خانه » پیشنهاد سردبیر » صعود تیم فوتبال آلومینیوم اراک به یک هشتم نهایی جام حذفی/سقوط پیکان در دره آلومینیوم

صعود تیم فوتبال آلومینیوم اراک به یک هشتم نهایی جام حذفی/سقوط پیکان در دره آلومینیوم

شنبه ۱۵ آبان شماره ۴۵۶
وقایع استان:
جام حذفی همیشه مسیری میانبر برای تیم های لیگ برتری است تا بتوانند به مدد حضور در آن به عنوان قهرمانی و سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا بیندیشند، برای همین شاید این جام از اولویت خاصی برای تیم های لیگ برتری حاضر در آن نسبت به سایر تیم ها برخوردار باشد؛ اما گاه همین تیم های لیگ برتری در این جام با شکست و حذف های دور از انتظار رو به رو می شوند، پس از حذف پرسپولیش و استقلال خوزستان از جام حذفی امسال، حذف پیکان توسط تیم دسته اولی آلومینیوم اراک یک هشدار دیگر برای دست کم نگرفتن رقیبان در این جام بود.
دیدار تیم های آلومینیوم اراک و پیکان تهران از مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور روز چهارشنبه در شهر قدس برگزار شد. این بازی که در شرایط نامساعد جوی و زیر بارش شدید باران و وزش شدید باد انجام شد در نهایت به نفع تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید تا آلومینیوم را بعنوان یکی از شگفتی سازهای بازی های این دور معرفی کند و هم پیکان را که انتظار چنین نتیجه ای نداشت را مجبور کند تا تنها دیگر به بازی های لیگ برتر فکر کند.
به علت شرایط آرمانی تیم پیکان در مسابقات لیگ برتر و پیروزی های پی در پی این تیم و هماهنگی بسیار بالای بازیکنان همگان از جمله کادر فنی این تیم بر این باور بودند که پیکان تهران مقابل آلومینیوم حریف لیگ یکی خود کار آسانی خواهد داشت به طوریکه مجید جلالی سرمربی پیکان ترجیح داده بود در این بازی به تعدادی از بازیکنان اصلی خود مانند رحمان احمدی دروازه بان، امیرحسین صادقی، صادق بارانی و گادوین منشا استراحت دهد بنابراین پیکان با ترکیب حجت صدقی، لوون آیراپتیان، سیاوش یزدانی، هالیسون، علی حمودی، ماهان رحمانی، ابوالفضل ابراهیمی، بهادر عبدی، سیامک نعمتی، سجاد آشوری، شهریار مقانلو وارد زمین شد. در این دیدار آرش برهانی بازیکن پیکان به دلیل مصدومیت حضور نداشت .
و اما در مقابل داوود مهابادی در این دیدار با ترکیب ابتدایی میر رسول حسینی، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، محمد آشتیانی، میلاد رخشان، ابوالفضل کمانی، امین پور علی، میلاد احمدی، شاهین مجیدی، رضا معقولی و جهانگیر عسگری به مصاف تیم لیگ برتری پیکان رفت.
۲۵ دقیقه پس از آغاز بازی جهانگیر عسگری بازیکن آلومینیوم توانست اولین گل این دیدار را وارد دروازه تیم سابق خود کند. در ادامه این نیمه به دلیل شرایط نامطلوب جوی و لغزندگی زمین دو تن از بازیکنان تیم آلومینیوم رضا معقولی و جهانگیر عسگری دچار مصدومیت شده و از زمین خارج و حامد بصیری و رضا سلیمانی جایگزین آن ها شدند.
نیمه اول این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید؛ ولی در نیمه دوم جلالی با تغییر در ترکیب تیم خود و وارد کردن برهانی علی رغم مصدومیت و گادوین منشا به زمین سعی در جبران نتیجه داشت، اما حملات متعدد پیکان بر روی دروازه حریف در این نیمه هیچ نتیجه ای نداشت و در نهایت بازی با همان نتیجه یک بر صفر برای آلومینیوم به پایان رسید. از نکات قابل توجه این دیدار در زمینه داوری برخی سوت های سخت گیرانه برای تیم آلومینیوم و تعداد بالای اخطارهای این تیم بود، در مقابل نیز جلالی در طول نیمه دوم نسبت به وقت کشی بازیکنان آلومینیوم به کادرفنی این تیم و داور مسابقه اعتراض داشت و همین موجب شد تا برای دقایقی جو ورزشگاه میان هواداران دو تیم متشنج شود. اما آنچهدر پایان این دیدار مشهود است این است که یکی از دلایل و بزرگترین دلیل حذف پیکان در این بازی دست کم گرفتن تیم آلومینیوم اراک بود، پیکان هم اکنون یکی از تیم های قدرتمند لیگ برتر کشور است که بعد از شکست برابر تراکتورسازی در هفته سوم لیگ در ۸ بازی در لیگ برتر و جام حذفی شکستی را تجربه نکرده بود؛ اما این تیم در این بازی در برابر تیمی قرار گرفت سراسر انگیزه بود و برای بازی پایاپای و حتی برتر در مقابل تیم متمول و قدرتمند خود آمده بود.
در پایان این بازی سرمربی تیم پیکان بر این موضوع تاکید کرد و گفت: در این بازی از هفت بازیکن اصلی تیم استفاده نکردم و به شرایط خوب تیم ایمان داشتم؛ اما بازیکنانم در بازی امروز حریف را دست کم گرفتند.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایرنا جلالی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم اراک و کنار رفتن از جام حذفی باشگاه های کشور، تصریح کرد: ابتدا باید بگویم که به عنوان سرمربی، مقصر اصلی شکست در دیدار امروز هستم.
جلالی افزود: به هفت بازیکن تیم استراحت دادم تا نفرات جوان تر که در لیگ برتر کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا می کنند، در ترکیب قرار گرفته تا باورهای خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: هرچند شکست خوردیم، اما یقین دارم که در آینده از حضور جوانان در دیدار امروز و درس هایی که از این باخت گرفتیم، استفاده های زیادی خواهیم کرد.
جلالی درمورد اینکه به نظر می رسید باشگاه پیکان برای جام حذفی برنامه خاصی دارد، گفت: امید زیادی به جام حذفی داشتم، اما شاید باورهای امروزم در چینش بازیکنان اشتباه بود.
اما این پیروزی برای تیم با انگیزه آلومینیوم بسیار با اهمیت بود، سرمربی تیم آلومینیوم نیز در نشست خبری بعد از بازی در خصوص این دیدار گفت: دو تیم بازی زیبایی را انجام دادند ولی در جام حذفی نتیجه از اهمیت زیادی برخوردار است.
داوود مهابادی افزود: در فاز دفاعی در این دیدار کمترین اشتباه را داشتیم و کمترین فرصت را به تیم خوب پیکان دادیم و در معدود فرصت‌هایی که داشتیم به گل رسیدیم هر چند دو بازیکن خوبمان را در نیمه اول از دست دادیم.
وی درباره دیر رسیدن تیم آلومینیوم اراک به ورزشگاه تصریح کرد: از کرج آمدیم و به خاطر باران شدید در ترافیک بودیم.
مهابادی در پایان در خصوص وقت کشی بازیکنان این تیم گفت: نیمه اول دو بازیکن را تعویض کردیم و دو بازیکن ما در دو مرحله پایشان گرفت و دروازه‌بان ما هم با بازیکنان حریف برخورد کرد و مصدوم شد. فوتبال است و اگر پیکان هم از حریف جلو بود همین کار را می‌کرد.
آلومینیوم اراک با این برد به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت و در آن مرحله باید با برنده دیدار تیم های سپاهان و پارس جنوبی مسابقه دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.