خانه » پیشنهاد سردبیر » طلوع آفتاب در قم

طلوع آفتاب در قم

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸   شماره ۱۱۴۱

 طلوع آفتاب در قم

امروز نمایندگان استان در لیگ یک فوتبال کشور به دیدار یکدیگر می روند

یاسر هویدی

هفته چهارم رقابت های لیگ دسته اول کشور امروز با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود. تا به اینجای کار لیگ دسته اول امسال برای نمایندگان استان مرکزی شیرین سپری شده و تیم های آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه صدرنشینان جدول رده بندی مسابقات هستند. تا پایان هفته سوم این رقابتها تیم ها هنوز به ثبات دلخواه خود از نظر فنی نرسیده بودند ولی از این به بعد رقابت ها را می توان عیار مناسبی برای سنجش میزان آمادگی تیم های حاضر در رقابت ها برشمرد. در گزارش امروز سرویس ورزشی وقایع استان دربی نمایندگان سرزمین آفتاب را دستمایه قرار داده و به بررسی مسابقات امروز می پردازیم.

فجرسپاسی شیراز – ملوان بندر انزلی
تیم های فجر و ملوان در حالی امروز در حافظیه شیراز مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند که کاکوهای شیرازی بمراتب آماده تر از انزلی چی ها هستند. ملوان مدت هاست حال و روز خوشی ندارد و مانند گوشت قربانی بین افراد مختلف تحت لوای مدیرعامل دست به دست می شود. این تیم رقابتها را با علی لطیفی بسیار بد آغاز کرد و لطیفی که وعده تحقق اهداف بلند مدت سه ساله و بازگرداندن ملوانان را به روزهای طلایی قدیم داده بود پاییز بندر را ندید و در پایان هفته دوم از سمت خود برکنار شد. حالا هدایت تیم بندر بر عهده آرتا منهاجی است که قطعا از نظر فنی داشته هایی بمراتب بالاتر از علی لطیفی دارد. به زعم نگارنده علی لطیفی یکی از آن اشتباهی هایی است که در پیکر این فوتبال وجود دارند چون هیچ سبقه روشنی در تیمهایی که کارکرده نداشته است . به هر روی داود مهابادی سرمربی شیرازی می کوشد امروز با شکست دادن ملوان تیم خود را در جدول به جایگاهی بهتر برساند و از سوی دیگر منهاجی به دنبال اولین پیروزی برای انزلی چی ها است.

سپیدرود رشت – استقلال خوزستان
این دیدار را باید جدال تیم های فقیر لیگ دسته اول قلمداد کرد .سپیدرود دوباره به لیگ دسته اول بازگشته و حالا باید در کنار داماش دیگر تیم پر طرفدار گیلانی ها برای حضور دوباره در لیگ برتر بجنگد این تیم که اوضاع نابسامانی از نظر مالی دارد می کوشد هر چه سریعتر به شرایط مناسبی در جدول برسد و از سوی دیگر استقلال خوزستان نیز که همین چهار سال قبل در لیگ برتر قهرمان شد اوضاع و احوال اصلا خوبی ندارد این تیم هم از نظر فنی و هم از نظر مالی به سختی نفس می کشد و دیدار امروز به احتمال فراوان به سود رشتی ها پایان می یابد.

مس رفسنجان – نیروی زمینی تهران
شاید نیروی زمینی تهران با هدایت امید روانخواه تصور نمی کرد در پایان هفته سوم با سه شکست در قعر جدول دست و پا بزند . این تیم که صعودش به رقابتهای لیگ دسته اول هم با حرف و حدیث هایی همراه بود نتوانسته است با امید روانخواه بازیکن اسبق استقلال تهران به شرایط مناسبی دست یابد و از سوی دیگر تیم رفسنجانی ها با هدایت محمد ربیعی سرمربی اسبق آلومینیوم اراک می کوشد به دومین پیروزی خود دست یابد نتیجه ای که بسیار قابل تصور خواهد بود.

بادران – علم و ادب تبریز
بادران نیز همچون نمایندگان استان مرکزی در قواره یک مدعی صعود نشان داده است و تاکنون ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را دشت کرده ، این تیم چندین سال است که همواره بین بالانشینان مسابقات دسته اول قرار دارد و امسال گویی عزم خود را جذب کرده که در بین دو تیم صعود کنده قرار بگیرد، از سوی دیگر نماینده تبریز با هدایت یونس باهنر مدافع اسبق تراکتورسازی و پرسپولیس اصلا حال و روز خوشی ندارد و تمام بازی های خود را به حریفان واگذار کرده. بازی امروز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به سود بادران تمام خواهد شد.

گل ریحان البرز – قشقایی شیراز
تیم دوست داشتنی ایل بزرگ قشقایی با هدایت رضا عنایتی و جمعی از بازیکنان جوان، لیگ را با پیروزی شروع کرد ولی نتوانست به روند خود ادامه دهد. قشقایی ها در خصوص تیم فوتبالشان خیلی صبور نیستند و اگر روند نزولی این تیم ادامه پیدا کند ممکن است عنایتی هم به سرونوشت علی لطیفی دچار شود. از سوی دیگر گل ریحان البرز که در هفته دوم بازی با خوش اقبالی و لطف داوری از شکست خانگی مقابل آلومینیوم گریخته بود با هدات محمد نصرتی به دنبال پیروزی در این دیدار سخت است . پیش بینی این بازی کار ساده ای نیست ولی امروز بوی تساوی از کرج به مشام می رشد.

مس کرمان – سرخپوشان پاکدشت
مسی ها با سرو صدای زیادی مجتبی حسینی را به خدمت گرفتند و از همان ابتدا در بوق کرنا کردند که امسال دیگر چله صعود به لیگ برتر برای کرمانی ها خواهد برید ولی آنچه به نظر می رسد اینکه حسینی هنوز نتوانسته برنامه های خود را بصورت کامل پیاده کند و این تیم تا شرایط آرمانی فاصله زیادی دارد . تیم خصوصی سرخپوشان نیز دقیقا شرایطی مشابه با مس دارد و هنوز نتوانسته است در قامت یک تیم گردن کلفت قد علم نماید. به هر حال این دیدار به میزبانی کرمانی ها برگزار می شود که به احتمال فراوان مس با دست پر زمین را ترک خواهد کرد.

نود ارومیه – رایکای بابل
نود ارومیه هفته قبل در مقابل آلومینیوم مغلوب شد و بیشتر از اینکه تیمی قدرتمند در زمین نشان دهد تیمی پرحاشیه بر روی نیمکت بود و همانطور که محمود فکری نیز اشاره داشت این تیم با حربه های روانی در تمام بازی ها به دنبال ایجاد تنش و حداکثر استفاده از عدم تعادل روانی کادر فنی و بازیکنان تیم مقابل می باشد . رایکای بابل هم که با استفاده از خرید امتیاز خونه به خونه بابل در رقابتها حاضر شده در زمره تیم های ته جدولی محسوب می شود که فعلا به هیچ عنوان نتوانسته رضایت بابلی ها را جلب نماید.

داماش گیلان – آرمان گهر سیرجان
داماشی ها نسبت به سپیدرود تیم سرپنجه تری نشان دادند و تا کنون توانسته اند با کسب ۵ امتیاز در بین تیمهای نیمه بالایی جدول قرار بگیرند . از سوی دیگر آرمان گهر سیرجان که تیم دوم مجموعه صنعتی سیرجان می باشد و جایگزین گل گهری شده که فصل قبل به عنوان تیم اول به لیگ برتر صعود کرده هنوز به مثابه یک تیم دسته اولی رخ نشان نداده است و امروز به احتمال فروان این رشتی ها خواهند بود که هنگام سوت پایان بازی شادمان هستند.

خوشه طلایی ساوه – آلومینیوم اراک
ساوه ای ها که به دلیل آماده نشدن زمین اصلی ساوه در قم میزبان اراکی ها هستند خیلی راغب بودند که در این بازی تماشاگران خود را به صورت کامل در اختیار داشته باشند و در یک دیدار خانگی به تمام معنا از هم استانی خود پذیرایی کنند لی خوب استادیوم این شهر هنوز آماده نشده و اراکی ها در این دیدار در صدد هستند با کسب سه امتیازی این بازی سخت به روند خوب خود ادامه دهند . خوشه طلایی ساوه که ده روز قبل از آغاز رقابتها در اراک و طی یک بازی تدارکاتی با گلهای فراوانی مغلوب آلومینیوم شد حالا با گذشت سه هفته از رقابتها در صدر جدول بازی ها قرار دارد و این نشان می دهد عاشوری به خوبی نقاط ضعف تیم خود را برطرف نموده است . از سوی دیگر محمود فکری به خوبی تیم آلومینیوم را برای این بازی آماده کرده و فقط حرف از سه امتیاز می زند . باید دید دیدار جذاب نمایندگان استان مرکزی که توسط کانال وقایع استان نیز بصورت لحظه به لحظه پوشش داده خواهد شد به سود کدام تیم به پایان می رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.