خانه » پیشنهاد سردبیر » صحبت های جنجالی دکتر طاهر احمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک/خون مردم در شیشه احزاب/فشارها سیاسی است، باج نمی دهیم

صحبت های جنجالی دکتر طاهر احمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک/خون مردم در شیشه احزاب/فشارها سیاسی است، باج نمی دهیم

سه شنبه ۲۵ خرداد ۹۵    شماره ۳۴۴

گروه اجتماعی- وقایع استان:
سلامت یکی از حوزه های مهم اجتماعی و مربوط به عموم مردم می باشد، لذا در طول چند دهه اخیر برای اولین بار است که با تاکید مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای کلی سلامت، نظام سلامت در زمره اولویتهای دولت قرار گرفته و طرح تحول سلامت جهت پاسخ گویی به نیازهای مردم و مطالبات بر زمین مانده حوزه سلامت تصویب و اجرایی شده است و امروز دولت توجه خاصی به حوزه سلامت دارد و اعتبارات زیادی را صرف نموده که این مسئله نشان می دهد نظام اسلامی برای سلامت مردم ارزش زیادی قائل است. اما نکته مورد تاکید این است که نگاه به این حوزه باید فراجناحی باشد، چرا ارتقاء سطح سلامت جامعه با رویکرد فراجناحی محقق خواهد شد. در همین راستا نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران حرفهایی را به میان آورد که شنیدن آن باعث تآسف بود.
هجمه شدید به دانشگاه برای قصور فردی
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: با انتقاد از اینکه جریانات تند سیاسی همواره بیشترین آسیب را به کشور وارد کرده اند گفت: جایی که با سلامت و جان مردم سرکار دارد محل تاخت و تاز سیاسی نیست.
وی با تاکید بر اینکه اجازه نداده ایم دانشگاه علوم پزشکی محل تاخت و تاز جریانات سیاسی باشد گفت: البته در طول این مدت مورد حملات جریانات افراطی و فرصت طلب بوده ایم.
دکتر طاهر احمدی در ادامه با بیان اینکه تعامل با حوزه سلامت بسیاری از مشکلات را حل می کند اظهار داشت: سیاسیون افراطی که جواب رد شنیدند به حوزه سلامت آسیب می زنند.
وی ادامه داد: برخی از دوستان سیاسی که می خواستند از قِبَلِ ساخت و ساز بیمارستان ولی عصر سوء استفاده کنند متاسفانه امروز بیشترین آسیبها را به حوزه سلامت استان می زنند و اجازه نمی دهند کشتی سلامت به سلامتی مسیر خود را طی کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: این افراد سیاسی افراطی که تلاش داشتند پیمانکاری ساخت بیمارستان ولی عصر را با هزینه ای که آنها می فرمایند با نفوذ سیاسی بگیرند ولی جواب رد دانشگاه علوم پزشکی را شنیدند اکنون عملکرد دانشگاه را مورد حملات سیاسی خود قرار می دهند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی اراک با کمبود تخت‌های درمانی به منظور رفع مشکلات بیماران مواجه است بیان داشت: اصلی‌ترین مشکل سلامت استان کمبود تخت‌های بستری ویژه بیماران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار در اولویت قرار گرفتن تکمیل بیمارستان ولی عصر(عج) به عنوان مطالبه اصلی مردم استان در سفر ریاست جمهوری شد و اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ تعداد نیروهای متخصص کمبودی ندارد و جزو استان های مطلوب است اما فضاهای درمانی فرسوده ای دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه نظام سلامت نسبت به کوچکترین سهل انگاری در خدمات حساس است، گفت: رویکرد حوزه سلامت، قصور از خطا نیست و اگر در موردی پس از بررسی سهل انگاری ثابت شود ، برخورد قاطع می شود.
دکتر طاهراحمدی با اشاره به مسئله قصور پزشکی در بیمارستان ولی عصر (عج) اراک گفت: در سال ۹۴ بیش از ۲۴ هزار عمل ارتوپدی موفق در این بیمارستان انجام شده که این اقدام ها دیده نشده اما قصور ناخواسته یک پزشک این دانشگاه را چندین روز مورد حملات و هجمه های شدید قرار داده است. وی اظهار کرد: پس از این حادثه پزشک خطا کار از کار برکنار شد و بر این امر اعتقاد داریم که در حوزه بهداشت و درمان کوچکترین خطایی نباید صورت گیرد.
دانشگاه علوم پزشکی اراک به هیچ جریانی باج نمی دهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با یادآوری جوسازی علیه این دانشگاه در فضاهای مجازی گفت: این دانشگاه به هیچ جریان سیاسی و غیرسیاسی باج نمی دهد.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: فشارهای اخیر به این دانشگاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صرفا سیاسی است و دانشگاه هرگز تحت تاثیر این فشارهای قرار نمی گیرد زیرا در اثر فشارها این مردم هستند که آسیب می بینند.
وی اظهار کرد: برخی فضاهای مجازی با نشر حاشیه هایی مانند تغییر مدیران دانشگاه و پزشکان اهداف خاصی را دنبال می کنند تا به منافع مورد نظر دست پیدا کنند.
وی گفت: دانشگاه و حوزه سلامت به هیچ وجه عرصه تاخت و تاز سیاسیون نیست و حوزه سلامت آغشته به مسایل سیاسی نمی شود زیرا دود این حاشیه سازی به چشم مردم می رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه من خودم اصلاح طلب هستم ولی تحت هیچ شرایطی اعتقادات شخصی و دیدگاههای سیاسی را در مسئله سلامت مردم دخالت نمی دهم گفت: به همکاران دیگر هم گفته ام تحت هیچ شرایطی در ساعات اداری حق فعالیتهای سیاسی ندارند و اگر حتی در جریان انتخابات فعالیتی داشته اند مطمئن باشید خارج از ساعات اداری بوده است.
وی بیان کرد: مجموعه وزارت بهداشت در دوسال اخیر خدمات خوبی ارایه کرده که به سهم خود کم نظیر و حتی بی نظیر بوده است اما از اصلاح برخی نقص ها و انتقادها استقبال می شود و هیچ یک از مسئولان و مدیران وزاتخانه، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها مدعی نیستند که مشکلی در ارایه خدمات وجود ندارد.
وی گفت: در دوسال اخیر خدماتی که وزارت بهداشت ارایه کرده ظرف ۱۰ سال کار بی سابقه بوده و بسته های خدمتی، بسیاری از گره های کور حوزه درمان را باز کرده است.
دکتر طاهر احمدی افزود: در استان مرکزی ۱۲۰ هزار نفر که تحت هیچ نوع پوشش بیمه ای نبودند در برنامه نظام سلامت بدون پرداخت یک ریال از خدمات بیمه بهره مند شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حملاتی که به دانشگاه می شود بدون در نظر گرفتن موفقیت هایی است که حاصل شده، زیرا این مجموعه موفق شد در دو سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی و ۱۸ ماه کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت کند.
دکتر طاهر احمدی، خرید تجهیزات درمانی مانند سی تی اسکن، ماموگرافی، سی می لاتور، افزایش تخت بیمارستانی عادی و ویژه، صرفه جویی، اخذ ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله خدماتی برشمرد که در دوسال گذشته دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش ها و حوزه های مختلف ارایه کرده است.
بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی در اراک ساخته می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به وضعیت بیمارستان ولی‌عصر(ع) اراک گفت: پیش از این، ساخت‌وساز پروژه بیمارستان ولی‌عصر اراک متوقف شده بود در حالی که امروز مرحله اسکلت‌بندی طبقه سیزدهم این ساختمان تمام شده و در فاز دوم ساخت بیمارستان دنبال برگزاری مناقصه هستیم.
وی افزود: البته شرکتی برنده نشده تا کار ساخت را شروع کند که با این حال پیگیر موضوع هستیم چرا که امیدواریم این پروژه درمانی در ابتدای سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد و بیمارستان ولی‌عصر(عج) اراک به یک بیمارستان ۴۸۰ تختخوابی تبدیل شود.
طاهراحمدی افزود: در کل کشور بنا شده ۱۲ بیمارستان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تختخوابی در شهرهایی مثل تهران، شیراز، تبریز، اهواز، اصفهان و بندرعباس ساخته شود که در این بین به بندرعباس بیمارستانی ۵۰۰ تختخوابی و به اراک ۱۰۰۰ تختخوابی تعلق گرفته است.
وی ادامه داد: در این راستا، دو گروه کره‌ای سفری به ایران داشته و تفاهم‌نامه با حضور وزیر امضاء شده که به‌دنبال تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد هستیم.
طاهراحمدی با اشاره به مشکلات بیمارستان گفت: با مخفی کردن مشکلات در بخش بهداشت و درمان مشکلی حل نمی‌شود بنابراین جا دارد مشکلات موجود در بخش سلامت و بهداشت را با شفافیت طرح و بیان کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های استان گاهی به ۱۲۰ درصد می‌رسد که این نشان می‌دهد همه تخت‌ها پربوده و برخی اوقات مجبور می‌شویم بیماران را در راهرو‌ها اسکان دهیم.
وی عنوان کرد: بدیهی است هرچه ضریب اشغال تخت بیشتر باشد خدمات‌دهی به بیماران کاهش پیدا می‌کند که باید با ساخت بیمارستان مشکلات موجود حل شود که البته جا دارد از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در طرح توسعه بیمارستان‌های استان مرکزی که حمایت‌های خوبی داشته ‌تقدیر و تشکر کرد.
دانشگاه علوم پزشکی اراک زیربار فشار سیاسی جناح‌های سیاسی نمی‌رود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به سیاسی بودن بحث گفت: افراد سیاسی که منافع شخصیشان در این دانشگاه تامین نشده با بیان مطالب کذب قصد دشمنی دارند.
طاهر احمدی در رابطه با یکی از مطالب افراد سواستفاده‌گر در شایعه سازی مبنی بر مفقود شدن مقداری دارو در بیمارستان ولیعصر(عج) بیان کرد: به سبب اقدامات ساختمانی برای تکمیل این بیمارستان داروخانه قدیمی بیمارستان تعطیل شد و در جابه‌جایی دارو ۸۵ عدد از یک نوع دارو مفقود شد که بعد از مدتی این داروها یافت و برگردانده شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به شایعات دیگر این جریانات تخریب‌گر استان درباره ابهامات انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال احمر و دخالت نظر شخصی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در انتخابات این جمعیت نیز افزود: مدیرعامل جمعیت هلال احمر از بین ۸نفر انتخاب شده و هیچ شخصی هم نمی‌تواند به صورت فردی و اعمال نظر شخصی در این انتخاب اعمال نظر کند.
طاهر احمدی عنوان داشت: من اگر گردنم هم برود هرگز به افرادی که در فضای مجازی شایعه‌پراکنی می‌کنند و به یاوه‌گویی می‌پردازند باج سیاسی و غیرسیاسی نمی‌دهم.
در حوزه های مختلف درمانی برتر بوده ایم
وی ادامه داد: درحوزه درمان جزء دانشگاه‌های برتر بوده‌ایم، همچنین ما در بین ۶۱ دانشگاه و دانشکده یک رتبه ارتقاع سطح کشور را داشته‌ایم که این رتبه در مقابل شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز کسب شده‌است.
طاهراحمدی تصریح کرد: وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش غذا و دارو رتبه سوم و در بخش روابط عمومی رتبه اول را کسب کرده و در بخش آموزش نیز، در جشنواره شهید مطهری رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
۲۰ بیمارستان در استان مرکزی فعال است
رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان مرکزی بااشاره به فعالیت بیمارستان‌های استان مرکزی گفت: درحال حاضر استان مرکزی دارای ۲۰ بیمارستان است که مدیریت ۱۶ بیمارستان در حوزه دولتی، ۳ بیمارستان به عهده تامین اجتماعی و یک بیمارستان به عهده بخش خصوصی است.
طاهراحمدی افزود: سهم ما از بودجه در نظر گرفته شده یک پنجاهم کشور بوده که خوشبختانه ۲۹۰ میلیارد ریال را به استان اختصاص داده‌ایم، همچنین بیشترین اعتبار را با توجه به سهممان در کل کشور گرفته‌ایم، تعداد تخت‌های ویژه ما اضافه و حدود ۲۹ درصد اضافه کرده‌ایم.

۱ دیدگاه

  1. الفردو وزیر گفته نه

    روزی که با فرار روبه جلوی وزیر وقت ، این مردک نیز از سیستم کات شد ، گریه ها و اشک هایش دیدنی بود یادش بخیر چقدر خندیدیم به ریش این فرصت طلب خخخخ

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.