خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟من می گویم فرهنگ مدیریت زمان

شما به آن چه می گویی؟من می گویم فرهنگ مدیریت زمان

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۹۵ شماره ۵۴۸
آزاده جمشیدی راد
مدیریت زمان عمل یا فرایند طراحی وبه کارگیری کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که با صرف فعالیت های مشخص می شود به خصوص به منظور افزایش اثربخشی، کارایی یا باروری می شود.
در طول تاریخ و زمان ابعاد مختلف آن مورد توجه تمدن ها بوده و امروزه این توجه بیش از پیش وجود دارد. به گونه ای که فناوری های نو در محیط فراهم آورده اند که تقریبا در کوتاه مدت می توان به اطلاعات بی شماری دسترسی پیدا کرده و کارها را بسیـار سریع تر و آسانتر از پیش انجام داد. با این وجود تمایل به سرعت عمل در انجام کارها روز به روز افزون تـر می شود و با چنین تمایلی این احساس در افراد به وجود می آید که از زمان عقب نمانند تا هر چه بیشتر موثر واقع شوند.
برای موفقیت بیشتر، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می باشیم. این راهبردها برای استفاده بهینه از وقت تنظیم شده است و به عنوان روش هایی برای پایش و کنترل زمان به کار می رود.
با استفاده موثر از زمان می توان اهداف را مشخص و وظایف و فعالیت ها را برنامه ریزی و اولویت بندی نمود. با برنامه ریزی و اختصاص زمان، درک افراد از زمان در دسترس، افزایش یافته و در نتیجه می توانیم از زمان خود بصورت هدفمند و سازمان یافته و بهینه استفاده کنیم. اولویت بندی ها در زندگی روزمره هر فرد متفاوت و بی شک بسیار تاثیر گذار است.
چه بسا مدیریت زمان به ما می آموزد که تا بحال اولویت بندی هایمان صحیح بوده است. بررسی راندمان زمانمان به ما نشان می دهد تا چه حدی صحیح رفتار کردیم. بررسی عملکرد ما کاملا گویای صحیح بودن مدیریت زمان خواهد بود. زمان عنصر به این ارزش مندی کدام اولویت زندگی من و توست؟
استفاده بهینه از زمان ضامن موفقیت و یا عدم موفقیت ما خواهد بود. چه بسا فعالیت هایی که در خور زمان خاصی هستند و با از دست دادن زمان دیگر هیچ ارزشی نخواهند داشت.
اولین قدم در مدیریت زمان درک ارزش و جایگاه زمان است وقتی کالا و یا چیز ارزشمندی در دسترسمان باشد مسلما برای آن برنامه ریزی خواهیم داشت.
مراحل مدیریت زمان
۱)درک ارزش زمان
۲)نوشتن و تفکیک کارها
۳)اولویت بندی امور
۴)تفکیک و تقسیم زمان انجام کارها
۵)تخصیص زمان تقریبی برای انجام هر امری
۶)جمع بندی و نتیجه گیری
مسلما انجام بهینه هرکاری مستلزم تلاش و ممارست است ولی باید از نقطه ای شروع کرد.
بیایید همه باهم آغازگر اصلاح فرهنگ مدیریت زمان باشیم. به فرزندانمان ارزش زمان را بیاموزیم. هرکسی یکبار زندگی می کند پس شایسته بهترین هاست. پس با آموختن فرهنگ مدیریت زمان از زندگی بهترین بازده را ببریم و به دیگران هم در ارتقای سطح فرهنگ مدیریت زمین یاری رسان باشیم.
من می گویم اصلاح فرهنگ مدیریت زمان
شما به آن چه می گویی؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.