خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟من می گویم فقر مطالعه!!!

شما به آن چه می گویی؟من می گویم فقر مطالعه!!!

سه شنبه ۱۴ دی ۹۵ شماره ۴۹۷
آزاده جمشیدی راد
می دانید سرانه مطالعه در ایران چقدر است؟
می دانید سرانه کاربری محیط های مجازی توسط موبایل در ایران چقدر است؟ اصلا می دانید سرانه تفکر و تامل در ایران چقدر است؟
در این مقاله اصلا قصد نداریم ایران را با هیچ کشوری مقایسه کنیم و اصلا نمی خواهیم نمودار و… بکشیم. بطور قطع وقتی سرانه مطالعه در کشوری پایین باشد معضلاتی از قبیل فقر فرهنگ، معضلات اجتماعی و هزاران چالش بزرگتر و شفاف تر می شود. با یک نگاه ساده به اطراف کاملا متوجه عمق فاجعه می شویم.
پشت ویترین یک مغازه نوشته شده حراج به علت تغییر شغل و… تعداد زیادی از خانم ها و آقایان جمع می شوند و اجناس را بررسی می کنند ولی در ویترین کتابفروشی ها هیچ خبری از کسی نیست. متاسفانه شاهد فعالیتی هم در حوزه فرهنگ سازی این حرکت نیستیم. قرار نیست هیچکس برای ما معجزه کند، خودمان باید به خودمان برسیم. هموطن از خودت شروع کن. از الان شروع کن. از نزدیکان و افراد خانواده شروع کن. هرقدم مثبتی در این راه از طرف هرکس، سیل عظیمی از آگاهی خواهد بود. مسلما بالارفتن سطح آگاهی و دانش در هر جامعه ای فواید بسیار زیادی دارد، فرهنگ سازی و تغییر رویه مستلزم صرف وقت و هزینه است ولی مسلما از هر نقطه ای شروع کنیم آغازگر اصلاح فرهنگ جمعی هستیم. پس دست در دست هم فرهنگ صحیح مطالعه را رواج دهیم. وقت نوشتن متن های رنگارنگ نیست، وقت سخنرانی و… نیست. وقت، وقت عمل است و ترویج عمل صحیح. انسان موجودی اجتماعی است بدون شک با اصلاح هر فردی از جامعه تحول عظیمی پیرامون ما رخ می دهد. هرکسی در اجتماع چه مثبت و چه منفی درگیر مسائلی است بنابراین با اصلاح فرهنگ کتابخوانی آغازگر فرهنگ صحیح باشیم. من می گویم اصلاح فرهنگ مطالعه، شما به آن چه می گویی؟
اقدامات پیشنهادی: ۱٫شروع مطالعه توسط خودمان ۲٫ قرار دادن ساعت مشخصی در روز برای مطالعه ۲٫ خرید کتاب برای دیگران به عنوان هدیه ۴٫خرید کتاب، مجله و… برای افراد خانواده و دوستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.