خانه » پیشنهاد سردبیر » شهرداری اراک در آستانه صعود به لیگ برتر والیبال؛/یک نفس تا رویا

شهرداری اراک در آستانه صعود به لیگ برتر والیبال؛/یک نفس تا رویا

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴    شماره ۳۳۰

گروه ورزشی- امین نجما:

بعد از صعود تیم بسکتبال شهرداری اراک به لیگ برتر در فصل گذشته و حضور قدرتمندانه این تیم در بازیهای فصل جاری لیگ برتر، حالا تیم والیبال شهرداری اراک نیز تنها یک برد با لیگ برتر والیبال فاصله دارد.
به گزارش وقایع استان، تیم والیبال شهرداری اراک بعد از اینکه در فصل گذشته رقابتهای لیگ یک تا مرحله یک چهارم نهایی این بازیها پیشروی کرد و به طرزی قابل پیش بینی از این رقابتها کنار رفت، برای فصل جدید با عزمی به مراتب راسخ تر برای رسیدن به لیگ برتر کار را آغاز کرد و در این راه باشگاه شهرداری، علی نقدی را به عنوان سرمربی تیم والیبال خود انتخاب کرد و تمرینات این تیم نیز در زمانی مناسب آغاز شد.
بدین ترتیب آنها لیگ را آغاز کردند و در گروهی ۵ تیمی با اقتدار به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شدند.آنها ۷ بار در مرحله گروهی به میدان رفتند و در هر ۷ مسابقه نیز پیروز شدند تا حضور یا عدم حضورشان در دیدار آخر تاثیری در جایگاه جدولیشان نداشته باشد و به دنبال همین موضوع در دیدار هشتم خود در بجنورد حاضر نشدند. از گروههای چهارگانه این بازیها ۱۶ تیم راهی مرحله بعد شدند و در مرحله یک هشتم با یکدیگر رقابت کردند که در این بین ملوان تهران به عنوان رقیب شهرداری اراک در این مرحله شناخته شد.عملکرد شهرداری در دور نخست به نحوی بود که ملوانی ها که در گروه خود چهارم شده بودند از همان ابتدا می دانستند که شانس زیادی برای حضور در جمع هشت تیم برتر لیگ یک نخواهند داشت و چنین هم شد و آنها در مرحله حذفی که بصورت دو برد از سه مسابقه برگزار شد در همان دو بازی نخست مغلوب شهرداری شدند و از مسابقات کنار رفتند.
شهرداری پس از پیروزی در این دور در مرحله یک چهارم به مصاف متین دامغان رفت، تیم آماده و سرحالی که با مربی بومی و نام آشنایش، داوود مقبلی، آمده بود تا بعد از صعود به لیگ یک در سال گذشته دست به کار بزرگی بزند و حالا به لیگ برتر برسد.دامغانی ها که در مرحله گروهی نیز در گروه شهرداری اراک حاضر بودند و دوبار مقابل این تیم شکست خورده بودند در دیدار نخست مرحله یک چهارم نیز با وجود عملکردی نزدیک به شهرداری اراک، مغلوب این تیم شدند اما در دامغان توانستند نخستین شکست شهرداری در این فصل را رقم بزنند تا کار به بازی سوم بکشد.سومین دیدار بازهم در اراک برگزار شد و با پیروزی شهرداری اراک همراه بود تا این تیم در ادامه ماجراجویی پرهیجانش، حالا به مرحله نیمه نهایی و کمترین فاصله ممکن با لیگ برتر برسد.جایی که قرار است برندگان دو دیدار نیمه نهایی که به مانند مراحل قبل به شکل دو از سه برگزار خواهد شد، در پایان راهی لیگ برتر شوند.
در طرف دیگر تیم شهرداری بجنورد نیز با شکست فرمانداری مهاباد راهی نیمه نهایی شد تا در این مرحله به مصاف شهرداری اراک برود و بازهم نبردی تکراری در این مرحله رقم بخورد چرا که شهرداری اراک و همنام بجنوردی اش در مرحله گروهی نیز در یک گروه قرار داشتند و حاصل تنها تقابل آنها پیروزی شهرداری اراک در خانه بود.
نخستین مسابقه این مرحله عصر روز چهارشنبه در سالن شهیدان ثامنی شهر اراک برگزار شد.در این دیدار که از ساعت ۱۶ آغاز شد تیم های شهرداری اراک و شهرداری بجنورد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این شهرداری اراک بود که موفق شد با ثبت نخستین پیروزی خود در این مرحله والیبال اراک را برای اولین بار در تاریخش در آستانه لیگ برتری شدن قرار دهد.
شاگردان علی نقدی نخستین مسابقه خود در این مرحله را خوب آغاز کردند.آنها در ست نخست مسابقه از حریف خود پیش افتادند و در پایان توانستند با اتکا به فاصله ایجاد شده با حساب ۲۵ بر ۲۱ این ست را به سود خود به ثبت برسانند.
ست دوم این مسابقه نیز حکایتی مشابه ست اول داشت تا حاضرین در سالن مملو جمعیت شهیدان ثامنی اراک بر این باور شوند که پیروزی آسانی انتظار شهرداری اراک را می کشد.در این ست نیز از اواسط کار شهرداری اراک از حریف پیش افتاد و توانست با حفظ فاصله ایجاد شده به پیروزی ۲۵ بر ۲۰ برسد.
اما در ست سوم این مسابقه شهرداری بجنورد که از چندین بازیکن ملی پوش رده های سنی نوجوانان و جوانان در ترکیب خود بهره می برد، به خود آمد و بیش از این اجازه خودنمایی به نماینده والیبال استان مرکزی نداد.بجنوردی ها در این ست هرچه گذشت عملکرد بی نقص تری از خود ارائه دادند و با ایجاد اختلاف امتیازی بالا در پایان این ست را از آن خود کند و به بازی برگردد.آنها در این ست ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند.
در ست چهارم دو تیم روند پایاپایی را در پیش گرفتند و امتیازات دو تیم نزدیک به یکدیگر پیش می رفت اما بازهم این بجنوردیها بودند که با بهره گیری از سرویس های مناسب خود نظم کاری شاگردان علی نقدی را با چالش مواجه کردند و با سخت شدن کار دریافت روند امتیازگیری شهرداری اراک با مشکل روبرو شد و علی رغم تلاش اراکیها برای رسیدن به حریف در امتیازات پایانی، نماینده خراسان شمالی توانست در این ست نیز با حساب ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسد و زنگ خطر را برای شهرداری به طرزی جدی به صدا درآورد.
اما در ست پنجم اراکیها که به خوبی می دانستند با توجه به برگزاری بازی دوم در بجنورد، از دست دادن این ست می تواند چه تبعات سنگینی برای آنها به بار بیاورد تمام توان خود را به کار بستند و در همان امتیازات ابتدایی مسابقه با عملکردی منسجم از حریف فاصله گرفتند و در پایان با ثبت نتیجه ۱۵ بر ۹ در این ست و این مسابقه به پیروزی رسیدند تا با خیالی آسوده تر برای برگزاری مسابقه دوم به خانه حریف بروند.
حالا و به لطف این پیروزی، شرایط برای نماینده والیبال استان در مسیر رسیدن به لیگ برتر بی نهایت مساعد است چرا که یاران علی نقدی این فرصت را دارند که اولا در مسابقه یکشنبه خود مقابل شهرداری بجنورد در بجنورد با کسب پیروزی راهی لیگ برتر شوند و ثانیاً می توانند با خیالی آسوده تر در ادامه به رقابت با حریف خود بپردازند چرا که در صورت قبول شکست در دیدار دوم، دیدار سوم آنها در اراک برگزار خواهد شد و بازهم فرصت برای کسب یک پیروزی و رسیدن به لیگ برتر والیبال وجود دارد.
اما بعد از پایان این مسابقه سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک گفت: بازی فوق العاده سختی را سپری کردیم و از ابتدا هم می دانستیم شهرداری بجنورد رقیب دست و پا بسته ای برای ما نخواهد بود.
علی نقدی افزود: در دو گیم اول مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به راحتی از سد حریف خود گذشتیم اما پس از آن بازیکنان ما بازی را تمام شده فرض کردند و همین امر به عملکرد ضعیف آنها علی الخصوص در ست سوم انجامید اما دوباره در ست آخر بازیکنانمان توانستند به بازی برگردند.
وی خاطرنشان کرد: خوشحال کننده است که در روزی که در دو ست هم عملکرد جالبی نداشتیم توانستیم بر حریف پیروز شویم.
سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک در ادامه به تمجید از بازیکنانش پرداخت و گفت: باید قدردان بازیکنانم باشم چرا که نشان دادند بسیار تاکتیک پذیرند و از آن مهم تر از نظر روانی آنقدری قوی هستند که بتوانند بعد از باختن دو ست به بازی برگردند و با افت روبرو نشوند.
وی همچنین حضور تماشاگران را یکی از عوامل پیروزی تیمش در این مسابقه خواند و اضافه کرد: هواداران ما در این دیدار فوق العاده بودند و بدون توهین به حریف جو بسیار خوبی در سالن ایجاد کردند که این امر موجب بالا رفتن روحیه بازیکنانمان شد.
نقدی در خصوص عملکرد تیم شهرداری بجنورد نیز گفت: بدون شک تیمی که تا این مرحله بالا می آید حرفهای زیادی از لحاظ فنی و تاکتیکی برای گفتن دارد و تیم بجنورد نیز چنین بود.
وی تصریح کرد: آنها در تیمشان از ۵ بازیکن تیم ملی نوجوانان، بهترین مدافع و بهترین بازیکن نوجوانان جهان، لیبروی تیم ملی و … بهره می برند، ضمن اینکه پاسور این تیم نیز بازیکن بسیار خوبی است اما خدا را شکر می کنیم که توانستیم این تیم را شکست بدهیم.
سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک در مورد بازی دوم تیمش در بجنورد نیز خاطرنشان کرد: مطمئناً در بجنورد جو به نفع تیم رقیب خواهد بود و باید بتوانیم با حفظ تمرکزمان عملکردی مناسب از خود به جای بگذاریم.
نقدی در پایان افزود: چون بازی امروز را بردیم می توانیم بگوییم ۶۰ تا ۷۰ درصد راه را برای صعود طی کرده ایم چرا که اگر در بجنورد هم مغلوب شویم می توانیم در بازی سوم در اراک میزبان حریف باشیم و بالطبع با شرایط روحی بهتر نسبت به حریف به پیروزی برسیم.
محمدرضا تابعی سرمربی تیم شهرداری بجنورد نیز در خصوص این مسابقه گفت: بازی دشواری داشتیم که به علت ضعف تجربه بازیکنانمان نتوانستیم در آن پیروز شویم.
وی ادامه داد: بازیکنان ما اکثرا ۱۷ یا ۱۸ ساله هستند و حتی در تیممان از بازیکن متولد ۷۸ استفاده کردیم که با توجه به اینکه در لحظات حساس مهم ترین مسئله تجربه بازیکنان است در برخی دقایق به مشکل خوردیم و نتوانستیم بر تیم با تجربه اراک غلبه کنیم.
تابعی در خصوص تیم شهرداری اراک نیز گفت: این تیم بازیکنان خوب و باتجربه ای در اختیار دارد و مربی بادانشی نیز کار هدایت آن را برعهده دارد که همه این مسائل از این تیم یکی از تیم های قدرتمند لیگ یک را ساخته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.