خانه » پیشنهاد سردبیر » در جلسه شورای تامین استان چه گذشت؟ /فرماندار اراک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اقدامات هیات های اجرایی و دلایل لغو سخنرانی فائزه هاشمی گفت

در جلسه شورای تامین استان چه گذشت؟ /فرماندار اراک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اقدامات هیات های اجرایی و دلایل لغو سخنرانی فائزه هاشمی گفت

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۷۷
***
عباس لعل بار
وقایع استان
***
نشست خبری فرماندار اراک با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست دکتر حسین بختیاری فرماندار اراک از اقدامات هیات های اجرایی تا ماجرای لغو سخنرانی فائزه هاشمی را بازگو کرد. فرماندار در ابتدای نشست با اشاره به اینکه بطور متوسط هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم تاکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی داشته و نشان دهنده اعتقاد مسئولین به رای مردم است.
دکتر بختیاری بیان داشت: همزمان با سراسر کشور با دستور شروع به کار انتخابات در ۲۵ اسفند ماه سال گذشته فرمانداری اراک هم مطابق زمانبندی و دستورالعمل شروع به فعالیت نمود. با آغاز بکار هیات های اجرایی و همچنین شروع ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا فعالیت های فرمانداری هم شدت گرفت.
وی افزود: ۴۱۰ نفر برای انتخابات شوراها در شهرستان اراک ثبت نام نمودند که از این تعداد ۱۹ نفر انصراف دادند. بختیاری ادامه داد: در کل شهرستان اراک ۴ هیات اجرایی بررسی صلاحیت ها را آغاز نمودند که پس از آن با لحاظ مرّ قانون در نهایت ۷ نفر صلاحیت شان تایید نشد و اسامی به هیات نظارت تحویل گردید.
فرماندار اظهار داشت: هیات نظارت شهرستان هم در پایان بررسی های خود صلاحیت ۶۸ نفر را تایید نکرد که به تمامی آنها جهت پیگیری ابلاغ شد ۴ روز فرصت اعتراض دارند.
بختیاری بیان کرد: هم اکنون هیات های نظارت بالادست در حال بررسی اعتراض های کاندیداهای شوراهای شهر و روستا هستند.
فرماندار اراک با اشاره به اینکه پس از آنکه در پایان مهلت ده روزه اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان به هیات اجرایی ارسال می شود در نهایت در تاریخ ۱۸ اردی بهشت اسامی کامل کاندیداها به اطلاع مردم خواهد رسید.
دکتر بختیاری به آمار صندوق های رای شهرستان هم اشاره نمود، و گفت: در شهرستان ۲۹۷ صندوق رای به همراه بیش از ۷هزار نفر دست اندرکار اعم از اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی و انتظامی فعال خواهند بود که تمامی این افراد موظف به رعایت دقیق قانون هستند. وی آمار دقیق واجدین شرایط رای را به اعلام رسمی وزارت کشور موکول نمود ولی بیان داشت به طور تقریبی حدود ۴۰۰ هزار واجد شرایط در شهرستان اراک خواهیم داشت.
دکتر بختیاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سخنان اعضای هیات نظارت مبنی بر کارشکنی هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت ها با رد این موضوع گفت: هیات های اجرایی همانطور که دولت، دولت قانون است طبق قانون عمل کرده و پاسخگو خواهند بود. وی افزود: ما علاوه بر اینکه امانتدار نظام بوده ایم امانتدار مردم هم بوده و دفاع از حقوق شهروندی را وظیفه خود می دانیم. بختیاری ادامه داد: هیات های نظارت مدارک و استعلامات ۴ گانه را از ما می خواستند که با هماهنگی صورت گرفته کپی تمام مدارک با یک نامه رسمی و بصورت محرمانه به هیات نظارت ارسال شد. طبق قانون ما موظف به تامین امکانات برای هیات های نظارت هستیم که این کار به نحو احسنت صورت گرفته است و همکاری خوبی با آنها داریم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مردم با اعتماد کامل به ما در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند و به آنها قول می دهیم که امانتدار خوبی برای رای آنها باشیم.
دکتر بختیاری در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر بیان دلایل جلوگیری از سخنرانی فائزه هاشمی در مراسم افتتاح ستاد دکتر روحانی در اراک گفت: در جلسه مورخه دهم اردیبهشت ماه شورای تامین استان یکی از اعضا خبر حضور خانم هاشمی و آقای جواد امام را در مراسم افتتاح ستاد دکتر روحانی بیان کرد که دادستانی مطرح نمود فائزه هاشمی به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، اجتماعی و مطبوعاتی محکوم شده که از مدت ۵ سال محرومیت اش یک سال باقی مانده است.
فرماندار ادامه داد: استاندار هم با اشاره به اینکه مدافع سخنرانی تمام افراد هستیم ولی به قانون عمل می کنیم و مخالفتی در برابر قانون نخواهیم داشت اعلام کردند که سخنان دادستان اراک مبنی بر لغو سخنرانی خانم هاشمی به مسئولین ستاد دکتر روحانی ابلاغ گردد.
دکتر بختیاری اضافه کرد: شورای تامین استان هیچ محدودیتی را قائل نیست مگر آنکه قانون محدودیتی را قرار دهد و مدافع آزادی بیان تمام افراد در هر کدام از شهرهای استان خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع محکومیت خانم هاشمی را با دادستان چندین بار بررسی کرده است گفت: ما مجری قانون هستیم و دستورات دادستان به عنوان یکی از مسئولان قضایی استان را اجرا می کنیم.
بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگار وقایع استان مبنی بر تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر و روستا در فضای مجازی گفت: کسانی که طبق قانون در فضای مجازی و حقیقی زودتر از زمان تعیین شده اقدام کنند رصد شده و این اقدام آنها به عنوان تخلف ثبت خواهد شد.وی یادآور شد: زمان تبلیغات کاندیداهای شورای شهر از ۲۱ اردی بهشت تا پایان ۲۷ اردی بهشت خواهد بود. فرماندار اظهار داشت: کاندیداها برای تبلیغات در فضای مجازی باید در سایتی که وزارت کشور طراحی و معرفی کرده ثبت نام نموده و سپس اقدام به تبلیغات کنند، در غیر اینصورت هر نوع تبلیغی در فضای مجازی تخلف محسوب می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.