خانه » پیشنهاد سردبیر » نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد/از چالش های مهم استان مصرف آب در بخش کشاورزی است

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد/از چالش های مهم استان مصرف آب در بخش کشاورزی است

یکشنبه ۴ تیر ۹۶ شماره ۶۱۸
وقایع استان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: درحالی که متوسط برخورداری مردم از شبکه آب و فاضلاب در کشور ۴۲ درصد است، ۶۵ درصد مردم این استان از خدمات این شبکه بهره مند هستند.
عبدالرضا خلیلی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: تا پایان سال ۹۶ با برنامه ریزی مدون میزان برخورداری مردم این استان از خدمات شبکه آب و فاضلاب به ۷۰ درصد می رسد.
وی با یادآوری بارش های مطلوب در سال گذشته اظهار کرد: هرچند این بارش ها به نسبت مناسب بود اما بیش از ۳۰ سال منابع آبی تحت فشار قرار داشته است.
خلیلی گفت: امسال موج گرما دو هفته زودتر آغاز شده و همین امر باعث شد تا مردم زودتر از وسایل سرمایشی استفاده کنند و همین امر باعث شده تا فشار به مجموعه منابع آب زودتر اتفاق بیافتد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از چالش هایی است که استان با آن مواجه است و لازم است مصرف در این بخش به طور جدی مدیریت شود.
خلیلی گفت: افزایش دایره آگاهی مردم در مصرف آب باعث شده تا کمتر در معابر و خیابان ها شاهد استفاده بی رویه آب باشیم و این ارتقای فرهنگ ناشی از اطلاع رسانی و همکاری خوب رسانه های جمعی است.
وی در ادامه اظهار کرد: ۲۰ درصد مصرف آب در استان مرکزی هدر می رود که از متوسط کشوری ۶ درصد کمتر است و باید تلاش کرد تا این میزان سالانه به یک تا ۲ درصد کاهش پیدا کند.
وی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب، سالانه باید پنج درصد از شبکه آب استان اصلاح شود و سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر از شبکه آب استان اصلاح و نوسازی شد.
خلیلی بیان کرد: منابع آب شهرستان اراک از سد کمال صالح اراک ۶۰ به ۴۰ است یعنی ۶۰ درصد از منابع آب مورد نیاز این شهر، از سد تامین می شود و ۴۰ درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.
وی تصریح کرد: منابع آب موجود در سد کمال صالح اراک برای شرب این شهرستان اختصاص دارد و هرگز این منبع آبی به استان های مجاور منتقل نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تا پایان سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال شرکت آب و فاضلاب این استان از بخش های مختلف بابت فروش آب مطالبه دارد و در حوزه عمرانی نیز شرکت ۶۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
خلیلی افزود: ۲۴۷ میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای ۲۶ طرح آب و فاضلاب در استان مرکزی اجرا شد. هم اکنون ۴۳۲ هزار مشترک در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.