خانه » پیشنهاد سردبیر » رییس مجمع نمایندگان استان:/ قمی ها به دنبال کشور گشایی هستند

رییس مجمع نمایندگان استان:/ قمی ها به دنبال کشور گشایی هستند

شنبه ۱۳ آذر ۹۵ شماره ۴۷۳
وقایع استان
سیدمحمد حسینی نماینده تفرش، فراهان و آشتیان و البته رییس دوره ای مجمع نمایندگان استان هفته ی گذشته در نشستی خبری با خبرنگاران استان به سوالات آنان پاسخ داد. حسینی در این نشست با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور گفت: ابلاغیه طرح‌های مصوب در سفر هیات دولت به استان صورت گرفته و برای طرح‌های آبرسانی تخصیص هم انجام شده است.
رییس مجمع نمایندگان با اشاره به اینکه اعتبارات سفر هیات دولت به استان به طرح‌های مختلف اختصاص یافت افزود: بخشی از آن برای سال ۹۵ و بخشی برای سال ۹۶ در نظر گرفته شده است در اعتباراتی که در بودجه در نظر گرفته می‌شود تعهدی نیست اما مزیت اعتباراتی که در سفر مصوب می‌شود اختصاص ۱۰۰ درصدی آن است.
وی به حادثه دو قطار در سمنان هم اشاره کرد و بیان داشت: برخلاف سوالاتی که در زمینه استیضاح وزیر راه مطرح است بنده معتقدم که استیضاح وزیر در پایان کار دولت جواب نمی‌دهد و کار غلطی است علی‌رغم اینکه جزو اختیارات بنده است ولی از این اختیار باید در جای مناسب استفاده کرد و قطاری که ۵۰ سال است کار می‌کند یا ریلی که پس از سال‌ها هنوز نتوانستیم پیچ‌های آن را بسازیم یا محکم کنیم به‌طور مسلم سبب اتفاقات ناخوشایند می‌شود.
حسینی ادامه داد: البته مدیریت کردن شرایط به‌گونه‌ای که اتفاقاتی نظیر آتش‌سوزی قطارها رخ ندهد بحث دیگری است و فردی که با ضعف مدیریت سبب این اتفاقات می‌شود باید توضیح دهد و عذرخواهی کند.
وی درباره انتخاب هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در استان بیان کرد: قول می‌دهیم که هیچ نگاه سیاسی و جناحی در فضای هیات نظارت شوراها حاکم نباشد و هیچ فردی براساس نگاه حزبی و جناحی حذف نشود و باید گفت داوطلبان هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای کاندید شدن نداشته باشند. وی افزود: خوشبختانه مجمع نمایندگان استان بر هیچ حزب و جناحی معتقد نیست و از نظرات مفید هر جناحی برای پیشبرد اهداف و رشد استان استفاده می‌کند و فضای حاکم بر مجمع، دوستی و اتحاد است.
وی ادامه داد: بنده در سطح کلان عضو فراکسیون مستقلان ولایی هستم اما خوشبختانه مجمع نمایندگان استان بر هیچ حزب و جناحی معتقد نیست و از نظرات مفید هر جناحی برای پیشبرد اهداف استان استفاده می‌کند و فضای حاکم برمجمع دوستی و اتحاد است.
حسینی در خصوص دو اداره راه و شهرسازی و اداره ورزش و جوانان استان و حضور سرپرست در این دو اداره بیان داشت: تمام تلاش مجمع نمایندگان حفظ نیروی بومی در استان است البته عدم شناخت از نیروهای بومی کارآمد ممکن است سبب مشکلاتی مانند جذب نیروهای غیربومی شود. وی افزود: قطعا مدیران هر دو اداره از مدیران بومی خواهند بود؛ وزارت راه و شهرسازی فردی به نام شکری را معرفی کرده است که ما قبول نکردیم و صراحتا می گویم علیرغم توانمندیهای سرپرست فعلی وی را برای این سمت قبول نکردیم.
حسینی ادامه داد: اگر مدیری مورد پذیرش مدیر ارشد استان قرار بگیرد،از سوی مجمع نمایندگان نیز تایید خواهد شد.
وی با دفاع از گزینه مجمع برای اداره کل ورزش و جوانان گفت: مجمع نمایندگان حاضر است از ثمره خلج دفاع کند،اما حضور ایشان منع قانونی دارد چراکه ایشان کارمند دانشگاه آزاد هستند، در نشست آتی باحضور سلطانی فر موضوع مدیرکل اداره ورزش و جوانان نیز مطرح خواهد شد.وی در پاسخ به سوال خبرنگار وقایع استان درباره آخرین اقدامات نمایندگان برای حل مشکلات کارگران با تحسین دولت یازدهم برای توجه به مسایل صنعتی و کارگری افزود: استان های صنعتی همچون استان مرکزی در دوران تحریم آسیب های اساسی دیده اند و اینکه دولت در مسئله پیگیری امور این بخش وزیر، صنعت، معدن و تجارت را به عنوان نماینده دولت در استان انتخاب کرد، جای تشکر دارد.
وی عنوان کرد: در مدت کوتاهی در بحث اعطای تسهیلات رونق تولید از ۸۰۰ طرح ارجاعی به بانک های عامل ۵۰ درصد محقق شده و امید است این روند شتاب بیشتری گیرد.
وی با بیان اینکه شش ماه از فعالیت نمایندگان مجلس دهم می گذرد خاطرنشان کرد: در این مدت محور فعالیت های مجمع بر وحدت بوده و به جای پرداختن به حاشیه پردازی ها به موضوعات اصلی استان رسیدگی شده و همین رویه بین مجمع با سایر مسئولان و بخش ها نیز رعایت شده است. حسینی در پایان به اقدامات استان قم برای گرفتن شهرستان های استان اشاره نمود و بیان کرد: قمی ها به دنبال کشور گشایی هستند، گاهی اوقات در دوره هایی،ناملایماتی در حوزه مدیریت انجام می شود که باعث می شود دلیجانی ها به سمت قم بروند؛ تقسیمات کشوری قبلا زیر نظر دولت بود ولی اکنون باید در مجلس مصوب شود، بعضی شهرها یادگرفته اند بگویند می خواهیم به استان های دیگر بپیوندیم تا در برنامه ها و مصوبات بهتر دیده شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.