و هفتاد بود و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد به یکباره این ورزش دچار افولی بی سابقه گردید شاید وضعیت اسفبار صنعت کشور که در دوره احمدی نژاد کلا به انزوا کشیده شد و صنعت ما تا مرز ورشکستگی کامل پیش رفت یکی از این دلایل عمده باشد ولی خوب تصمیم های غلطی هم در این زمینه سبب ساز این ماجرا بود.هرچند فدراسیون آماتوری ورزش کارگری کشور تاسیس شد ولی این فدراسیون متاسفانه دیدگاهی بیشتر ملی و فرامرزی دارد و بسنده کرده به اعزام تیم های ملی کارگری. در این مقال بیشتر بر آنیم از وضعیت کنونی ورزش کارگری اراک سخن بگوییم و در مطلبی جداگانه بخاطر کارگری بودن قشر شهروندی اراک به مسائل مربوط به این فدراسیون خواهیم پرداخت.
در رکود سنگین ورزش کارگری اراک چراغ این ورزش بدون شک در اداره قدرتمند تربیت بدنی ایرالکو و بدستان مهندس حاجیوند مدیر این بخش و همکاران پرتلاششان در این عرصه روشن مانده است اداره ای منظم و دقیق که وقتی پا به درون آن میگذاری تلاش و پویایی را در بین عوامل این مجموعه بخوبی احساس می کنی سالن های ورزش منظم و مرتب که به تازگی به همه آنها رسیدگی شده است و زمین چمن شماره یکی که بتازگی به زیر کشت رفته نشان از توجه ویژه به بازیابی و بهینه سازی ساختارهای ورزشی موجود در یکی از بزرگترین و حیاتی ترین کارخانجات صنعت کشور دارد.
مهندس حاجیوند را در جلسه تجلیل از ورزشی نویسان برای ساعتی دیدیم و دیگر فرصتی برای نشستی رودرو نداشتیم ولی با بازدید از مجموعه تحت مدیریت وی و اتفاقات خوبی که در ورزش ایرالکو در حال رخداد است بشدت به آینده ورزش کارگری ایـــــن کارخانه خوشبین هستیم در این مجموعه از نشدن و نمی توانیم و در حال حاضر عملی نیست سخنی به میان نمی آید در تمام این مجموعه برای حل دغدغه های ورزش کارکنان و خصوصا فرزندان و خانواده های کـارکنان تلاشی ستودنی موج می زند. این اتفاق خوشایند و پیشرفت رضایتمندی از خدمات ورزشی این بخش به کارکنان را می توان در صحبت های رودرو با خانواده ها و فرزندان پرسنل که در محیطی آرام و نسبتا مجهز ورزش نموده اند بخوبی دریافت.
برنامه های تمرینی و کلاس های آموزشی بسیاری که در رشته های گوناگون برای پرسنل و خانواده ها تدارک دیده شده است در بنر های نصب شده در ورودی سالن ها بخوبی قابل مشاهده است . اداره تربیت بدنی این کارخانه تابستانی پر تلاش همراه با طعم خوش رضایتمندی خانواده ها و پرسنل ایرالکو را پشت سر گذاشت.
البته عمده فعالیت اداره تربیت بدنی ایرالکو فقط معطوف به مرزش خانواده های پرسنل نمی گردد این اداره دورخیزی بلند برای حضور در ورزش قهرمانی دارد که نمونه آن که قبلا هم به آن پرداختیم حضور قدرتمند تیم قایقرانی این کارخانه در مسابقات کشوری بود. اگر زمانی به دریاچه مصنوعی بوستان الومینیوم سری بزنید متوجه می شوید که چه تغییرات مثبتی در این مجموعه برای راحتی بهتر قایقرانان و البته نزدیک تر شدن به استاندارد های مربوط به ورزش رخداده است.
در این بین نبایستی از حمایت های مدیرعامل جدید این مجموعه بسادگی گذشت که چتر حمایتی گسترده ای از ورزش گسترانده که می تواند نوید بخش روزهای بمراتب بهتری برای این کارخانه باشد . در رشته متنوعی این کارخانه در حال حاضر تیمداری می کند و با حضور مربیان اکثرا بومی تیم های این مجموعه در حال اجرای این تمرینات هستند تیم های کوهنوردی و دومیدانی این اداره هم دایر گردیده و در حال برنامه ریزی برای حضور گسترده در مسابقات و صعود های کشوری هستند.اداره تربیت بدنی ایرالکو نگاه ویژه ای به برنامه و اهداف ورزشی برای بانوان ورزشکار تحت پــوشش خود دارد که در این میـــان برنامه ریزی های مناسبی در حال شکل گیری می باشد.در ماه های اخیر تعداد اعزام ها و میزبانی های این مجموعه رقمی نزدیک به پنجاه مورد می گردد که خود نشان از برنامه های دقیق و عزم جزم این مجموعه برای اعتلای ورزش کارگری دارد.
اتفاق دیگری که در این بخش توسط حاجیوند و همکارانش افتاده است تنظیم سند بیست ساله راهبردی برای امور ورزش کارخانه ایرالکوست که در آن تمامی اهداف و برنامه های ریز و درشت این مجموعه برای رساندن ورزش کارگری به بالاترین حد ممکن البته با توجه به امکانات و همچنین توسعه زیرساخت ها و امکانات موجود گنجانده شده است و اگر این اداره همراهی کامل مدیر عامل و هیات مدیره کارخانه را برای اجــرایی نمودن برنامه های خود داشته باشد بایستی منتظر شکوفایی هر چه بیشتر ورزش کارگری و خصوصا اعتلای نام ایرالکو در ورزش کشور باشیم.ورزشکارانی که در مسابقات کشوری مقام می آورند و از مجموعه پرسنل این کارخانه محسوب می گردند بشدت تحت حمایت اداره تربیت بدنی ایرالکو قرار می گیرند و این حمایت ها در اکثر زمینه ها ادامه دارد تا ورزشکاران با خیالی آسوده بتوانند برنامه های تمرینی و حضور در مسابقات خود را پیگیری نمایند.
اتفاق بزرگ دیگری در این اداره و بوسیله شخص حامد حاجیوند مدیر این مجموعه در حال پیگیری است که اگر این اتفاق رخ دهد شاهد روزهای بمراتب بهتری برای تیم فوتبال آلومینیوم هستیم . واگذاری تیم فوتبال الومینیوم از باشگاه به اداره تربیت بدنی ایرالکو کلید خورده است و پیگیری ها و امور مربوط به آن در حال انجام است که اگر این اتفاق افتد نتایج بهتری برای این تیم فوتبال رقم خواهد خورد و از یک بوم و دو هوایی خارج می گردد بایستی منتظر بمانیم و ببینیم تا چه اندازه این طرح بزرگ عملی خواهد شد.
به هر صورت حال و روز ورزش کارگری استان هرچند خراب است ایرالکو و اداره تربیت بدنی اش روزهای خوبی را سپـــری می کنند و به تنهایی این جسم بیمار ورزش کارگری را تیمار می کنند . اداره تربیت بدنی ایرالکو حتی به دیگر بخش های خارج از صنعت هم قول هایی داده که اگر نیازی به استفاده از زیرساخت ها و امکانات این مجموعه دارند ایرالکو می تواند همراهی های لازم را داشته باشد.به امید روزی که دوباره تمام بخش های درگیر ورزش کارگری پویایی و تحرک خود را از سر گیرند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.