خانه » پیشنهاد سردبیر » نمایش قابل قبول تیم فوتبال آلومینیوم در مقابل پر افتخارترین تیم لیگ برتر/جنگجویان بازنده

نمایش قابل قبول تیم فوتبال آلومینیوم در مقابل پر افتخارترین تیم لیگ برتر/جنگجویان بازنده

سه شنبه ۲ آذر ۹۵ شماره ۴۶۸
یاسر هویدی
وقایع استان
حضور تیم های فوتبال آلومینیوم و امید شهرداری اراک در جام حذفی فرصتی شد تا فوتبال اراک جدای از حضور در لیگ های یک کشور مجالی برای قرار گرفتن و مقابله با تیم های حرفه ای و لیگ برتری را که حضور در آن سال هاست یک رویا برای فوتبال اراک شده است، داشته و بتواند قابلیت های خود را نشان دهد، هرچند در همان ابتدای راه تیم امید شهرداری اراک از جام حذفی کنار رفت ولی تیم آلومینیوم اراک یدگر نماینده فوتبال اراک از همان ابتدای جام بازی های قابل قبولی ارائه و نشان داد که برای شگفتی آمده است. شکست تیم پرمهره و بدون شکست پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در برابر آلومینیوم، این تیم را بعنوان یک تیم شایسته معرفی کرد و باعث شد حریفان بعدی کمی بیشتر دست و پای خود را در برابرش جمع کنند، حتی تیمی چون سپاهان که پر افتخارترین تیم لیگ برتر کشور بود. با توجه به آنکه روزنامه وقایع استان در زمینه پوشش بازی های تیم های مختلف این شهر رسالتی همواره بر دوش خود می بیند و از آنجاییکه مخاطبان صفحه ورزشی اخبار این صفحه را پیوسته دنبال می کنند بر آن شدیم تا حال که چند روزی از این بازی گذشته بدون هیچ جهت گیری به تحلیل و آنالیز این بازی بپردازیم.
بالاخره روز موعد فرا رسید و جمعه ۲۸ آبانماه برای سالهای سال در ذهن تمامی اهالی فوتبال باقی خواهد ماند، گل سرسبد بازیهای مرحله یک شانزدهم جام حذفی کشور در حضور تماشاگران پرشور اراکی با سوت محمدرضا اکبریان آغاز شد
شاگردان ویسی می دانستند که باید برای ایستادگی در برابر شاگردان مهابادی فشار مضاعفی را تحمل کنند و راهیابی به مرحله بالاتر دیگر آنقدرها آسان نیست، در مقابل آلومینیوم با تمام انگیزه و اعتماد بنفس آمده بود که نشان دهد برد تیم پیکان یک اتفاق نبوده و این تیم دارای قدرت و برنامه است. هرچند در این بازی نتیجه دلخواه عاید تیم شهر اراک نشد ولی آنچه این تیم از خود به نمایش گذاشت یک اعتبار و سنگینی جدید به فوتبال اراک داد.
آلومینیوم در این دیدار با ترکیب میر رسول حسینی، نادر هوشیار، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، حامد بصیری، ابوالفضل کمانی، امین پورعلی، رضا معقولی، میلاد احمدی، وحید نعمتی و روح الله عرب پای به این کارزار بزرگ گذاشت و در آن سوی میدان سپاهان، نام پرآوازه فوتبال ایران و پرافتخار ترین تیم لیگ برتر با اکثر نفرات اصلی خود و با ترکیبی این چنینی پای به میدان مسابقه گذاشته بود: مهدی امینی، شجاع خلیل زاده، موسی کولیبالی، میلاد سرلک، رسول نوید کیا، فرید بهزادی کریمی، طالب ریکانی، میرهادی میرجوان، علی احمدی، احسان حاج صفی و رضا میرزایی.
بر خلاف انتظارها بازی با حاکمیت مطلق بازیکنان آلومینیوم آغاز شد و این تیم با ارائه یک بازی بسیار روان و جذاب در اکثر دقایق نیمه اول مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، بازیکنان و کادر فنی تیم سپاهان که انتظار این بازی جانانه را از تیم ما نداشت هر چه تلاش کردند تا از سیطره تیم آلومینیوم در نیمه اول خارج گردند راه به جایی نبردند، شوت سرکش رضا معقولی به زیبایی و با بد شانسی هر چه تمام تر به تیر افقی دروازه سپاهان نشست و راهی به دروازه پیدا نکرد. موقعیت فوق العاده و تقریبا تک به تک روح الله عرب را نیز دروازه بان سپاهان در حالتی نامتعادل و به سختی به کرنر فرستاد. نیمه اول این دیدار در میان برتری مطلق یاران آلومینیوم و تشویق بی امان تماشاگران خونگرم اراکی که برای اثبات خیلی چیزها به سکوهای ورزشگاه امام خمینی هجوم آورده بودند بدون گل به اتمام رسید.
سپاهان که در نیمه اول خیلی بد قافیه را به آلومینیوم باخته بود و خطر را بیش از پیش احساس می کرد به خود آمده و نبض بازی را بدست گرفت و در اکثر دقایق این نیمه برتر میدان بود که با هوشیاری خط دفاع و دروازه بان آلومینیوم نتوانستند خطر آنچنانی روی دروازه تیم اراک بوجود آورند، البته در این نیمه نیز یاران آلومینیوم بیکار ننشسته و توسط حامد بصیری کاپیتان خوشنام خود موقعیت زیبایی را بر روی دروازه سپاهان خلق کردند که با هنرنمایی دروازه بان جوان سپاهان شوت سرکش بصیری راهی به دروازه پیدا نکرد. ضربه ایستگاهی رسول نویدکیا هافبک کهنه کار سپاهانی ها به زیبایی هرچه تمام تر از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت و البته شوت سرکش طالب ریکانی با قدرت هرچه تمام تر به تیر افقی دروازه آلومینیوم نشست؛ اما در برگشت سپاهانی ها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.
رضا معقولی در این نیمه هم شانس خود را روی یک شوت از راه دور امتحان کرد که این ضربه نیز توسط دروازهبان اصفهانی ها مهار شد. هر چه از زمان بازی می گذشت سپاهان بیشتر و بیشتر به قدرت و انگیزه تیم آلومینیوم پی می برد و تلاشهای هر دو تیم در نیمه دوم نیز سودی نداشت و این بازی بزرگ به وقت های اضافه رفت. هواداران پرشور اراکی که از بازی جانانه یاران خود بدور از ذره ای هراس از نام بزرگ سپاهان به وجد آمده بودند با تمام توان در پایان نود دقیقه تلاش تیم خود را تشویق کرده و لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر به خلق یک شگفتی امیدوار می شدند.
باز در وقت اول اضافه با گل زیبای سپاهان از روی شوت سرکش جلال علیمحمدی از فاصله سی متری آغاز شد شوت سرکش این بازیکن در میان غافلگیری بازیکنان و دروازه بان آلومینیوم به کنج بالایی دروازه بوسه زد. تنها یک دقیقه بعد اکبر بختیاری مدافع پیش تاخته آلومینیوم دوباره همه چیز را به تساوی کشاند. ورزشگاه با این گل منفجر شد و هواداران اراکی سر از پا نمی شناختند.
در وقت دوم اضافه که کم کم آثار خستگی از بازی سنگین با ایرانجوان بوشهر در ساقهای بازیکنان آلومینیوم دیده می شد سپاهان توسط پدرو انریکه روی یک شوت سرکش زمینی و در محوطه جریمه به گل دوم رسید البته این پایان کار نبود و آلومینیومی ها با وجود خستگی و تحلیل قوای بدنی آهنگ دروازه سپاهان کردند و در آخرین دقیقه وقت اضافه لحظه دراماتیک این بازی فرارسید و یک ضربه ایستگاهی نصیب اراکی ها شد، میر رسول حسینی دروازه بان اراکی ها برای استفاده از این آخرین موقعیت جلو آمده و در شلوغی جلوی دروازه سپاهان، اصفهانی ها این دروازه بان را به خطا متوقف کردند و داور در میان شور و هلهله تماشاگران در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. لحظه تاریخی و به یادماندنی برای فوتبال اراک فرارسیده بود و می توانستیم با به ثمر رساندن این پنالتی سپاهان بزرگ را در ضربات پنالتی به چالشی خاطره انگیز بکشیم که صد حیف ضربه جهانگیر عسگری با بی دقتی به دستان دروازه بان کوبیده شد و روز خاطره انگیز اراکی ها با ثبت یک سربلندی و خوشنامی دیگر به اتمام رسید. اینگونه که شنیدیم جهانگیر عسگری در تمرینات پنالتی روزهای قبل چهره بهتری از خود نشان داده و همه اعضای تیم منتظر به ثمر نشستن این پنالتی بودند که جز حسرت چیزی باقی نماند.
آنچه در این دیدار و خصوصا وقت های اضافه به چشم آمد تجربه بالای سپاهانی ها بود که گره از کار تیم باز کرد با همه این ها اگر پنالتی ما به تور می نشست به جرات می توان گفت توان شکست دادن غول لیگ برتر را در ضربات پنالتی و با استفاده از تجربیات دروازه با خود داشتیم که متاسفانه این مهم محقق نشد البته زدن پنالتی در آن دقایق از بازی و زیر فشار تماشاگران کار ساده ای نیست ولی با کمی دقت بیشتر می توانستیم برگ زرین دیگری در تاریخ فوتبال اراک به جا بگذاریم.
آلومینیوم علیرغم ارائه نمایشی غرور انگیز و با سربلندی تمام از گردونه مسابقات جام حذفی کنار رفت، در پایان بازی همگان شادی بی اندازه بازیکنان و کادر فنی سپاهان را دیدند که گویی فینال جام حذفی را فتح کرده اند، روز پر خاطره فوتبال اراک و ایران با روسفیدی هواداران خونگرم اراکی به پایان رسید و افسوسی بزرگ باقی ماند که می شد و حقیقتا می شد به این جاه طلبی در میان بزرگان فوتبال کشور ادامه داد؛ ولی همین حضور آلومینیوم در این مرحله و ارائه این بازی جانانه مقابل یکی از غولهای فوتبال ایران دوباره نام فوتبال اراک را در ذهن ها تازه کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.