خانه » پیشنهاد سردبیر » زمان مرمت جراحت های گردشگری فرا رسیده است/مهدی مسعودی آشتیانی: برای توسعه پایدار در گردشگری نیازمند استراتژی میان‌مدت سه تا پنج‌ساله هستیم

زمان مرمت جراحت های گردشگری فرا رسیده است/مهدی مسعودی آشتیانی: برای توسعه پایدار در گردشگری نیازمند استراتژی میان‌مدت سه تا پنج‌ساله هستیم

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶  شماره ۸۱۸

***

وقایع استان

علی امیدی

***

تفاهم نامه شهرک گردشگری تفریحی سلامت آشتیان چندی پیش به امضا رسید. به همین بهانه با مهدی مسعودی آشتیانی عضو شورای شهر آشتیان به صحبت نشستیم که در ادامه می خوانید. وی در ابتدا به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش صنعت گردشگری در تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: «این یک تکلیف است که بر عهده ما قرار گرفته و باید بتوانیم از ظرفیت گردشگری شهرستان آشتیان در تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح استان استفاده کنیم».
مهدی مسعودی آشتیانی به توجه ویژه رئیس جمهوری به صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: «دکتر روحانی در مناظره‌های انتخاباتی و در دیگر سخنرانی‌های خود به موضوع گردشگری توجه ویژه داشتندو حتی در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام در ماه رمضان سال۹۶ نیز این موضوع مورد توجه و تاکید قرار گرفت».
عضو شورای شهر آشتیان در ادامه صحبت‌های خود به پروژه‌ها و زیرپروژه‌های تعیین‌شده شهرستان آشتیان برای صنعت گردشگری در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: «هدف‌گذاری در صنعت گردشگری در شهرستان آشتیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دستیابی به ورود گردشگر خارجی و داخلی تا پایان سال است».
وی در ادامه به نقش بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: «توجه به ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند در دستیابی به اهداف و برنامه‌ریزی‌ها تأثیرگذار باشد».
مسعودی آشتیانی اضافه کرد: «بخش خصوصی جریانی مولد، مبتکر و پیش‌ران در صنعت گردشگری است و بر اساس سیاست‌های مدبرانه دولت تدبیر و امید از حضور و مشارکت بخش خصوصی توسط مدیران شهرستان آشتیان اعم از فرماندار و اعضا شورای شهر حمایت می کنند».
عضو شورای شهر در ادامه گفت: «در شهرستان آشتیان شاهد یک ظرفیت بسیار مناسب در حوزه گردشگری هستیم و اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را کنار هم بنشانیم و جریان‌های اصلی را در کنار هم قرار دهیم وجدانمان راحت خواهد بود».
وی اظهار داشت: «هنوز باید به ترمیم‌ها فکر کرد، ما در شهرستان آشتیان اعتقاد داریم که بخش گردشگری به ترمیم‌هایی نیاز دارد و با حضور فرماندار جدید و فعال در این حوزه و انگیزه شورای شهر و شهردار امیدوارم تا مانند یک پزشک جراحت‌های این حوزه را برطرف کنیم».
مسعودی آشتیانی در ادامه گفت: «خلبان پارسامنش و تیم عملیاتی وی به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی گردشگری در طی جلسات مختلف در شهرستان در راستای احداث یک طرح ملی و منطقه ای در هر سه شهرستان آشتیان و تفرش و فراهان ورود کردند و با همت والای فرماندار محترم جناب آقای جهان میرزایی وپیگیری اعضای شورای شهر و بخشدار محترم با بخش خصوصی در بحث عملیاتی احداث دهکده گردشگری در شهرستان آشتیان در محدوده حدود۵۰ هکتار به توافق رسیدیم و امید است با تسهیل روند اداری تحویل زمین که با دستورات کارساز فرماندار قطعا این مهم صورت خواهد گرفت روند توسعه شهرستان آشتیان تسریع شود».
جایگاه گردشگری در اقتصاد
مسعودی آشتیانی بیان داشت: «صنعت گردشگری با وجود اهمیتی که دارد در سال‌های گذشته جایگاه مشخصی در اقتصادشهرستان آشتیان نداشت». وی افزود: «مقایسه صنعت گردشگری دیگر شهرها مانند کاشان و نطنز کمکی به توسعه گردشگری ما نمی‌کند و این نوع مثال زدن مانند این است که بگوییم اسپانیا از فوتبال میلیون‌ها دلار در سال درآمد دارد. این نوع مقایسه اشتباه است و باید منطبق با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و توان و ظرفیت داخلی موضع‌گیری کنیم.» مسعودی در ادامه گفت: «مشکلات موجود در صنعت گردشگری شهرستان قابل رفع است و با برنامه‌ریزی و افزایش مشارکت بخش دولتی و خصوصی می‌توان این مشکلات را حل کرد».
بارقه امید صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید
عضو شورای شهر با حمایت از جذب بخش خصوصی در شهرستان آشتیان گفت: «در سال های گذشته نبود توجه لازم به بخش خصوصی باعث شد تا شاهد این باشیم که توسعه گردشگری در شهرستان آشتیان پیش نمی‌رود».
وی ادامه داد: «در برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته چندان به گردشگری اهمیت داده نشده بود از طرفی نیز زیرساخت‌های نامناسب و معرفی نشدن ظرفیت‌های گردشگری آشتیان باعث شده بود تا با وجود اهمیت صنعت گردشگری این صنعت در اقتصاداستان سهم اندکی داشته باشد».
مسعودی آشتیانی افزود: «صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید شاهد بارور شدن بارقه امید بود و رفتارهای مدبرانه فرماندار در عرصه گردشگری باعث شد تا شاهد افزایش تمایل برای توسعه گردشگری و نیز اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت باشیم».
وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری مهمترین راهکار مقابله با بی‌کاری شهرستان آشتیان است افزود: «توجه دولت و مشارکت بخش خصوصی و استفاده از نظرات جوامع علمی مانند دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه این صنعت بیش از پیش کمک کند».
عضو شورای شهر آشتیان در ادامه گفت: «باید بدانیم صنعت گردشگری بیش از صنعت خودرو دارای اهمیت است و درآمدزایی آن از هر صنعتی بالاتر است». وی در ادامه به اهمیت شهرآشتیان در صنعت گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: « این شهر در زمینه گردشگری زیارتی و گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی دارای اهمیت است و اگر گردشگری باید مورد توجه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد می‌توانیم از این ظرفیت به نحوه مطلوب استفاده کنیم».
آشتیانی در ادامه گفت: «برنامه‌ریزی در صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌های شهرستان آشتیان در حوزه انواع گردشگری اعم از زیارتی، سلامت، اقتصادی، ورزشی و تاریخی و… باید بتوانیم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم».
استفاده از ظرفیت جشنواره سمنو
عضو شورای شهر آشتیان در این جلسه گفت: «یکی از مهم‌ترین فرصت‌های موجود در معرفی شهرستان آشتیان و جذب گردشگر در شهرستان برگزاری جشنواره سمنو در اردیبهشت هر سال است».
او افزود: «در صورت همکاری مسئولان خبررسانی استان و تبلیغات مناسب در حین برگزاری جشنواره سمنو فرصت خوبی برای معرفی تاریخ آشتیان و تبلیغ گسترده گردشگری در استان باشیم نگاه ما به جشنواره سمنو به عنوان یک فرصت معرفی شهرستان آشتیان نیاز به کمک اصحاب رسانه دارد .
عضو شورای شهر گفت: «به‌جای اندیشیدن به اقتصادی کردن گردشگری در آشتیان به این بیندیشیم که چگونه می‌توان گردشگری رادر شهرستان مردمی کرد». مسعودی افزود: «برای توسعه پایدار در گردشگری نیاز به استراتژی میان‌مدت سه تا پنج‌ساله داریم».
بررسی رهنمودها و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری و استاندار در توسعه گردشگری با ارتقای جایگاه بخش خصوصی و بررسی راهکارهای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی از نیازهای نه تنها شهرستان آشتیان بلکه استان مرکزی است. وی در انتها ضمن تشکر از فرماندار و بخشدار شهرستان آشتیان و مجموعه تحت مدیریت خلبان پارسامنش اظهار امیدواری کرد در راستای توسعه گردشگری فکری عاجل به حال مدیریت استانی مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری توسط استاندار گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.