خانه » جدیدترین » ما یک تیم هستیم

ما یک تیم هستیم

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰   شماره ۱۴۹۴

گفتگو با مربی تیم فوتبال شهاب آشتیان که در حال آماده سازی برای حضور مقتدرانه در لیگ استان مرکزی است

ما یک تیم هستیم

علیرضا آشتیانی

باشگاه فرهنگی ورزشی شهاب آشتیان در سال ۱۳۶۸ به همت تنی چند از بزرگان فعلی باشگاه تاسیس شد و در طی سالیان متمادی در رشته ورزشی فوتبال فعالیت نموده و در همان سال های اولیه اقدام به کسب پروانه ورزشی باشگاه در رشته فوتبال کرد و اکنون این تیم ورزشی در رده های مختلف فعالیت می کند. با توجه به این که این تیم از پتانسیل بسیار قوی در سطح منطقه برخوردار است، مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند که در سال جاری در رده جوانان (زیر ۱۹ ساله ها) در لیگ برتر استان شرکت کند. تیم جوانان این باشگاه در حال آماده سازی خود بوده و در اردوی خود در تهران چندین بازی تدارکاتی با تیم های جوانان استقلال و پرسپولیس انجام داده و تا چند روز دیگر آماده یکی از آخرین بازی های تدارکاتی خودش شده که باید در اصفهان به مصاف تیم جوانان سپاهان برود.
روند آماده سازی تیم برای حضور مقتدرانه در لیگ استان مرکزی، به بهترین نحو ممکن و بی سابقه در سطح منطقه در حال انجام است. امید است که جوانان این باشگاه در لیگ استان پر توان ظاهر گردند تا در نهایت با پشتکار و تلاش، بتوانند روزی برای ورزش استان و حتی کشور اثرگذار باشند.
تیم شهاب با توجه به اینکه از همان سال های شروع به فعالیت پتانسیل قوی داشته و دارد، اکثر اوقات بعنوان نماینده شهرستان در مسابقات استانی شرکت می کرد و بارها با تیم های خوب و مدعی زمان های نه چندان دور از قبیل هپکو و ماشین سازی و شن سا در سطح استان رقیب سنتی بشمار می آید.
شهاب باید در لیگ استان با تیم های ارقام تراشه اراک، بامداد اراک، طلایی پوشان اراک، خوشه طلایی ساوه، آلومینیوم اراک، سامان دلیجان، آبی پوشان اراک، پارسیان اراک و الماس اندیشه اراک به رقابت بپردازد.
به این بهانه گفت و گویی با مربی باشگاه شهاب آشتیان سید محمد جعفر میری آشتیانی انجام دادیم تا در خصوص شرایط این روزهای تیم بیشتر بدانیم.

از روند فعالیت تیم شهابِ آشتیان برایمان بگویید.
تیم شهاب از مجموعه یک تیم کامل بهره می برد، دارای تشکیلات قوی شده، پیشکسوتان باشگاه نیز همه جوره آستین بالا زده اند و از این جوانان و مجموعه تیم به صورت کامل حمایت کرده اند که خدارا شکر باشگاه از مدیریت کامل و جـامعی برخوردار هست و امروز نیز جوانان این باشگاه در حال آماده سازی خود برای حضور در لیگ استان هستند و بازیهای تدارکاتی خوبی برگزار و برنامه ریزی شده است.
طی هفته های قبل در برابر استقلال تهران و پرسپولیس تهران بازی کردیم و احتمالا هفته آینده نیز به اصفهان خواهیم رفت و یک بازی تدارکاتی دیگر با سپاهان انجام خواهیم داد. شرایط پایدار و خوبی در تیم حاکم هست و بچه های تیم بسیار با انگیزه و با روحیه آماده پیکار با رقیبانشان هستند.

در حال حاضر مسابقات دوستانه ای را انجام می دهید که قطعا به تجربه ی بازیکنان و کسب انگیزه شان برای ادامه ی یک فوتبال حرفه ای کمک می کند، حال این روند تا کجا پیش خواهد رفت و هدفتان به صورت کلان برای باشگاه شهاب چیست؟
راجع به بازی های دوستانه اینطور می توانم بگویم که هر چقدر تمرین یک تیم بیشتر باشد، هر چقدر بچه ها شرایط سخت تری را در دیدارهای تدارکاتی تجربه کنند، قطعا برای مسابقات پیش رو کار راحت تری را خواهند داشت. اینکه از لحاظ تاکتیک پذیری و انجام یک بازی هدفمند، خود را هر روز آماده تر از روز قبل خواهند دید. در کل هدف اصلی مان قرار گرفتن این جوانان در شرایط مسابقه با تیم های بزرگ همانند استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تیم های تراز اول در سطح کشور و آشنایی با فوتبال حرفه ای بوده و کسب تجربه لازم و کافی برای پیشبرد اهداف ارزشمند باشگاه فرهنگی ورزشی شهاب آشتیان. البته در خصوص نتایج بازی های تدارکاتی نیز باید بگویم در این مقطع برایمان اهمیت چندانی ندارد، با اهمیت ترین موضوع حفظ آمادگی جسمانی و بدنی بازیکنان در شرایط مسابقه و پیاده سازی تاکتیک ها است. همین که موقعیت جور شده و فوتبال آشتیان و باشگاه شهاب دارای چنین پتانسیلی گشته و بازی های تدارکاتی سطح بالایی را انجام داده و خواهد داد، می تواند زنگ خطری برای رقبای مان در لیگ استان باشد که به تیم شهاب به چشم یک رقیب سرسخت نگاه کنند و این مهم نیز به همت کلیه مجموعه باشگاه شهاب و بزرگان تیم محیا شده است.

از شرایط بدنی و فنی بازیکنان شهاب صحبت کنید.
شرایط فنی و بدنی این بچه ها با توجه به اینکه به تازگی در این شرایط قرار گرفته اند، روز به روز در حال بهتر شدن هست و سعی بر این شده است که با توجه به زمان باقی مانده تا مسابقات استانی، چند جلسه آموزشی تدوین و برای آموزش بهتر این بچه ها در بعد فنی حداکثر تلاشمان را بکنیم. در بعد بدن سازی نیز با کمک احسان حضرتی مربی بدنساز بومی، سعی شده از لحاظ بدنی نیز بچه ها به آمادگی لازم برسند. شاید در منطقه خودمان (آشتیان، تفرش و فراهان) اولین بار باشد که چنین توجهی بـــه یک تیم جوان می شود .

از وضعیت زمین تمرین باشگاه شهاب رضایت دارید؟ چمن ورزشگاه چه وضعیتی دارد؟
با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نمی شود توقع زیادی داشت ولی به هر حال ما خودمان از زمین خاکی شروع کردیم و به اینجا رسیدیم اما علم هم پیشرفت کرده است و روز به روز حتی در عرصه کشاورزی هم پیشرفت هایی توسط مهندسان کشاورزی کشورمان حاصل می شود. از این صحبت ها که بگذریم متاسفانه یا خوشبختانه زمین چمن موجود (مجموعه ورزشی تختی آشتیان) تنها زمین چمن شهر است که وضع بسیــار اسفناکی دارد، بسیار سخت و دشوار شده بازی در این زمین، فعلا کـه چــاره ای نیست. با مصدومیت‌های بسیاری مواجه هستیم وانتظار میرود که مسوولین محترم و دست اندرکاران فکری به حال این زمین بکنند. سرمایه گذاری برای ایجاد یا حفظ یک زمین چمن استاندارد، سرمایه گذاری روی آینده جوانان است. سرمایه های این شهر راهی مسابقات هستند و ان شاءالله دوست داریم با بهبود وضعیت چمن استادیوم تختی، شرایط میزبانی از سایر باشگاه ها را هر چه زودتر فراهم نماییم.

از بازیکنان تیم شهاب چه انتظاری دارید ؟
به عنوان مربی باشگاه با اصالت شهاب آشتیان، از کلیه بازیکنانم می‌خواهم و توقع دارم با توجه به موقعیت به وجود آمده و ارتباطات خوب و مستمر و با توجه با این که بزرگان و پیشکسوتان باشگاه شهاب، همه جوره این تیم را حمایت می کنند از ایشان انتظار دارم که با تلاش و کوشش، مسیر پیش رو را با نظم و پشتکار طی کنند و از فرصت به وجود آمده کمال استفاده را ببرند. اخلاق مداری و بازی جوانمردانه از دیگر فاکتورهای اصلی تیم شهاب است.

در خصوص رقبای خودتان صحبتی دارید؟
ما در این دوره از رقابت ها با تیم های بزرگی باید بازی کنیم، تیم هایی که شاید از نظر امکانات از ما بهتر باشند، اما بچه های ما با تمرکز بالا و هوشمندی فوق العاده شان هیچ حریفی را دست کم نخواهند گرفت تا ان شاءالله بتوانیم از این مرحله با موفقیت عبور کنیم.

صحبت پایانی.
از همین جا از تمامی بزرگان، پیشکسوتان تیم، هادی احمدی و محمد البرزی مدیریت باشگاه و دیگر عزیزان و همچنین هواداران باشگاه شهاب کمال تشکر و قدردانی را دارم. ما یک تیم هستیم و شهاب به نام بزرگانش زنده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.