خانه » پیشنهاد سردبیر » مدیرکل ورزش و جوانان استان از آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک، برنامه های آینده این اداره کل و پروژه های ناتمام ورزشی در استان گفت/تزریق اشتباه فربگی باشگاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان از آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک، برنامه های آینده این اداره کل و پروژه های ناتمام ورزشی در استان گفت/تزریق اشتباه فربگی باشگاه

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۴۶

*** تشکیل تیم و بستن قرارداد نشانگر حرفه ای بودن نیست

***

مهدیه معصومی: «عابد حقدادی» مدیر جوان اداره کل ورزش و جوانان استان است. وی در طول مدت حضورش در این اداره کل توانسته عملکرد قابل قبولی از خود بجای بگذارد هر چند شاید نقدهایی نیز در بخش هایی از عملکردش وارد باشد. برای بررسـی آخـرین وضعیت ورزش استـان و برنامه های این مدیر جوان به سراغ عابد حقدادی رفتیم و گفتگویی با وی انجام دادیم که در ادامه خواهید خواند. مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص وضعیت تیم های باشگاه شهرداری به وقایع استان گفت: وضعیت باشگاه شهرداری در دوره چهارم شورای شهر مورد بررسی دستگاه های نظارتی قرار گرفت.این باشگاه یا باید در زیر مجموعه سازمان فرهنگی-ورزشی قرار میگرفت و یا در خود شهرداری برای آن اساس نامه ای تنظیم می شد و براساس این اساس نامه و چارت سازمانی تعریف شده به آن بودجه اختصاص داده می شد. حقدادی افزود: در بدو تاسیس شهرداری تنها یک تیم فوتبال وجود داشت که گسترش داده شد. به هر صورت در سال ۹۴ آقای خندان دل معاونت وقت وزارت کشور نامه ای را به تمامی شهرداری ها با این مضمون که وضعیت تیم های حرفه ای شهرداری به ویژه تیم فوتبال مشخص شود، ارسال داده شد.باشگاه شهرداری اراک در زمینه ورزش فوتبال حداقل در ۴ سال گذشته فعالیت چشم گیری نداشته است،تیم فوتبالی نیز به این باشگاه تحویل داده شد که از لیگ ۱ به لیگ ۳ سقوط کرد این در صورتی بود که باشگاه آلومینیوم سهمیه ای از لیگ ۲ خریداری کرد و به لیگ ۱ صعود کرد. ظاهرا این موضوعات در حافظه تاریخ از بین رفته و در خاطر کسی نمانده است.

وی ادامه داد: کجای باشگاه های ما در سطح کشور به معنای واقعـی حرفه ای هستند مگر هر کسی که تیم تشکیل دهد و قرارداد ببندد به ورزش حرفه ای تبدیل می شود. باشگاه های حرفه ای باید استادیوم،سیستم پایه،گردش اقتصادی،تراز مالی و سودآوری اقتصادی داشته باشند معنی ورزش حرفه ای این است که ما آن را نداریم.
عابد حقدادی اظهار داشت: در استان مرکزی پیگیری ها و مکاتبات مثبت متعددی از شخص وزیر تا مدیر کل دفتری توسعــه ورزش قهرمانــی و حرفه ای وزارت کشور، استاندار، نماینده های شهر اراک و شهردار اراک صورت گرفته است. فی الحال مجوزی از معاون وزیر ورزش گرفته شده برای اینکه اجازه فعالیت باشگاه داری را به ما بدهند. مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در پاسخ به این سوال که موضوعاتی مطرح شده است مبنی بر انتصاب محمد مرادی در سمت مدیرعاملی باشگاه شهرداری اراک، گفت: اداره کل ورزش در این خصوص هیچ گونه اظهار نظری نخواهد کرد و اطلاعی نیز ندارد و قرار نیست در این موضوع ورود کند. شهردار می توانند به صلاحدید خود تغییراتی را اعمال کند چه بسا که نیروهای متعهد و خوبی در سطح استان وجود دارند. در مورد محمد مرادی هیچ گونه اطلاعی ندارم، وی کارمند اداره هست و تا به امروز کسی در این خصوص با بنده صحبتی نکرده است. وی با اشاره به بدهی میلیاردی باشگاه شهرداری گفت: باشگاه شهرداری بیش از اندازه فربه شده است، نیازی به این همه تیم تزریق کردن نبود البته همان زمان تذکرات لازم را دادیم. زمانی که یک رشته در سطح لیگ برتری نیست چه لزومی دارد با ۹۹% بازیکن غیربومی در لیگ برتر حضور داشته باشند.عابد حقدادی به برنامه های اداره کل زیر نظر خود در آینده نزدیک نیز اشاره کرد و گفت: در ورزش قهرمانی به دنبال برگزاری جلسات تخصصی همچون آیین تجلیل از قهرمانان و جلساتی با هیات های ورزشی بوده تا در بازی های آسیایی پیش رو نتیجه بهتر و مثبت تری را داشته باشیم.و به دنبال این هستیم تا در المپیک ۲۰۲۰ پس از چندین سال مجدد نماینده ای را داشته باشیم.در ورزش همگانی رویکردهای متفاوتی از جمله توسعه ورزش محلات با همکاری شهرداری ها و اولویت بندی خاصی که در شورای راهبردی اداره کل که متشکل از اساتید دانشگاه ،اصحاب رسانه و هیات های ورزشی است را انجام می دهیم. وی ادامه داد: در بخش قهرمانی، بانوان بسیار خوب عمل کرده اند که در این خصوص نیاز به حمایت بیشتری داریم.همچنین در حوزه جوانان در درجه اول افزایش کمیت سمن ها را باید در اولویت قرار داد و حداقل ۷۰ سمن جوانان برای هم اندیشی،تعاملات اجتماعی و برنامه های غنی سازی و اوقات فراغت با رویکرد غیردولتی راه اندازی شود.
عابد حقدادی با اشاره به پروژه های عمرانی ورزشی نیمه تمام هم تاکید کرد: در سال جاری با یک جهش بسیار معنی دار و با تلاش شبانه روزی بنده و همکارانم قریب به ۲ برابر در اعتبارات عمرانی مصوبه گرفته ایم. وی افزود: همچنین در سال جاری شاهد برگزاری دو رویداد بین المللی از جمله مسابقات شطرنج که با کیفیت بسیار بالایی در بیت تاریخی امام(ره) و مسابقات بین المللی جام امیرکبیر یادواره زنده یاد علی روغنی در رشته اسکـــواش بوده ایم.و به احتمال بسیاربه دنبال برگزاری جـام بین المللی کشتی یادگار امام در اسفند ماه سال جاری هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.