خانه » پیشنهاد سردبیر » رویای خانم المپیا/گفتگوی «وقایع استان» با «لیدا کمانی» مربی بین المللی بدنسازی که توانسته موفقیت های چشمگیری در رشته فیتنس بانوان در استرالیا بدست آورد

رویای خانم المپیا/گفتگوی «وقایع استان» با «لیدا کمانی» مربی بین المللی بدنسازی که توانسته موفقیت های چشمگیری در رشته فیتنس بانوان در استرالیا بدست آورد

 

یاسر هویدی: ایرانی های بی شماری در سراسر جهان در حوزه های مختلف زبانزد همگان هستند و توانسته اند افتخارات فراوانی به دست آورند. در گزارش ورزشی امروز با یکی از بانوان اراکی که توانسته است در کشور استرالیا موفقیت های چشمگیری بدست آورد و به دختران جوان نشان دهد که دست یابی به رویاهای شان دور از دسترس نیست، گفتگو کردیم. لیدا کمانی در این مصاحبه از خودش، افتخاراتش و رویاهایش در رشته ورزشی فیتنس بانوان می گوید.
***
لیدا کمانی را بانوان ورزشکاری که به باشگاه اطلس اراک می روند حتما دیده اند، وی در رشته بدنسازی و فیتنس بانوان فعالیت کرده و هر زمان به ایران می آید در این باشگاه تمرین می کند و توانسته الگوی خوبی برای دختران جوانی باشد که به این رشته ورزشی علاقمند هستند. وی در حال حاضر یکی از بهترین نفرات این رشتـه ورزشی در کشور استرالیـــا قلمداد می شود، کمانی همچنین پزشک متخصص تغذیه درمانی و تغذیه ورزشی نیز می باشد. خانم کمانی! رشته بدنسازی که روز به روز بر جذابیت آن در بین بانوان کشور افزوده می شود برای خانم ها دارای سختی ها و مشقت های بسیاری است و بانوان ورزشکاری که این رشته را چه در مسیر سلامتی و چه در مسیر قهرمانی انتخاب می کنند، باید تمامی سختی های این رشته را مدنظر قرار می دهند.
***
خانم کمانی ضمن تشکر ویژه از وقتی که برای مخاطبان ما اختصاص داده اید، لطفا یک معرفی کامل از خودتان برای خوانندگان روزنامه ارائه دهید.
من لیدا کمانی هستم، متولد شهر اراک، متاهل و دارای دو فرزند دختر ۷ ساله و ده ساله هستم ۱۵ سال پیش به کشور استرالیا مهاجرت کردم و در حال حاضر شهروند این کشور محسوب می شوم و همانطور که گفتید دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته های تغذیه درمانی و تغذیه ورزشی هستم.

از رشته ورزشی تخصصی خودتان بگویید.
من در حال حاضر مربی بین المللی و مربی درجه یک بدنسازی هستم و همچنین در رشته فیتنس بانوان فعالیت حرفه ای دارم، بخش اعظم مدارج مربیگری و داوری این رشته های ورزشی را در کشور استرالیا اخذ کردم و در حال حاضر تعداد زیادی شاگرد در رشته های فوق دارم که زیر نظر من بصورت حــرفه ای فعالیت می کنند. ناگفته نماند که در رشته های هندبال والیبال و بسکتبال هم بصورت مقطعی فعالیت داشتم که این حضور ها بر می گردد به زمانی که هنوز مهاجرت نکرده بودم.

رشته بدنسازی و فیتنس را در چه سنی شروع کردید؟
بینید من ۱۸ سال پیش در اراک گام های اول را در رشته بدنسازی آغاز کردم و توانستم همزمان با شروع مسیر حرفه ای در این رشته مربیگری درجه سه خود را نیز اخذ کنم ولی مراحل بعدی را در مسیر پیشرفت همزمان با آغاز اقامت در استرالیا ادامه دادم و توانستم که مربیگری درجه دو و یک خود را در این کشور اخذ کنم. تمام این سختی ها را زمانی متحمل شدم که آنچنان عشق و علاقه به این رشته در وجود من گسترده می شد که تمام مشقت های ورزش و تمرین توامان با مهاجرت و فضای جدید زندگی را با علاقه ای مثال زدنی طی کردم. در اینجا باید از نقش پررنگ و موثر خانواده ام در همراهی با من صحبت کنم که در تمامی مراحل تمرین و پیشرفت وحتی در زمان مهاجرت اصلی ترین مشوقین و حامیان من بودند که لحظه به لحظه در کنار من حضور داشتند بایستی اذعان کنم که اگر حضور همه جانبه خانواده ام نبود من به این حجم از پیشرفت و موفقیت نمی رسیدم.

خانم کمانی تاکنون در رشته فیتنس و یا بدنسازی موفق به کسب چه عناوینی شده اید؟
من طی ۶ سال گذشته بصورت کاملا حرفه ای ورزش فیتنس را ادامه داده و در تمامی این سال ها در مسابقات قهرمانی کشور استرالیا حضور داشته و با توجه به اینکه این مسابقات بصورت سالیانه برگزار می گردد در تمامی ۶ دوره ای که برگزار شد موفق به کسب عنوان شدم به عبارت دیگر در تمامی ادوار برگزاری من به مقام های اول دوم و یا سوم نائل شدم. در سال ۲۰۱۸ قهرمان فیتنس ناحیه سیدنی شدم، در همین سال قهرمان کشور استرالیا شدم و به تیم ملی بانوان استرالیا دعوت شدم و به همراه دیگر اعضای تیم ملی استرالیا به مسابقات قهرمانی جهان که در آمریکا برگزار می شد اعزام شدیم و در این مسابقات توانستم مقام دوم جهان را کسب نمایم.

نقش همسرتان در این مسیر سخت توام با افتخار چه بوده است؟
باید بگویم اصلی ترین دلیل موفقیت من همسرم بود که همواره حـامی و پشتیبان من بودند تا بتوانم در رشته ای که به آن علاقه دارم فعالیت و افتخار آفرینی کنم، بار اصلی زندگی و تربیت فرزندان به دلیل اینکه بخش زیادی از وقت من در تمرینات و مسابقات سپری می شد بر روی دوش همسرم بود که جا دارد از وی تشکر نمایم.

برنامه آینده شمـا برای ادامه و استمرار موفقیت هایی که بر شمردید چه خواهد بود؟
ابتدا بدون وقفه تمریناتم را ادامه خواهم داد و فقط نوع تمرینات بسته به شرایط جسمی ام تغییر خواهد کرد و برای مسابقات ۲۰۱۹ استرالیا برنامه دارم که در مسابقات فیتنس این کشور شرکت کنم و پس از آن در مسابقات جهانی هلند بایستی با حداکثر توان و آمادگی شرکت نمایم.

وضعیت ورزش فیتنس و بدنسازی بانوان اراک را در چه سطحی ارزیابی می نمایید؟
در سفر اخیرم به ایران و زادگاهم اراک متوجه اشتیاق و علاقه بی حد و حصر بانوان ایرانی و خصوصا اراکی به رشته فیتنس و بدنسازی بودم که این بسیار برای من جالب بود که چقدر رویکرد بانوان نسبت به این رشته ها که تا چندی پیش در قبضه آقایان بود تغییر کرده است. به باشگاه های متعددی سر زدم و به وضوح دیدم که بانوان شهر چقدر به دنبال علم ورزش بدنسازی هستند و به جایگاه تمرین درست و رژیم غذایی در راه بهره مندی از اندام مناسب پی برده اند. باشگاه های بدنسازی بسیار پیشرفته ای در شهر اراک وجود دارد که واقعا تجمیع این همه دستگاه به روز و درجه یک در سالن های بدنسازی بانوان بستر مناسبی برای توسعه این ورزش حتی در مسیر قهرمانی می باشد برای مثال تمریناتم را در باشگاه اطلس پیگیری کردم که واقعا از نظر تجهیزات و میزان توانمندی مربیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. قطعا این رشته بزودی می تواند در اراک به آستانه پرورش قهرمان های حرفه ای دست یابد و این موضوع دور از دسترس نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.