خانه » جدیدترین » در جستجوی یک نماد تصویری

در جستجوی یک نماد تصویری

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶  شماره ۷۶۵

نسیم منصوری.مهندس طراح و معمار

مدتی قبل تلویزیون مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال روسیه را پخش می کرد، پس از قرعه کشی شهرهایی که مسابقات در آن انجام می شد را با المانهای تصویری معرفی می نمود در همان زمان فکر کردم که اگر چنین مسابقاتی در ایران انجام شود و شهر اراک هم یکی از برگزارکننده های آن بود ما شهرمان را با چه نماد و تصویری بایستی معرفی می کردیم؟ این مهم از قدیم در شهرهای ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و اکنون هم می بینیم که بیشتر شهرهای بزرگ و قدیمی دارای چنین نمادهایی هستند. مانند اصفهان که با میدان جهارباغ معروف است یا که شیراز با تخت جمشید. بنابراین ما هم بایستی از هم اکنون طرحی به عنوان نماد شهرمان تعیین کنیم که با گذشت قرن ها همیشه پابرجا باشد. چرا که این نمادها می تواند در جذب گردشگر و به موازات آن رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت می باشد. برای اجرای این نمادها در شهر پیشنهاداتی ارائه می شود که به شرح ذیل می باشد:
-۱ چنین طرحی به عنوان نماد شهر و استان باعث مباهات اراکی ها خواهد شد که می توان آن را در قالب کمک های مردمی اجرایی نمود.
-۲ بایستی یک نهاد مردمی از مهندسین طراح و معمار اراک در یک جای مخصوص گردهم آیند تا افراد علاقمند بتوانند به سهولت بدان دسترسی داشته باشند.
-۳ با توجه به تعداد بسیار زیاد مهندسین اراکی مقیم ایران یا خارج از کشور با یک فراخوان از آنان درخواست نماییم طرح ها و ایده های خود را مطرح نمایند.
-۴ با عنایت به حضور شورای شهر و شهردار مقتدر که اشراف کامل بر امور دارند این امر ممکن می باشد.
-۵ با توجه به اینکه چنین طرح بزرگی نیاز به مکان و جانمایی مطلوب دارد بایستی قبل از اینکه کلیـه مکان های واجد شرایط زیر چترخانه سازی برود آنرا جانمایی کرد.
-۶ این گونه طرح های بزرگ نیاز نیست که در یک زمان محدود انجام و به پایان برسد بلکه می توان آن را در سال های متمادی به انجام رساند، چرا که در اولین برخورد بسیاری، از هزینه های آن ابراز نگرانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.