خانه » جدیدترین » دادستان عمومی و انقلاب اراک: / مسئولین فقط آمار ارائه ندهند و فکر نکنند که مردم خوابند

دادستان عمومی و انقلاب اراک: / مسئولین فقط آمار ارائه ندهند و فکر نکنند که مردم خوابند

سه شنبه ۱ تیر ۹۵   شماره ۳۵۰

به گزارش وقایع استان دادستان عمومی و انقلاب اراک در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: امسال به دنبال تعامل بیشتر با رسانه ها برای انعکاس اخبار و آگاهی جامعه از وضعیت موجود قضایی در استان و شفاف سازی برخی مسائل هستیم.
فرشید محمد حسینی طاهری تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولین فقط به دنبال ارائه آمار هستند و فکر می کنند که مردم خوابند و متوجه امور نیستند در حالیکه مردم تمام امور را می بینند بنابر این مسئولین و متولیان برای پاسخگویی به عملکرد خود نباید به آمار اکتفا کنند و باید به جد پاسخگو مطالبات مردم باشند.
وی در خصوص جلوگیری از حق برداشت کارخانه سولفات سدیم در میقان گفت: متاسفانه مسئولین نظارت کافی در امور را ندارند مثلا وقتی بهره برداری از سولفات سدیم به کارخانه ای سپرده می شود فقط مسئله ارائه مجوز نیست بلکه بعد از آن باید نظارت دقیق بر عملکرد آن مجموعه بشود.
طاهری افزود: هم اکنون مسئله مهم این است که چرا باید کارخانه سولفات سدیم بیش از حد مجاز برداشت داشته باشد و بیشتر از عمق تعیین شده حفر داشته باشد، قطعا در این موضوع باید محیط زیست استان و سازمان صنعت، معدن و کشاورزی باید بر برداشت و نوع برداشت نظارت می داشتند.
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه طبق گزارش سازمان های مردم نهاد در چند روز گذشته با توجه به دستور دادستانی همچنان این کارخانه مشغول بهره برداری است، گفت: در اسرع وقت دستور داده می شود تا این مسئله پیگیری و جلوی آن گرفته شود.
دادستان اراک ادامه داد: گودال های حفر شده در اطراف تالاب میقان و به تبع آن خشک شدن آب بالادستی و ایجاد گرد و غبار همه مشکلاتی است که مسئولین مربوطه و صاحبان معدن و کارخانه سولفات سدیم باید در برابر آن پاسخگو باشند.
طاهری یکی از آلاینده های شهر اراک را خودروهای سطح شهر عنوان کرد و گفت: در این خصوص شهرداری و سازمان ترافیک باید فکر اساسی بکنند، این در حالی است که اتوبوس های خود شهرداری نیز آلاینده هستند.
وی در خصوص کارخانه آلومینیوم سازی نیز گفت: در خصوص بحث آلایندگی این کارخانه هنوز مسائلی وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم؛ ولی در خصوص کارگاه آندسازی هر چه سریعتر این بخش به دلیل تولید آلاینده دی اکسید کربن باید از شهر خارج شود.
طاهری همچنین در خصوص افزایش مرخصی زندانیان گفت: برخی زندانیان جرم هایشان طوری است که می توانند از مرخصی استفاده کنند البته به علت اینکه مجرم دوباره دچار جرم در دوران مرخصی نشود برخی از عناوین مجرمانه که خاص هستند از این مسئله بی بهره اند.
وی افزود: هم اکنون وضعیت زندان های استان مرکزی مناسب نیست و به دلیل کمبود امکانات ظرفیت تعداد بالای زندانیان موجود را ندارد بنابراین برای حل موقت این مشکل تعداد مرخصی ها و رای های باز افزایش یافته است.
طاهری همچنین از تحقیقات گسترده در خصوص شرکت های هرمی خبر داد و گفت : هم اکنون چندین شرکت هرمی در قالب فروش مواد خارجی، شوینده و .. در حال فعالیت هستند که برخی نیز مجوز دارند ولی طی تحقیقات انجام شده دو شرکت پلمپ شدند و چند شرکت دیگر نیز در حال رصد نوع فعالیت هستند.
وی گفت: با تکمیل مراحل تحقیق و قطعی شدن حکم نام این شرکت ها جهت آگاهی عمومی اعلام خواهد شد.
طاهری در ادامه این نشست رفع تصرف اراضی دولتی را از اقدامات دادستانی عنوان و بیان کرد: در سال ۹۴، ۶۷۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد ریال و در سه ماهه اول سال ۹۵، ۱۴۴ هکتار از این اراضی به ارزش تقریبی ۵۲میلیارد ریال رفع تصرف شده اند.
وی در خصوص پرونده ورودی دادسرا در سال ۹۳، گفت: ۱۱۵ هزار و ۳۹۶ پرونده به دادسراهای استان وارد که ۱۱۴ هزار و ۸۶۹ فقره آن مختومه و ۲۱ هزار و ۷۳۷ فقره پرونده باقی مانده است.
طاهری با بیان اینکه این آمار در سال ۹۴ افزایش داشته است گفت: تعداد پرونده ها ورودی در سال ۹۴، ۱۱۶ هزار و ۷۴۰ فقره ورودی، ۱۱۲ هزار و ۲۷۷ فقره مختومه و ۲۶ هزار و ۲۱۸ فقره باقی مانده است.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نیز ۱۱ هزار و ۸۹۲ فقره پرونده ورودی، و ده هزار و ۸۲۶ پرونده مختومه و ۱۴ هزار و ۹۹۰ پرونده باقی مانده است.طاهری در خصوص پرونده های وارده به دادسراهای اراک گفت: این تعداد در سال ۹۴ ۴۹ هزار و ۷۲۸ فقره و در سه ماهه اول امسال این عدد ۵۱ هزار و ۹۹ پرونده بوده است.
دادستان اراک گفت: تقریبا روزانه ۳۶۰ تا ۴۰۰ پرونده ورودی به دادسراها داریم که با کمبود نیرو و حجم سنگین کار مواجه هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.