خانه » جدیدترین » غروب شهردار با طلوع آفتاب

غروب شهردار با طلوع آفتاب

پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲  شماره ۱۷۲۶

عباس لعل بار: در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک، اعضا با ادامه فعالیت «علیرضا کریمی» به عنوان شهردار اراک مخالفت کردند و بر این اساس وی برکنار شد.
در یکصدمین جلسه علنی صبح سه‌شنبه بیستم تیرماه شورای اسلامی شهر اراک که ساعت ۶ صبحبرگزار شد، علیرضا کریمی پس از طرح استیضاح با رأی اعضای شورا از مسئولیت شهرداری اراک برکنار شد.
اعضای شورای اسلامی شهر اراک با هشت رأی مخالف و سه رأی موافق به استیضاح و برکناری کریمی رأی دادند؛ اعضای شورا معتقدند او نتوانسته است انتظارات مردم شهر را برآورده سازد.
در این جلسه «مجتبی قاسمی» به‌عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

شهردار در جلسه امروز شورای شهر اراک چه گفت؟
شهردار اراک با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ داد و از کارنامه کاری خود دفاع کرد.
علیرضا کریمی، شهردار اراک در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: این موارد سوال نیست، تذکر است و به صورت کتبی به من اعلام نشده است.وی افزود: اگر سوالی مطرح یا ارسال شده باشد، باید در دستور جلسات ثبت شود؛ لذا خواهان توجه به قانون هستم، به‌طور تفضیلی به سوالات پاسخ دادم و اگر مجدد نیاز است، پاسخگو هستم.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته بیش از ۴۸ مورد را اعلام کردم که شهرداری نسبت به انجام آن‌ها اقدام کرده است و به نظر من دیگر نیازی به اعلام مجدد نیست، چراکه همه اعضای شورای اسلامی شهر در آن جلسه حضور داشتند.
کریمی اضافه کرد: پروژه دره‌گردو با وجود مشکلاتی که در طراحی داشت، آغاز و اقدامات خوبی در آن انجام شده است، از نظر من مهم راه‌اندازی پروژه است و البته اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد.وی تصریح کرد: شهرداری سه نقطه را برای احداث پارکینگ طبقاتی در نظر گرفت؛ میدان ۷ تیر، خیابان محسنی و میدان ولی‌عصر (عج) سه مکان پیش‌بینی شده است که بخشی از مراحل مربوط به آنها انجام شده و بخشی در حال انجام است.
شهردار اراک گفت: دوره‌های متوالی هیچ اقدامی برای احداث پارکینگ انجام نشده بود و از ابتدا دغدغه ما بود؛ مشکل یک قطعه زمین است که مانع دسترسی به خیابان بهشتی می‌شود؛ لذا در حال رایزنی هستیم، چراکه مالک خارج ایران است.
کریمی افزود: قطعه زمینی نیز در خیابان محسنی خریداری شده است و خریداری یک قطعه زمین دیگر نیز انجام می‌شود، همچنین برای خرید زمین شرکت پخش مقابل بیمارستان ولی‌عصر (عج) در استانداری نیز صورتجلسه‌ای امضا و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

انتخاب شهردار اراک تا سه ماه آینده
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا در یک بازه زمانی سه ماهه نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهد کرد.
پیمان عین القضات در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سال گذشته اعضای شورای اسلامی اراک انتقاداتی را نسبت به عملکرد شهرداری و شهردار اراک مطرح کردند و طبق قانون مسیر تذکر و سوال هم پیش آمد اما با توجه به اینکه برخی از اعضا مخالف استیضاح شهردار بودند ما به شهردار فرصتی دادیم تا به اصلاح امور بپردازند اما بعد از این مدت تذکرات و سوالات مورد توجه قرار نگرفت و برابر قانون روند استیضاح اجرا شد و روند خدمت شهردار با هشت رای متوقف گردید. وی ادامه داد: مجتبی قاسمی که از نیروهای جوان و توانمند شهرداری اراک است و در بخش ها و مناطق مختلف شهرداری سابقه فعالیت داشته با ۷ رای به عنوان سرپرست مجموعه شهرداری انتخاب شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک توضیح داد: طبق قانون شورای اسلامی شهر اراک بعد از یک فاصله زمانی سه ماهه نسبت به انتخاب شهردار اراک اقدام خواهد نمود. پیمان عین القضات ادامه داد: اعضای پارلمان از سرپرست شهرداری درخواست تسریع در اجرای عملیات تقاطع غیرهمسطح امام خمینی و پروژه تفریحی و گرشگری دره گردو را داشته ایم مباحث دیگری چون محله محوری، توجه به مناطق کم برخورداری، بازآفرینی شهری، انتخاب پیمانکار برای بازارچه های میوه و تره بار در اولین فرصت، ساماندهی منابع انسانی و اجرای تملکات طرح ۲۴ متری هم از جمله اولویت هایی است که سرزپرست شهرداری باید به آن بپردازد.
وی تاکید کرد: مهم ترین مبحثی که سرپرست شهرداری باید به آن بپردازد شوراباوری است چرا که ما به دنبال تقویت وحدت بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری هستیم که این مهم تنها به دست مدیریت این مجموعه اتفاق خواهد افتاد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک در پایان از اقدامات علیرضا کریمی در این مدت تشکر کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.