خانه » جدیدترین » در یک قدمی رویا

در یک قدمی رویا

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸   شماره ۱۱۲۰

گفتگوی «وقایع استان» با رییس و نائب رییس هیات دو و میدانی استان مرکزی

در یک قدمی رویا

در صورتی که پیست تارتان اراک راه اندازی شود این قول را می دهیم که ظرف ۳ سال آینده دو و میدانی استان دگرگـون خواهد شـد

 

 
طاهره قهیه ای

مجید فروتن نیا، ۷ سال سابقه ملی پوش بودن، رکوردار بودن دو ۴۰۰ متر با مانع ایران، ۶۴ مقام قهرمانی کشور، ۴ مقام بین المللی و قهرمانی آسیا، مدرک مربیگری درجه ۲ جهان و مدرس مربیان درجه دو جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد. گفتگویی را با رییس کهنه کار هیات دو و میدانی استان مرکزی که ۱۵ سال است در راس این هیات قرار دارد و حمید کهریزی نائب رییس هیات دو و میدانی استان ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.

مجید فروتن نیا، رییس هیات دو و میدانی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار وقایع گفت: اخلاق مداری و احترام به پیشکسوتان از مهمترین اولویت های هیات دو و میدانی است و سعیمان در طول این سال ها بر پرورش ورزشکاران و قهرمانانی اخلاق مدار و پهلوان بوده است.
وی مشکل اصلی هیات را نداشتن پیست استاندارد برای دویدن و تمرین کردن دانست و ادامه داد: ۲ پیست تارتان در اراک در حال احداث است یکی در مجموعه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) و دیگری در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد که پیست تارتان در مجموعه امام(ره) در مرداد ماه جاری آماده و تحویل خواهد شد.
فروتن نیا افزود: در صورتی که پیست تارتان اراک راه اندازی شود این قول را می دهم که ظرف ۳ سال آینده دو و میدانی استان مرکزی دگرگـون خواهد شـد و مدال های متعددی را در رشته های دو و میدانی، استان مرکزی کسب خواهد کرد.
رییس هیات دو و میدانی استان مرکزی اظهار داشت: از سال ۸۳ که کار را در هیات آغاز کردم تاکنون برنامه استعدادیابی را به روش های مختلف با تعامل آموزش و پرورش در دستور کار داشته و آن را انجام داده ایم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در رده های مختلف این هیات دارای قهرمان است، افزود: در هیات دو و میدانی به دنبال انجام کار کیفی هستیم و توانستیم از بین استعدادهایی که کشف می کنیم قهرمان پروری نیز انجام دهیم.
فروتن نیا ادامه داد: امسال دختران نونهال ما در رده نوجوانان دو مدال طلا را در مسابقات کشوری برای استان به ارمغان آوردند.
وی گفت: استعدادیابی، حفظ استعدادها و ارتقاء سطح دانش فنی مربیان و داوران از اولویت های اصلی هیات است و برهمین اساس در شهریور ماه جاری یک کلاس داوری و یک کلاس مربی گری در دو بخش آقایان و بانوان را در استان برگزار خواهیم کرد.
رییس هیات دو و میدانی استان با اشاره به اینکه طی این سال ها استان مرکزی از لحاظ پیست در جنگی نابرابر با استان های دیگر تلاش کرده و توانسته کسب مدال کند، ابراز کرد: تنها استانی که در کشور پیست تارتان ندارد استان مرکزی است که با پیگیری های مدیر کل اداره ورزش و جوانان این مهم در حال محقق شدن است.
فروتن نیا با بیان اینکه در حال حاضر در استان مرکزی ۱۳مربی فعال و ۲۷ داور فعال وجود دارد، گفت: تا به امروز در هیات دو و میدانی استان مرکزی هیچ مربی از ورزشکاری ریالی را دریافت نکرده و در حد توان نیز ورزشکارانمان را مورد حمایت قرار داده ایم.
وی با اشاره به همدلی خوب اعضای هیات دو و میدانی استان، ادامه داد از روزی که کار در هیات را شروع کردیم دوست داشتیم سختی هایی را که خودمان در این رشته متحمل شدیم ورزشکاران دیگر با آنها مواجه نشوند از اینرو و با توجه به اینکه یک ورزشکار دو و میدانی سختی بسیاری را برای قهرمان شدن می کشد سعی کرده ایم تمام هزینه های ایاب و ذهاب، مکمل ها، لباس و هزینه اعزام ورزشکارانمان را پرداخت کنیم.
فروتن نیا با تاکیـد بر اینکه در هیـات با عشق کـار می کنیم و با تمام محدودیت امکاناتی که با آن تا به امروز مواجه بوده ایم خوشبختانه خروجی هیات مثبت بوده است، گفت: هدف در هیات دو و میدانی خدمت به ورزش و توسعه ورزش است.
رییس هیـات دو و میـدانی استان اظهـار داشت: رشته های پایه مثل دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند و به همین دلیل هم مدال های کسب شده در این رشته ارزشمند هستند؛ چرا که توجه به رشته های پایه می تواند در رشد و توسعه ورزش قهرمانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

راه اندازی پیست تارتان در استان، رشد بیشتر ورزش دو و میدانی را به همراه دارد
حمید کهریزی، نائب رییس هیات دو و میدانی استان مرکزی و رییس هیات دو و میدانی شهرستان اراک در گفتگو پیرامون شرایط دو و میدانی استان گفت: هیات دو و میدانی استان مرکزی در سال ۸۳ اولین هیاتی بود که کار استعدادیابی از مدارس راهنمایی را آغاز کرد و در همان سال حدود ۲۷۰۰ نفر را برای استعدادیابی انتخاب کردیم که از این تعداد ۳۵ نفر انتخاب و از این تعداد نیز ۱۲ نفر در مسابقات قهرمانی کشور به عضویت تیم ملی درآمدند.
وی اجرای این طرح را کامل دانست و افزود: برای اجرای طرح استعدادیابی بهترین مربیان و بهترین کادر اجرایی هیات حضور داشتند تا یک شاکله خوبی را طرح استعدادیابی پیدا کرد و از آن سال به بعد هر سال این طرح با هدف معرفی افراد خوب حتی با تعداد کم مثلا یک نفر مستعد به دو و میدانی استان انجام می شود.
کهریزی استان مرکزی را به لحاظ وجود ورزشکاران دو و میدانی استانی مستعد دانست و ادامه داد:به طور مثال حسین رسولی از کمیجان که در حال حاضر به عنوان برترین دونده جوان آسیا است، سال گذشته نیز قهرمان و رکوردار پرتاب دیسک آسیا شد الان زیر نظر کمیته ملی المپیک به عنوان تنها نماینده رشته دو و میدانی برای المپیک ۲۰۲۰ در حال آماده شدن است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات هیات استان، اظهار داشت: هر سال به جز سال گذشته آن هم به خاطر پیست، هر ساله لیگ قهرمانی باشگاه های استان را برگزار کرده ایم که حتی تهـران نیز لیـگ ندارد و استان هایی مانند البرز و خراسان نیز ۳سال است که لیگ را برگزار می کنند و ما تنها استانی بوده ایم که لیگ قهرمانی باشگاه های استان را برگزار کرده ایم.
کهریزی افزود: خانواده دو و میدانی استان مرکزی با هدف قرار گرفتن در کوران مسابقات و دور هم جمع شدن، همچنین پیدا کردن شرایط حضور در مسابقات تمرین کرده و رشد می کنند و از تجربیات یکدیگر استفاده می کنند.
وی ادامه داد: در مسابقاتی که برگزار می کنیم در ۱۱ رشته به برترین ورزشکاران هدیه و حکم و مدال اختصاصی می دهیم و این خود انگیزه ای برای تلاش بیشتر ورزشکار می شود.
کهریزی گفت: با راه اندازی پیست تارتان استان به طور حتم میزبانی مسابقات مختلف کشور را خواهیم گرفت، میزبانی مسابقاتی همچون کلانشهرهای کشور، بیماران خاص و حتی مسابقات ارگان های دولتی را نیز می توانیم در این پیست میزبان شویم.
وی تاکید کرد: با راه اندازی پیست تارتان در استان به طور حتم ظرف ۳سال آینده تبدیل به یکی از قدرتمندترین تیم های دو و میدانی کشور خواهیم شد.
رییس هیات شهرستان اراک یادآور شد: در هیات دو و میدانی هیچ تصمیمی غیرکارشناسی و یا انفرادی اخذ نمی شود بلکه تمامی تصمیات با مشورت اعضای هیات و با بررسی نظرات کارشناسی اخذ می شود و این رمز موفقیت این هیات است، ضمن اینکه رییس هیات دو و میدانی استان نیز فردی با تلاش و با انگیزه هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.