خانه » پیشنهاد سردبیر » «دکتر علی اکبر کریمی» در بازدید از روزنامه «وقایع استان» از پیگیری های خود برای ایجاد دو بخش جدید در شهرستان اراک و آخرین وضعیت موسسات غیرمجاز گفت/ارتقا سطح تقسیمات کشوری زمینه ساز توسعه

«دکتر علی اکبر کریمی» در بازدید از روزنامه «وقایع استان» از پیگیری های خود برای ایجاد دو بخش جدید در شهرستان اراک و آخرین وضعیت موسسات غیرمجاز گفت/ارتقا سطح تقسیمات کشوری زمینه ساز توسعه

دوشنبه ۲ مرداد ۹۶   شماره ۶۳۶

***امیدواریم با توجه به نظر مساعد مسئولین استانی و پیگیری های مشترک هر دو نماینده اراک و قول مساعد وزیر کشور برای ایجاد دو بخش جدید در شهرستان اراک، بزودی شاهد تحقق این امر خواهیم بود

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در کنار سیدمهدی مقدسی دیگر نماینده این حوزه انتخابیه در طول بیش از یکسال از حضورشان در خانه ملت توانسته اند شمایلی متفاوت از نمایندگان مجلس استان ارائه دهند. فعالیت ها و پیگیری های دکتر کریمی برای نه تنها حوزه انتخابیه خود بلکه سراسر استان باعث شده تا بسیاری از مشکلات مسکوت مانده در استان که بواسطه منفعل بودن نمایندگان گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود دوباره به جریان افتاده و برخی تا مرحله حل شدن پیش روند.
در حالی که تعطیلات دو هفته ای مجلس مدتی است شروع شده ولی دکتر کریمی از همین فرصت هم استفاده نموده و با بازدیدها و دیدارهای خود پیگیر مسائل و مشکلات شهر و استان است. وی صبح روز گذشته بصورت سرزده به دفتر روزنامه وقایع استان آمد و همراه با دو تن از مسئولان دفتر خود، مهدی میرزابابایی و مسعود شامری دقایقی مهمان ما بود.
دکتر کریمی در ابتدا با اشاره به جلسه اخیر جمعی از اعضای فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این نشست به لزوم توجه بیش از پیش به اقتصاد رسانه و وضعیت درآمدی نشریات و شرایط معیشتی و بیمه روزنامه نگاران و خبرنگاران بویژه در استانها و شهرستانها تاکید کرد که باید در تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه در کشور تسریع شود.
وی در ادامه به روند انتشار روزنامه وقایع استان اشاره کرد و اظهار داشت: انتشار روزانه و مرتب روزنامه وقایع استان اقدام مهم و تاثیرگذاری است و باید با حمایت از رسانه هایی که مشکلات مردم را صادقانه منتشر می کنند آنها را در ادامه مسیر یاری نمود.
دکتر کریمی به اشاره به مشکلات عدیده ای که مردم با آنها مواجه اند گفت: مشکل اشتغال یکی از مهمترین مشکلات مردم است و روزانه بیشتر مراجعات مردم بابت این مسئله می باشد. وی افزود: مبارزه با فساد و معضلات مدیریت شهری از دیگر مشکلات این روزهای مردم است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: این روزها شاهد این هستیم که بجای نگاه به تخصص در مدیریت ها، سیاست جولان داده که باعث هدر رفت سرمایه های کشور شده و بسیاری از مشکلات هم از همین جا شروع می شود.
دکتر کریمی به بحران موسسات غیرمجاز در کشور هم اشاره نمود و بیان کرد: وجود موسسات غیرمجاز و تعداد بالای سپرده گذاری که در این موسسات سپرده هایشان را به امانت گذاشته اند باعث شده تا بحرانی در کشور بوجود اید که حل سریع تر این موضوع به شدت احساس می گردد.
وی ادامه داد: در استان موسسه آرمان و در کشور موسسه کاسپین نتوانسته اند سپرده های مردم را بازگردانند که پیگیری هایی در این خصوص انجام شده است. از جمله این پیگیری ها در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت که مقرر شد با استفاده از ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، که براساس آن نمایندگان می توانند از دستگاهی که خلاف قانون عمل می کند به قوه قضاییه شکایت کنند، در روزهای آتی گزارشی از موسسه کاسپین تهیه شود که پس از تایید مجلس به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.
وی افزود: همچنین مقرر شده است که دولت لایحه ای برای حل مشکل موسسات غیرمجاز ارائه دهد تا در کنار طرح دو فوریتی مجلس بر عملکرد تمام موسسات نظارت بیشتری شود. چرا که اگر بانک مرکزی در طی سالهای اخیر نظارت بیشتری بر موسسات داشت بسیاری از مشکلاتی که الان با آن دست به گریبان هستیم پیش نمی آمد.
دکتر کریمی تاکید کرد: بانک مرکزی باید برخلاف میل خود به این موضوع ورود کند و با توجیهاتی که می کند نمی تواند نقش خود را منکر شود. بانک مرکزی در مکاتبات خود در طی سالهای گذشته با این موسسات مهر تایید بر آنها زده و با بهانه اینکه اختیار قانونی نداشتیم نمی تواند از وظایف نظارتی خود شانه خالی کند.
وی اظهار داشت: دشمنان با سو استفاده از این مشکل قصد بی اعتماد کردن مردم به سیستم بانکی را دارند و همین موضوع نشان دهنده این است که باید تکلیف موسسات غیرمجاز هر چه سریعتر مشخص شود.
نماینده اراک در مجلس به نامه مشترک خود و سید مهدی مقدسی به وزیر کشور درباره اضافه شدن دو بخش جدید در شهرستان اراک هم اشاره نمود و بیان داشت: بخش مرکزی اراک دارای گستردگی و پراکندگی قابل توجهی است و دارای تعداد زیادی روستا و جمعیت فراوانی است که نیاز ایجاد دو بخش جدید در آن به شدت احساس می شود. بنده و آقای مقدسی در مکاتبات خود و همچنین دیدارهایی که اخیرا با معاون اول رییس جمهور وزیر کشور داشتیم این نکته را به آنها تاکید نمودیم.
دکتر کریمی ادامه داد: یکی از دو بخش جدید به مرکزیت شهر داودآباد است و دیگری ایجاد یک بخش در منطقه قره کهریز، که البته با شرایطی که روستاهای منطقه قره کهریز دارد یکی به عنوان مرکز بخش انتخاب خواهد شد.
وی تاکید نمود: با ایجاد دو بخش جدید فشار از روی شهرستان اراک برداشته می شود. همواره ارتقا سطح تقسیمات کشوری زمینه توسعه و پیشرفت در منطقه را فراهم خواهد نمود. امیدواریم با توجه به نظر مساعد مسئولین استانی و پیگیری های مشترک هر دو نماینده اراک و البته قول مساعد وزیر کشور برای ایجاد دو بخش جدید، بزودی شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.