خانه » جدیدترین » مدال آورانِ تنها

مدال آورانِ تنها

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰  شماره ۱۵۰۴

گفتگو با یاسر خسروی یکی از ورزشکاران افتخار آفرین استان در مسابقات جهانی کمپو کاراته

مدال آورانِ تنها

مریم رسولی

یاسر خسروی متولد سال ۱۳۶۷ اراک، فعالیت های ورزشی خود را از ۱۳ سالگی شروع کرده است. وی در این مدت توانایی هایی خود را در زمینه مربیگری و داور رسمی فدراسیون ووشو و کیک بوکسینگ و همچنین در ورزش کمپو (که زیر نظر فدراسیون کاراته می باشد) محک زده است.
خسروی به تازگی در هفدهمین دوره مسابقات جهانی کمپو کاراته که در ترکیه برگزار شد، خوش درخشیده و توانست مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کند. به همین بهانه وقایع استان گفت و گویی با این ورزشکار انجام داده است که در ادامه می خوانید.
خسروی در گفتگو با خبرنگار وقایع استان گفت: تمامی اعضای تیمی که در مسابقات کمپو ترکیه شرکت داشتند، در سبک های مختلف رزمی عنوان دار بوده اند، میثم کمانی با چهار دوره قهرمانی جهان در قبرس، گرجستان، تهران، ترکیه، یک دوره بین المللی در سوریه و چندین دوره قهرمانی کشور که سابقه عضویت در تیم ملی را دارد، سید رضا میر احمدی و رضا کمانی (که هر دو از قهرمانان کشوری هستند)، بیژن اسدی قهرمان و مربی کمپو و مسعود زمانی از قهرمانان کشور به همراه خودم تیم ما را در این رقابت ها تشکیل می دادند.
وی با بیان اینکه این مسابقه با هزینه های شخصی بوده است، بیان کرد: مشکلات مالی در بسیـاری از سبک های رزمی و دیگر رشته هـای ورزشی دیــده می شود، در خصوص تیم ما نیز در ابتدا مقررشده بود استانداری وقت مرکزی از تیم حمایت کند ولی متاسفانه هیچگونه حمایتی صورت نگرفت و ما بــا هزینه های شخصی به مسابقات اعزام شدیم.
خسروی افزود: تقریبا از تمام کشورهای آمریکایی و اروپایی مبارزان خوبی در این مسابقات شرکت کرده بودند و همچنین مسابقات به لحاظ تشریفات و ارائه خدمات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.
این کاراته کار استان مرکزی اظهار کرد: تمام کشورها حداقل یک یا دو فایتر(مبارز) بسیار خوب داشتند ولی به طور کلی سر سخت ترین حریف‌ها از کشورهای رومانی، اسپانیا، فرانسه ، ترکیه و الجزایر بودند.
خسروی توضیح داد: با توجه اینکه این مسابقه در سطح جهانی برگزار می شد، از رنکینگ و سطح بسیار بالایی در عرصه ورزش‌های رزمی و کاراته برخوردار بود که این حضور در آن قطعا نتایج و اثرات بسیار خوبی برای کشور ما خواهد داشت و با این اتفاق در واقع سایر کشورها، ایران را یکی از مدعیان قهرمانی در این زمینه دانستند و از طرفی با توانایی بیشتر توانستیم این سبک (کمپو) را در ایران گسترش دهیم.
این ورزشکار گفت: در این دوره از مسابقات میثم کمانی مربیگری و کاپیتانی تیم را برعهده داشتند که خود نیز به عنوان مبارز در مسابقه شرکت داشتند و از این رو بازیکنان هنگام بازی به راهنمایی و کوچ یکدیگر می پرداختند.
وی گفت: متاسفانه به لحاظ وجود مشکلات مالی شرایط اعزام سر مربی تیم (فردین اسماعیلی) میسر نشد که این امر می‌توانست به تیم اعزامی روحیه جنگندگی و آمادگی بالایی بدهد که درنتیجه در آنالیز کردن حریف‌ها قطعا تاثیر مثبتی داشت، اعزام این تیم هم به سرپرستی سید حسین مقدسی بود که رئیس فدراسیون قاره آسیا نیز هستند و در این تیم ما را به خوبی همراهی کردند اما نتوانستیم در تمام وزن ها بازیکن با خود همراه کنیم و بسیاری از بازیکن ها به دلیل وجود مشکلات مالی از حضور در مسابقات انصراف دادند.
خسروی در اشــاره به تمرینات تخصصی کمپو در ماه های آخر بیان کرد: تمرینات تیم به صورت تخصصی بود و درگیری های روی خاک و خلاف مفصل را علاوه بر تکنیک های عمومی رزمی تمرین می کردیم و از جمله مشکلاتی که متاسفانه در بازی پیش آمد، آسیب دیدگی من از ناحیه زانو بود که دچار پارگی مینیسک و شکستن زانو شدم و میثم کمانی هم از ناحیه زانو دچار آسیب شدند.
این قهرمان جهان ادامه داد: از جمله مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، این است که برخلاف کشورهای اروپایی که ورزش به عنوان یک شغل دیده شده و ورزشکار حرفه ای به عنوان یک فرد شاغل شناخته شده و مورد حمایت دولت قرار می گیرد، در کشور ما نه تنها حمایتی وجود ندارد بلکه برای اعزام به مسابقات یا هزینه های مالی را به سختی پرداخت می کنند و یا از شرکت ها به عنوان حامی مالی استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات مسابقه فقدان داور رسمی بین المللی این حرفه بود که من با شرکت در استاژ داوری و کسب گواهینامه بین المللی کمپو قصد دارم در این زمینه گام بلندی بردارم.
خسروی گفت: متاسفانه حمایت مسئولان ورزشی استان مرکزی برای ورزشکاران عرصه رزمی یک واژه‌ی غریب و بیگانه ای می‌باشد، معنای حمایت آیا جز این است که یک سالن با حقوق و امکانات در اختیار ورزشکاران قرار دهند؟ آیا به لحاظ مالی حمایتی از مربیان انجام شده که حقوق و مزایایی برای آنان در نظر بگیرند؟ متاسفانه در این کشور صرفا ورزش را در فوتبال می‌بینند و تمام بودجه تقریبا صرف یکی دو رشته ورزشی می‌شود و هیچگونه استقبال درخور توجهی از دیگر رشته های ورزشی به عمل نیامده است.
وی در پایان افزود: با حضور تیم ایران در این دوره از مسابقات و شناخت و آنالیز فایتر‌های کشورها، امیدواریم بتوانیم در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور پرتغال با قدرت و توان بیشتری حضور پیدا می‌کنیم و جا دارد از اساتید ورزشی خودم استاد فردین اسماعیلی که به لحاظ مشکلات مالی نتوانستند به عنوان سرمربی تیم ما را همراهی کنند و استاد میثم و محسن کمانی و همچنین سید حسین مقدسی که با تمام سختی ها تیم را راهی این رقابت ها کرد تشکر کنم.

۱ دیدگاه

  1. با عرض ادب احمد نصیرخواه هستم که در مسابقات جهانی کمپو در ترکیه به عنوان ناضر وعضو حیات مدیره کمپو ترکیه مسابقات را از نزدیک مشاهده کردم وبه عنوان یک ایرانی واقعا باعث شرمساری هست که فایتر وریس فدراسیون بدون همایت دولت با هزینه خود با هزاران مشکل دیگر درهمچین مسابقات سطح بال شرکت کند واز اینجا از اعضای تیم کمپو ایران تک تک تقدیر وتشکر میکنم که با اراده راسخ دنباله رو اهداف خود هستن به امید موفقیت های رنگین دیگر به تمامی ورزشکاران دلیر وغیور سرزمین عزیزم ایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.