خانه » پیشنهاد سردبیر » «سیدمهدی مقدسی» از آخرین وضعیت ورزش استان گفت/دغدغه های «سید»

«سیدمهدی مقدسی» از آخرین وضعیت ورزش استان گفت/دغدغه های «سید»

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶   شماره ۷۶۱

***

وقایع استان

احمد سیاری
***
سیدمهدی مقدسی در تازه ترین اظهارنظر درباره وضعیت ورزش استان از باشگاه شهرداری اراک گفت و خبر داد که مسئولان درصدد رفع مشکلات آن هستند. نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد ورزش استان در ۹ ماه نخست امسال مثبت بوده است و با جدیت بدنبال حل مشکل باشگاه شهرداری اراک هستیم.
سید مهدی مقدسی در خصوص آخرین وضعیت ورزش استان اظهار داشت: تصویب قانون ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه که سبب ایجاد گشایشی در منابع مالی ورزش شد، عملکرد مناسب اداره کل ورزش و جوانان در ۹ ماه ابتدای سال و حضور آقازاده بعنوان استاندار مرکزی که اشراف کاملی به مسائل ورزشی و اعتبارات ملی دارد سه عاملی بوده است که سبب شده ورزش استان انصافا روند نسبتا خوبی را در پیش بگیرد البته تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله بسیاری داریم که همگی از جمله استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان، نمایندگان مردم در مجلس و صنایع و باشگاهها باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
وی افزود: بزودی جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان خواهم داشت و در آن جلسه ضمن پیگیری مصوبات سفر وی به استان؛ دغدغه های ورزش و ورزشکاران، مشکلات شهرستان ها، مسائل مربوط به اماکن و زیر ساخت های ورزشی و … را به استماع وزیر خواهم رساند.
مقدسی در خصوص آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک خاطرنشان کرد: حضور باشگاه های منسجم می تواند به رشد ورزش کمک کند؛ همانطور که در ابتدای فصل مشکلاتی در خصوص باشگاه آلومینیوم پیش آمد که پیگیری هایی که توسط بنده و دکتر کریمی از طریق معاون وزیر و اعضا هیات مدیره ایرالکو صورت گرفت این مشکل مرتفع شد و امروز شاهد حمایت ایرالکو از ورزش هستیم که جای تقدیر نیز دارد ولی انتظار می رود ضمن استمرار، شاهد توسعه فعالیتهای باشگاه باشیم در خصوص باشگاه شهرداری نیز همین دغدغه ها را داریم.
وی ادامه داد: در خصوص باشگاه شهرداری اراک علیرغم دید مثبت اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک با توجه به نظر سازمان بازرسی و وزارت کشور مشکلاتی برای باشگاه از نظر قانونی ایجاد شد که بر همین اساس ضمن نامه نگاری با وزیر کشور و معاون وی در صدد رفع این مشکل برآمدیم و گام هایی نیز به جلو رفتیم.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با جدیت بدنبال حل مشکل باشگاه شهرداری اراک هستیم و معتقدیم مردم و جوانان اراکی مانند سایر شهرهایی که شهرداری های آنان از ورزش حمایت می کنند باید از این ظرفیت بهره مند شوند.
چندی پیش دبیر هیات فوتبال استان درباره باشگاه شهرداری اراک گفته بود: امتیاز تیم فوتبال شهرداری اراک در آتش بی تدبیری مسئولان سوخت و دلیل این امر عدم واریز حق عضویت و ورودی تیم فوتبال شهرداری اراک برای شرکت در مسابقات لیگ دسته سوم بوده است.
محسن صادقی دبیر هیات فوتبال استان مرکزی افزود: علیرغم شرکت نماینده از سوی باشگاه شهرداری اراک در مراسم قرعه کشی اما به دلیل اینکه باشگاه شهرداری اراک عملا وجود خارجی ندارد و مسئولان نیز تنها به وعده و وعید نسیه در خصوص ادامه فعالیت باشگاه شهرداری اراک بسنده کرده اند.
صادقی بیان کرده بود: عدم تعیین تکلیف تیم از سوی مسئولان شهرداری پای متقاضیان گرفتن امتیاز باشگاه شهرداری اراک را به موضوع باز کرد و پس ازکش و قوس های فراوان و پافشاری هیات فوتبال بر عدم خروج امتیاز تیم فوتبال شهرداری از استان متقاضی خوزستانی با قبول شرایط آمادگی خود را برای فعالیت در اراک اعلام کرده بود اما همانگونه که گفته شد عدم واریز پول از سوی شهرداری عملا این تیم را از گردونه مسابقات حذف کرد.
مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک چندی پیش حمایت و احیای باشگاه را از رویکردهای شورای شهر اراک بیان کرده بود و افزود: اصلی‌ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری احیای باشگاه شهرداری اراک است و پس از احیا و اخذ مجوزهای قانونی بتوانیم باشگاه را به شکل قانونی مستقر کنیم و فعالیت آن به طور رسمی آغاز شود و بعد از احیای باشگاه برای اداره آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.
سورانه تاکید کرد: در انتخاب مدیر عامل باشگاه نیز طبیعتا جلسه‌ای با کارشناسان ورزشی و روسای هیات‌های ورزشی شهرستان برگزار و با استفاده از نظرات فعالان ورزشی با حضور شهردار گزینه های مطرح شده جمع‌بندی شده و نهایتا فردی شایسته و توانمند از میان گزینه‌های مطرح شده توسط شهردار انتخاب و شروع بکار خواهد کرد.
وی وظیفه شورای اسلامی شهر را نظارت بر عملکرد شهردار و مجموعه‌های شهری بیان کرد و افزود: شورای شهر هیچگاه در روند کاری مجموعه شهرداری دخالت نخواهد کرد و در انتخاب مدیران سازمان‌ها نیز به همین منوال عمل کرده و مسئول این کار را شهردار می‌داند.
این عضو شورای اسلامی شهر اراک درباره نحوه حمایت مالی شورای شهر از باشگاه و نیز تقویت رویکرد درآمدزایی با توجه به محدودیت هایی که در منابع مالی شهرداری ها متاثر از کاهش درآمد ناشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمدهای پایدار بوجود آمده است، گفت: درآمدزا کردن باشگاه و نیز تامین نیازهای مالی به مدیریت باشگاه بر می گردد و اینکه اداره کننده باشگاه مدیریت در هزینه‌ها را به درستی انجام دهد و درآمد پایدار برای باشگاه ایجاد کند.
وی تاکید کرد: حساسیت در انتخاب مدیرعامل برای باشگاه در مقوله درآمدزایی و مدیریت هزینه ها بیشتر احساس می شود. مدیرعامل باید با توانمندی خود بتواند طرحی را برای ایجاد درآمد پایدار باشگاه تعریف و اجرا کند.
وی در ادامه با اشاره به تمرین و بازی برخی تیم‌های ورزشی در رشته والیبال و بسکتبال که مورد حمایت شهرداری هستند، گفت: این تیم‌ها نه در قالب باشگاه بلکه فعلا به صورت انفرادی در حال تمرین و بازی هستند و در لیگ هم ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال و در روزهای پایانی بهمن ماه با حمایت نمایندگان مجلس و شخص استاندار مرکزی شاهد تعریف ساختار تشکیلاتی باشگاه و احیای مجدد آن باشیم.
شهردار اراک نیز در هفته های اخیر بیان کرده بود که خبرهای خوبی درخصوص وضعیت باشگاه به مردم خواهد داد و تنها باید منتظر نهایی شدن این خبرهای خوب بود. بی شک مردم اراک بی صبرانه منتظر خبرهای خوب از باشگاه شهرداری اراک هستند تا دوباره شاهد افتخارآفرینی های تیم های ورزشی آن برای اراک باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.