خانه » پیشنهاد سردبیر » دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/وعده دوباره وزیر

دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/وعده دوباره وزیر

دوشنبه ۱۲ مهر ۹۵ شماره ۴۳۱

وقایع استان
عباس لعل بار
رییس بیمارستان ولیعصر اراک خبر از پایان مرحله دوم ساخت بیمارستان جدید ولیعصر داد. پیشرفت خوب ساخت بیمارستان ولیعصر در ماههای اخیر به همت نمایندگان مجلس و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است و مناقصه مرحله دوم پروژه هم برگزار و پیمانکار آن مشخص شد. پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه در صورت تامین به موقع اعتبارات آن تا آخر سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمالیان خبر داده که فاز دوم با ۱۰۳ میلیارد تومان اجرا می‌شود و با تکمیل فاز دوم، این بیمارستان با ۴۸۰ تخت آماده به‌ ارایه خدمات درمانی ‌می‌شود. فاز اول ساختمان جدید بیمارستان ولی عصر(عج) اراک در ۱۳ طبقه پایان یافته است.
نمایندگان استان برای ادامه پیگیری های خود در حوزه بهداشت و درمان به دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتند و مشکلات مراکز درمانی را با وی درمیان گذاشتند. وزیر بهداشت در این دیدار وعده داده است که مشکلات مراکز درمانی استان را رفع کند هر چند در آخرین بازدیدش از استان این وعده را داده بود.
زمانی که وزیر بهداشت آخرین بار، در زمان نمایندگان دوره قبل مجلس به استان آمد، در دیدارش از استان گفته بود: نیاز به افزایش تخت بیمارستانی در استان مرکزی احساس می شود چراکه این استان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر راه های مواصلاتی کشور و برخورداری از جامعه صنعتی کارگری دارای موقعیت ویژه بوده و نیازمند توسعه مراکز درمانی است.
قاضی زاده هاشمی به بازدید انجام شده از بیمارستان های اراک اشاره کرد و افزود: این بیمارستان ها عمری بیش از ۲۰ سال دارند و حتی بیمارستان ۷۰ ساله هم در این استان موجود است و این مراکز باید تجهیز و نوسازی شوند.
وی اضافه کرد: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ولیعصر(عج) اراک که با حمایت مسئولان ارشد استان در حال احداث است، می تواند بخشی از این گره را باز کند، اما باید با مساعدت نمایندگان مجلس، شهرداری و شورای شهر تعداد تخت های آن به ۵۰۰ عدد برسد.
وزیر بهداشت در بازدیدش از استان خبر داده بود اواسط سال آینده با همراهی مجلس و دولت، کلینیک ها و بیمارستانهای های دهان و دندان در کشور را تقویت خواهد کرد.
وی همچنین اعلام کرد از مرکز درمانی آیت ا… خوانساری حمایت کرده و قرار است با کمک خیرین و دولت تا سال آینده ساخته شود.
تقویت و ایجاد زیرساخت‌های حوزه سلامت اراک باید مورد توجه و حمایت دولت و وزارت بهداشت قرار گیرد
مجمع نمایندگان استان مرکزی در دیدار خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه آخرین بازدید وزیر از مراکز درمانی استان، به بررسی مراکز درمانی استان پرداختند. در این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تقویت زیرساخت های سلامت این استان، قول مساعد داده و مقرر شد زیرساخت های مورد نیاز استان برای رفع مشکلات درمانی استان در سفر رییس جمهور مطرح و در دستور کار قرار گیرد.
دکتر علی اکبر کریمی در این دیدار با اشاره به قطب درمانی بودن اراک گفت: اراک از دیرباز به لحاظ محرومیت هایی که در استان های همجوار بوده است، همواره به عنوان قطب درمانی منطقه شناخته شده و بسیاری از تصادفات جاده ای که حتی در استان های همجوار رخ می دهد به بیمارستان های اراک اعزام می شوند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: فضای درمانی اراک بدلیل مسائل فوق بشدت متاثر گردیده و بخش عمده ای از ضریب اشغال تخت بیمارستانی ما به بیماران خارج استان اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: اراک به دلیل توزیع تخت های بیمارستانی در وضعیت بسیار نابسامان قرار گرفته است و از نظر تعداد تخت بیمارستانی با استاندارد کشورهای دیگر فاصله زیادی وجود دارد.
دکتر کریمی اظهار داشت: تقویت و ایجاد زیرساخت‌های حوزه سلامت اراک با توجه به شرایط موجود باید مورد توجه و حمایت دولت و وزارت بهداشت قرار گیرد، در حال حاضر تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان ولی عصر و ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی باید در اولویت های کاری وزارت بهداشت قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: ساخت یک بیمارستان صد تختخوابی زنان و زایمان در اراک بدلیل فرسودگی بیمارستان طالقانی به عنوان تنها مرکز زنان و زایمان منطقه باید سریعا در دستور کار قرار بگیرد.
علی اکبر کریمی به بیمارستان های سایر حوزه های انتخابیه خود هم اشاره کرد و بیان کرد: بیمارستان کمیجان بدلیل کمبود نیروی متخصص با مشکلات عدیده ای روبرو است و در خنداب بیمارستان این شهر در حال اتمام است که باید هر چه سریعتر نسبت به تجهیز و جذب نیرو در آن اقدام شود، مردم انتظار دارند بیمارستان در دهه فجر امسال راه اندازی شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی افزود: بیمارستان سوانح و سوختگی که پیشتر در مورد آن با سازمان انرژی اتمی به توافق رسیده ایم به عنوان یک نیاز ضروری باید با جدیت دنبال شود.
کریمی بیان داشت: ایجاد یک مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی جهت بیماری های تنفسی، ریوی و سرطان ناشی از آلودگی هوا در اراک و احداث اورژانس هوایی باید در دستور کار قرار بگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختصاص اورژانس هوایی، راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات بیماری‌های تنفسی، ریوی و سرطان با توجه به گستردگی آلودگی هوا در اراک نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: در مورد سهمیه نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف در استان و همچنین کمبود نیرو در دانشگاه علوم پزشکی از جمله نیروهای پشتیبانی و خدماتی باید تدابیری اتخاذ و این مشکل نیز مرتفع شود.
دکترکریمی در پایان به مشکل مرکز جامع نگهداری سالمندان ابراهیم آباد که در روزنامه وقایع در گفتگو با مدیر این مرکز مطرح شده بود اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز خیریه است و اخیراً مجوز یک مرکز توانبخشی گرفته اند،برای مدیر فنی این مرکز ضابطه‌ای در نظر گرفته شده که این مرکز حتماً باید متخصص طب داخلی یا متخصص سالمندان داشته باشد که متأسفانه با توجه به اینکه تنها یک متخصص سالمندان در اراک وجود دارد این کار شدنی نیست و به منظور رفع این مشکل باید دستور ویژه‌ای برای این مجموعه به منظور استفاده از پزشک عمومی داده شود که امیدواریم در این زمینه نیز همکاری‌های لازم صورت گیرد.
سیدمهدی مقدسی دیگر نماینده اراک، خنداب و کمیجان در دیدار با وزیر بهداشت بیان کرد: مرکز استان بدلیل قدمت بالای بیمارستانهای ولیعصر، امیرکبیر و طالقانی از وضعیت درمانی نامناسبی برخوردار است.
وی افزود: اراک در کریدور تهران-جنوب و همچنین محور مواصلاتی همدان، لرستان و خوزستان پذیرای تعداد زیادی از مصدومین ناشی از تصادفات است و در سال تعداد زیادی از بیماران شهرهای درود، ملایر و ازناهم به اراک می آیند که امکانات موجود پاسخگوی این مراجعه کنندگان نیست.
مقدسی افزود: تکمیل شدن بیمارستان ولی عصر نیازمند اختصاص اعتبار است که طبق مذاکرات قبل مقرر شد بخشی از اعتبارات تکمیل این بیمارستان از ردیفهای اعتباری وزارتخانه و بخشی نیز از مصوبات سفر تامین شود.
وی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان آیت ا… خوانساری با ٨۵تخت،٣۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تسریع در بهره برداری از این طرح، نیازمند مساعدت بیشتر است.
نماینده اراک،خنداب و کمیجان در مجلس گفت: تجهیز درمانگاه شبانه روزی کوی علی بن ابیطالب اراک، احداث بیمارستان صد تختخوابی با استفاده از زمینهای اطراف بیمارستان امیرالمومنین، اختصاص دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار به بیمارستان خنداب و تجهیز این بیمارستان و بیمارستان کمیجان از دیگر مطالبات مردم است.
منصوری نماینده ساوه و زرندیه در این دیدار گفت: بزرگترین شهر صنعتی ایران در ساوه است و با وجود خیرین صنایع در ساوه حجم بالایی در ساخت مدارس و بهداشت هزینه کرده اند، اگر از طرف وزارت بهداشت قدردانی از این افراد صورت بگیرد انگیزه این خیرین هم بیشتر خواهد شد.
نماینده ساوه و زرندیه با اعلام رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: از دکتر طاهراحمدی بدلیل عملکرد و همراهی ایشان تشکر می کنیم، چرا که همیشه همراه نمایندگان عمل کرده است.
سید محمد حسینی رییس مجمع نمایندگان استان در گفتگو با ایرنا درباره این دیدار گفت: در نشست مجمع نمایندگان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زیرساخت های درمانی استان مرکزی ارزیابی و مقرر شد تا در سفر قریب الوقوع دولت به این استان نگاه ویژه ای برای شتاب بخشی به جبران کاستی ها در حوزه سلامت در دستور کار قرار گیرد.
وی توضیح داد: نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان مرکز درمانی مادر تخصصی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با ظرفیت اشغال تخت ۱۲۰ درصد، یکی از موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز، املاک مازاد به فروش برسد.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: با توجه به مزیت صنعتی استان مرکزی، ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی از مطالبات جدی این استان است و در این خصوص از سوی نمایندگان با سازمان انرژی اتمی وزارت نفت رایزنی شده است.
حسینی ادامه داد: ایجاد اورژانس هوایی، پیگیری ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی و تسریع در ساخت طرح توسعه بیمارستان آیت ا… خوانساری به عنوان یکی از زیرساخت های ضروری در حوزه درمان سرطان غرب کشور از دیگر مطالب مطرح شده در نشست با وزیر بهداشت و درمان بود.
وی ادامه داد: فرسودگی بیمارستان تفرش، لزوم تجهیز بیمارستان خیرساز آشتیان، راه اندازی بیمارستان فراهان، رفع کمبود ها در تجهیزات تخصصی و ناوگان درمانی بیمارستان های خنداب و کمیجان از جمله دیگر مطالبات نمایندگان استان مرکزی بود.
وی توضیح داد: رفع کاستی ها و تامین تجهیزات تخصصی بیمارستان های ساوه و زرندیه، تامین زیرساخت لازم برای استقرار بیمارستان دولتی در شازند و امکان سنجی همکاری بیشتر با مدیریت درمان تامین اجتماعی برای بهبود کیفیت درمانی از دیگر خواسته های نمایندگان استان مرکزی بود.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به اجرایی شدن برنامه تحول سلامت در شهرستان خمین و بهره گیری از توان خیران حوزه سلامت، مراتب قدردانی خود را اعلام کرد.
در این نشست مقرر شد تا در نشست جداگانه ای با حضور استاندار مرکزی، اعضای مجمع نمایندگان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و مقامات وزارت بهداشت، اقدامات اجرایی هدفمند در حوزه بهداشت و درمان بررسی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.