خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟ من می گویم فرهنگ استفاده از اینترنت

شما به آن چه می گویی؟ من می گویم فرهنگ استفاده از اینترنت

پنجشنبه ۲۳ دی ۹۵ شماره ۵۰۴
آزاده جمشیدی راد
چند سالی است که استفاده از اینترنت رواج بیشتری پیدا کرده است مخصوصا با نسل جدید گوشی های تلفن همراه و سیستم های اندروید.
در ابتدا استفاده از اینترنت در سایت های دانشگاهی و بعد نسل کافی نت ها بود و کم کم نسل جدید اینترنت خانگی و ترویج استفاده از اینترنت در شبکه های اجتماعی آغاز شد. اینترنت دریایی از اطلاعات است که بسیار مثمرثمر است و بسیار گمراه کننده، بسیاری از سایت های اطلاع رسانی وجود دارد که مفید است و در عین حال بسیاری از کلاهبرداران و بیماران روحی و… هم از این ابزار استفاده می کنند. از فروش کالاهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته تا کالاهای دست دوم و غیر قابل استفاده، از داروهای تقلبی لاغری و جنسی تا افزایش قد و …، انواع و اقسام گروههای دوستیابی، درخواست کار، ازدواج های موقت و … ، دنیایی بی سرو ته اطلاعات، در هر حوزه ای که شما فکرش را نمی کنی درست مثل تیغ جراحی ، با این تیغ پزشکان متبحر در اتاق عمل جراحی می کنند و حال هزاران نفر را نجات می دهند ولی در عین حال ممکن است این تیغ اگر دست بچه ای بیافتد امکان دارد جانش به خطر افتاده که دقیقا این مثال گویای اینترنت است.
با اصلاح الگوی مصرف اینترنت و اطلاع رسانی صحیح و معرفی سایتهای اطلاع رسانی مفید خیلی بهتر می توانیم از این تکنولوژی بهره مند شویم. چه بسا افرادی که داروهایی که پزشکان برایشان تجویز کرده اند و با تحقیق در اینترنت متوجه تداخل دارویی با سایر داروهایی که مصرف می کنند شده اند و جلوی فاجعه بزرگ گرفته شده است.
چه افرادی که با توجه به بعد مسافت امکان حضور در سر کلاسهای درس به صورت حضوری را ندارند و با توجه به اینترنت و کلاسهای غیر حضوری تحصیل خود را ادامه می دهند.مقالات مفید علمی که در زمینه های مختلفی در سایتهای علمی وجود دارد و در هزینه ها هم صرفه جویی خواهد شد. نمی توان گفت که فقط اینترنت اطلاعات کذب می دهد بلکه در جامعه هم بسیارند افرادی که بیمار بوده و به دنبال آزار دیگرانند و یا کسانی که دوست دارند نقش انسانهای همه چیز دان را بازی کنند و در مورد هر مشکلی و یا رویدادی نظر دهند ، با کمی درایت و تفکر می توانیم از اینترنت به نحو احسن سود ببریم. هم وطن عزیز بیایید آغازگر اصلاح فرهنگ استفاده از اینترنت باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.