خانه » پیشنهاد سردبیر » معاون رییس جمهور از ایستگاه راه آهن ساوه بازدید کرد/قطار با نوبخت به ساوه آمد

معاون رییس جمهور از ایستگاه راه آهن ساوه بازدید کرد/قطار با نوبخت به ساوه آمد

شنبه ۲۰ آذر ۹۵ شماره ۴۷۹

علی امیدی
وقایع استان

معاون رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت ایران در سفری یک روزه به ساوه آمد. محمدباقر نوبخت در این سفر از خط آهن تهران به سمت ساوه، همدان و سنندج به ساوه بازدید کرد. راه آهن تهران- همدان- سنندج به طول ۴۲۰ کیلومتر با هدف ایجاد کوتاهترین مسیر ریلی بین این سه شهر و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان- کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود.
معاون رییس جمهور پیش تر در خصوص سفر خود به ساوه گفت: در برنامه‌ای با هماهنگی و حضور مسئولان وزارت راه و نیز شرکت ساخت راه‌آهن کشور ضمن بازدید از خط آهن مسیر سنندج در ایستگاه ساوه در ۱۵کیلومتری شهرستان ساوه حضور یافته و از این ایستگاه بازدید و وضعیت راه آهن را بررسی خواهیم کرد.
نوبخت صبح پنج شنبه از طریق قطار وارد شهرستان ساوه شد و پس از استقبال استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی از ایستگاه راه آهن این شهرستان بازدید کرد.
معاون رییس جمهور در حین بازدید خود در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با اشاره به تخصیص ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای گسترش، تجهیز و بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی کشور گفت: در سال ۹۶، تخصیص اعتبار لازم برای راه آهن کشور یکی از اولویت های دولت است.
نوبخت تصریح کرد: از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۶ که مختص پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار است، دو هزار میلیارد تومان آن به توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور اختصاص می‌یابد.
معاون رییس جمهور افزود: راه آهن غرب از نظر سازمان برنامه و بودجه از درجه اهمیت خاص برخوردار است به طوری که اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل برخی قطعات آن اختصاص داده است.
نوبخت پیشرفت ایستگاه راه آهن ساوه را ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه رویکرد دولت توسعه حمل و نقل ریلی است، امید است با تامین اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: طی سفر هیات دولت به استان مرکزی مصوبات استانی در جهت رفاه و آسایش مردم این استان به تصویب رسیده است.
به گزارش وقایع استان و به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت با اشاره به اینکه اعتبارات سفرهای استانی دوساله است، اظهار کرد: در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به همه استان‌های کشور اعتبارات به صورت دوساله تخصیص یافته است که بخشی از آن در سال اول و بخش دیگر آن در سال دوم تخصیص خواهد یافت.
وی افزود: کل اعتبارات تخصیص یافته در سفرهای استانی دولت بالغ بر ۲۱ هزار میلیاد تومان بوده است که تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان در حال تخصیص است.
وی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته سفر اخیر دولت به استان مرکزی نیز بیان کرد: در این سفر هم طبق روال همه استان‌ها تخصیص به صورت دو ساله منظور شده است و آنچه مربوطه به سال جاری است تا پایان سال صددرصد تخصیص خواهد یافت.
نوبخت در خصوص اعلام عدد دقیق اعتبارات مصوبات سفر دولت به استان مرکزی که در سال جاری تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: عدد دقیق اعتبارات را به خاطر ندارم، اما هر آنچه برای سال جاری دولت تعهد کرده است تخصیص خواهد یافت.
معاون رییس جمهور در خصوص نحوه نظارت بر تخصیص اعتبارات سفر دولت به استان مرکزی به منظور اجرایی شدن مصوبات گفت: ظرف چند هفته آینده در سفری که به منظور بررسی روند اجرای مصوبات و نحوه تخصیص اعتبارات به استان مرکزی خواهم داشت این موضوع بررسی و عدد دقیق را اعلام خواهم کرد. وی گفت: در این سفر کلیه تعهدات هیات دولت در سفر اخیر هیات دولت به استان مرکزی با حضور استاندار بررسی و تاکیداتی که رئیس جمهور داشتند را عملیاتی خواهیم کرد.
تعیین تکلیف واگذاری زمین ایستگاه راه آهن ساوه ظرف دو هفته
محمود زمانی قمی در جریان بازدید معاون رییس جمهور از ایستگاه راه آهن ساوه گفت: از آنجا که یکی از مشکلات ایستگاه ساوه عدم واگذاری قطعی زمین بوده است، لذا این موضوع در دستور کار استان قرار گرفته است.
وی از بازدید معاون عمرانی استانداری از این ایستگاه در هفته آینده خبر داد و گفت: جمع بندی گزارش این بازدید در کمیسیون مربوطه که به ریاست اینجانب تشکیل خواهد شد، عنوان و ظرف دو هفته این مهم تعیین تکلیف می‌شود.
زمانی قمی در خصوص سایر خدمات از جمله آب و برق و گاز نیز گفت: همه این موارد در جلسه‌ای که در استان برگزار می‌شود مطرح و موانع رفع خواهد شد.
استاندار مرکزی برخورداری ساوه از خط راه آهن را زمینه‌ساز توسعه و آبادانی هرچه بیشتر این شهرستان عنوان کرد.
زمانی قمی همچنین با اشاره به نامناسب بودن محور دسترسی شهر ساوه به ایستگاه راه آهن گفت: از آنجاکه این محور روستایی بوده و متصل‌کننده چند روستای بخش مرکزی ساوه به این شهر بوده است، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و از آنجاکه با راه‌اندازی این ایستگاه حجم تردد در این محور افزایش می یابد پیش بینی می شود شاهد بروز حوادث ترافیکی در این محور باشیم، به همین دلیل با تخصیص اعتبارات لازم محور دسترسی ساوه به این ایستگاه به طول ۱۰ کیلومتر تعریض و ایمن سازی خواهد شد.
محمدرضا منصوری نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: راه اندازی راه آهن غرب کشور که از تهران آغاز شده و به سنندج منتهی می شود زمینه ساز تحقق احداث قطار سریع السیر ساوه به تهران است.
وی افزود: با توجه به برخورداری ساوه از شهر صنعتی و لزوم تردد مسافران و جابجایی کالا از این شهرستان به پایتخت احداث قطار سریع السیر از ضروریات است. منصوری افزود: تغییر سرعت در خط آهن ساوه به تهران از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تا حداقل ۱۶۰ الی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت منجر به کوتاه شدن فاصله زمانی تردد در این مسیر و رسیدن آن به حدود ۳۵ دقیقه خواهد شد که این فاصله کوتاه زمانی در تسریع ارتباط جاده ای و حمل و نقل ساوه موثر خواهد بود. وی با اشاره به احداث ایستگاه در ساوه و بخش نوبران افزود: امید است همچنانکه رویکرد دولت در حوزه حمل و نقل ریلی تقویت این بخش است با تخصیص اعتبارات لازم ایستگاه ساوه نیز به سرعت به بهره برداری برسد و شهروندان از خدمات حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.
معاون رییس جمهور در ادامه بازدید خود مسیر ساوه تا نوبران را با قطار طی کرده و پس از توقف کوتاه در ایستگاه بخش نوبران و بازدید از این ایستگاه راهی همدان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.