خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به هفته سیزدهم لیگ برتر /جدال های جدی

نگاهی به هفته سیزدهم لیگ برتر /جدال های جدی

پنجشنبه ۱۸ آذر ۹۵ شماره ۴۷۸

یاسر هویدی
وقایع استان

هفته سیزدهم لیگ برتر امروز و فردا در سراسر کشور با برگزاری بازیهایی که هر کدام جذابیت و وی‍ژگی های خاص خود را دارند برگزار می گردد، در این نوشتار بررسی و نگاهی متفاوت به این بازی ها و تنور گرم مسابقات لیگ برتر کشور خواهیم داشت.
***
ماشین سازی-ذوب آهن
ذوب نفس کش می طلبد
ذوب آهن که پیش بینی می شد با جدایی یحیی گل محمدی دچار افت و نوسان گردد با مربی جوانی با ریش های پرفسوری که تا می توانست از یحیی کار یاد گرفت روزهای خوبی را سپری می کند، مجتبی حسینی دستیار و رفیق دیرین یحیی گل محمدی که سالهای زیادی در کنار وی حضور داشت با رخصت از استاد خود سکان هدایت ذوبی ها را بدست گرفته و عجیب و خوشدست کشتی را هدایت می کند بازیهای زیبای ذوب با گلهای فراوان هر بیننده ای را به وجد می آورد.در آنسوی میدان چهره تیمی که فقط می بازد و می بازد هویداست، ماشین سازی تبریز تیم تازه وارد لیگ برتر با سرو صدای زیاد و جذب بازیکنان اسمی همچون آندو تیموریان و محمد نصرتی و همچنین مرد شماره یک جنجالهای فوتبال پیام صادقیان به نظر می رسید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد که تمامی این حرفها فعلا خلاصه شده به باخت های پی در پی خانگی و خارج از خانه و خوش نشینی در سکوی آخر لیگ برتر، در ماشین سازی خطیبی استعفا کرده و حالا در هییت مدیره دعواست بر سر اینکه اولیویرا بیاید و مدیرعامل مخالف این انتقال است پیش بینی یک شکست دیگر برای تبریزی های قعر نشین کار سختی نخواهد بود.

نفت تهران-گسترش فولاد
شاید برابر
علی دایی مرد همیشه ذکر بر لب فوتبال ایران فکرش را نمی کرد، اینگونه در اهواز در چنگال فولاد این شهر اسیر شود و چهار بار دروازه تیمش بر روی حملات فولادی ها باز شود. هفته پیشین گذشت و حالا از بخت بد دایی و یارانش دیگر خبری از گسترش فولاد بحران زده نیست و این تیم خوب تبریزی ها دو هفته ای است به استحقاق خود در این بازی ها می رسد دو هفته پیش این تیم یقه استقلال را در تهران گرفت و هفته قبل شانه های سپاهانی ها را با خاک آشنا کرد. گسترشی ها بهتر و بیشتر هماهنگ شده اند و نفت هم که از همان ابتدا خوب و قوی بوده، پس بایستی دید مبارزه مغزهای دایی و کمالوند در پایان به برتری کدامیک می انجامد.هرچند بوی مساوی این دیدار بدجور به مشام می رسد.

صنعت نفت آبادان- سایپا
یک کابوس جنوبی
برای برزیلی های آبادان و آن تیفوسی های همیشه عاشقش زمان دیر می گذرد تیم محبوبشان هفته قبل در مشهد سه امتیاز شیرین به حسابشان واریز کرده و حالا با مقام هشتم لیگ برتر خیالی آسوده دارند و مانند هر سال کابوس سقوط مثل خوره به روحشان چنگ نمی زند، خلاصه نفت دست نشان تیمی است قابل احترام که یقه همه بزرگان را تا اینجای کار گرفته و حالا زرد پوشان سکوهای ملتهب تختی آبادان بی صبرانه به انتظار سایپای بداحوال نشسته اند.
سایپایی که خیلی زود و در هفته دوازدهم با حسین فرکی مربی خوشنام خود خداحافظی کرد حالا بایستی در یک دیدار سخت خارج از خانه به مهمانی مهمان نوازهای اروند برود. ریتم تیمی سایپا ایراد داشت و این ایراد برطرف نشد تا آنجا که حسین فرکی هم گفت نمی توانم و رفت که رفت. قطعا آنها فوتبال جذابی را از خود به نمایش می گذارند و عجیب حسن حوری گلر آبادانی ها سر پنجه است و قبراق. باید دید نوار ناکامی سایپایی ها قطع می شود یا باز هم باختی دیگر در ستون باختهای این تیم اضافه می شود.

پدیده مشهد-پرسپولیس
جدال در برف و کولاک
و این بازی، گربه سیاه پرسپولیسی ها که فصل قبل در هر دو بازی دو مساوی دو بر دو از این تیم گرفت حالا در سرمای مشهد به استقبال این بازی بزرگ رفته، تیم خوب رضا مهاجری با بازیکن های جوانش در نیمه رو به پایین جدول جا خوش کرده؛ ولی باید از همه بازیهای این تیم و نتایج قبلی اش فاکتور بگیرید وقتی پای پرسپولیس میان است.
پرسپولیسی ها فکرش را نمی کردند تغییر بازی از امروز به فردا توام شود با برف و کولاک و کاهش ده دوازده درجه ای بازی پدیده و جوانهایش به کنار جنگ سختی است اول با سرما که پرسپولیس بایستی با آن کنار بیاید به قول فوتبالی ها این بازی رو ندارد و هر نتیجه ای البته جز شکست صدرنشین در آن محتمل بنظر می رسد.
دل توی دل شاهرگی های پرسپولیس نیست برای آغاز این بازی نه البته که آنقدر بی قرار باشند، بی قرارند که ببینند رامین رضاییان فیکس بازی می کند یا دوباره لجبازی برانکو او را به نیمکت قفل خواهد کرد. با بازیهایی که رضاییان در دیدارهای گذشته ارائه کرد اوج بی سلیقگی و لجبازی بیهوده برانکو است که اگر دوباره او به نیمکت تبعید شود. پرسپولیس این فصل سخت گل می زند و گزاف نیست اگر بگوییم گل نمی خورد، پدیده کار سختی دارد که این دژ‍ مستحکم خط دفاع و دروازه پرسپولیس را فتح کند منتظر جدال دیدنی مشهد سرد خواهیم ماند.

پیکان – سیاه جامگان
کار سخت مشهدی ها
پیکان آقا معلم مجید جلالی فوتبال را به معنای تمام زیبا بازی می کند و جوانهای این تیم تحت آموزش و رهبری مجید جلالی خوب اصول نوین فوتبال را آموخته اند، البته هفته قبل به بدترین شکل ممکن به چنگال ذوب آهن گرفتار شدند؛ ولی آنها بخوبی خود را برای این بازی بازیافته اند و مجید جلالی بسرعت نقاط ضعف تیمش را پوشش داده است و می داند اگر کمی فقط کمی به سیاه جامگان خداداد عزیزی روی خوش نشان دهد جواب سختی خواهد گرفت.
سیاه جامگان هم با آمدن خداداد عزیزی کمی روانتر فوتبال بازی می کند؛ ولی با تیم دلخواه فوتبالدوستان قدیمی خطه طوس فاصله دارد.مشهدی ها تیم قدیمی شهرشان را همان تیم گردن کلفت سابق می خواهند نه این تیم پرنوسان رتبه های تاریک جدول را. بعید است مشهدی ها دست پر از شهر قدس به مشهد بازگردند مگر اتفاق وی‍ژه ای در انتظار این بازی باشد.

استقلال خوزستان- فولاد اهواز
جنوبی های قبراق
دربی اهواز عجیب دیدنی خواهد بود با قهرمان فصل قبل بدون عبدالله ویسی و فولاد سعداوی و آن ستاره بی بدیل اش ساسان انصاری که نامش جگر پرسپولیسی ها را می سوزاند که چه ساده این گوهر نایاب را از کف دادند.
استقلال خوزستان با کوچ بسیاری از بازیکنانش نتوانسته به ریتمی موزون در بازی های این فصلش دست یابد و همچنان پرنوسان نتیجه می گیرد ولی در آنسوی میدان فولاد روند رو به رشدش با بازگشت ساسان انصاری همچنان ادامه دارد و به جرات می توان گفت فولاد است و ساسان انصاری. امید است ورزشگاه غدیر اهواز مملو از اهوازی ها شود برای این بازی که دو رقیب سر حال اند گویا برد فولا محتمل است و استقلال خوزستان به هر حال قهرمان فصل قبل.

سپاهان – صبای قم
زنگ تفریح یا زنگ خطر برای سپاهان
عبداله ویسی روزهایی که هوای زاینده رود به سرش بود و سرخوش از قهرمانی با تفاضل گل هفته آخر فصل قبل همان روزهایی که همه جا صحبت از قهرمانی او بود گوش شنوایش کار نکرد در مقابل زمزمه هایی که عبداله اصفهان جای تو نیست و سخت است کار در سپاهان پر هیاهو اسبش را زین کرد و به اصفهان رفت و سپاهانی ها نیز تیمش را به دلخواهش بستند؛ اما ماه عسل ویسی در اصفهان دیری نپایید و خیلی زود فهمید این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست و اینجا همه چیز هست و همه چیز مهیاست و جز برد و نتیجه چیزی پذیرفته نیست. تیم متمول دیار نصف جهان روزگار خوشی ندارد و ویسی نتوانسته با این تیم در قواره یک مدعی حاضر شود و هواداران اصفهانی دیگر زیاد حوصله دیدن باخت و نوسان را ندارند.
سپاهان شانس آورده که مقابلش صبای بی خطر لیگ صف آرایی می کند تیمی که انگار برای تفریح به مسابقات آمده وحرفی برای گفتن ندارد. هواداران سپاهان بار دیگر برای حمایت از تیمشان به نقش جهان می آیند که اگر البته نتیجه دلخواهشان حاصل نشد نشان دهند کاسه صبرشان لبریز شده است.

استقلال – تراکتورسازی
مبارزه پایاپای
فوتبالی ها در خصوص اینگونه بازیها می گویند بوی خون می دهد به راستی جدال استقلال منصوریان و تراکتور قلعه نوعی بوی خون می دهد. روز جمعه یکسوی میدان رحمتی است و سوی دیگر امیر قلعه نوعی. فوتبال زیبایی خواهد شد بدون شک اگر حواشی اش به روح فوتبالی اش نچربد. تراکتور سازی که شانه به شانه پرسپولیس پیش می رود صدر را هفته به هفته دست به دست می کند می آید که سه امتیاز این دیدار را با خود به تبریز ببرد و در آنسو استقلال پرنوسان این فصل با پیروزی مقابل تیم نه نفره صبا کمی به حاشیه امنیت رسیده و عجیب می خواهد در این بازی یقه بزرگ آذربایجان را بگیرد. اگر نفر به نفر تیم ها را مقایسه کنیم زور تراکتورسازی می چربد به استقلال ولی آبی ها هم جوانانی در ترکیب خود دارند که می توانند یک تنه همه چیز را برهم بریزند. جمعه عصر هیچ چیز را به این دیدار ترجیح ندهید و بنشینید پای گیرنده هایتان تا فوتبال زیبایی را ببینید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.