خانه » پیشنهاد سردبیر » خط و نشان استاندار به مدیرانی که شبیه ربات هستند/ انسانم آرزوست

خط و نشان استاندار به مدیرانی که شبیه ربات هستند/ انسانم آرزوست

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴    شماره ۳۲۴

گروه اقتصادی- وقایع استان:
فعالیتهای اقتصادی و صنفی دارای اهمیت خاص بوده و از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی شمرده می شود در سالهای گذشته در نتیجه نوسان های ارزی و درخواست آورده بیشتر برای بازگشایی ال سی توسط بانک ها و فشارهای وارده ناشی از تصمیم های غیرکارشناسی بر بخش خصوصی و برخی تصمیم های نادرست در داخل کشور باعث شده که بخش خصوصی در تنگنای بیشتری قرار گیرد و مشکلاتی از قبیل نبود منابع مالی و سرمایه در گردش، مالیات، تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را در مسیر تعطیلی و رکود قرار داده و تولید و اشتغال را به نقطه بحرانی برساند.
با تغییر دولت، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور از مهمترین برنامه های دولت یازدهم بود که با توجه به برنامه های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی آینده بهتری در زمینه تولید و اشتغال برای کشور و بالطبع آن استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور پیش بینی می شد و در آغازین روزهای کار دولت یازده مدیران چشم امید به اینکه دولت برای صنایع تعطیل و نیمه تعطیلی طرح ویژه تدارک دیده، داشتند، اما پس از گذشت بیش از دو سال از عمر دولت تدبیر و امید گویی اقدامات انجام شده دولت برای حمایت از صنعت اگر چه ارزشمند، کافی نبوده و و به نظر می رسد حل مشکلات بخش صنایع نیازمند یک برنامه اساسی و تغییر زیربنایی است.
در استان مرکزی که چند وقتی است صدای زنگ خطر تعطیلی ۳ هزار واحد تولیدی آن به صدا در آمده نیزبا تدبیر استانداران تدبیر برای رفع مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی یکسری برنامه و نشست برگزار شده است و گویی آنقدر نشستها بی ثمر بوده است که استاندار مرکزی را کلافه کرد و در سیزهمین نشست گفتگوی دولت با بخش خصوص خط و نشانهایی برای مدیران کم کار کشید.
محمود زمانی قمی در این نشست که به منظور بررسی مشکلات واحدهای ساوه بر گزار شده بود بعد ازشنیدن مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان توسط نمایندگان و گلایه از عدم همکاری مدیران دستگاه های مالیاتی و تامین اجتماعی برای حمایت از تولید کنندگان از کوره در رفت و خطاب به مدیران کم کار گفت: قرار دادن ربات در جایگاه شما بهتر است چرا که ربات هم می تواند مانند شما پول بگیرد و در پاسخ فقط بگوید براساس بخشنامه نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه مدیری که نمی تواند با وزارتخانه بالا دستی خود مکاتبه و پیگیری مشکلات را انجام دهد بهتر است از استان برود گفت: برخی از مدیران میانی برای بخش خصوصی جز اذیت و آزار و بخشنامه‌های دست و پا گیر، کار و یا حمایت دیگری اعم از پرداخت تسهیلات، مهلت دادن، تسریع در پیگیری‌ها و… انجام نمی‌دهند.
اگر چه این خط و نشان استاندار به مذاق بسیاری ازتولید کنندگان خوش آمد و بارقه ای از امید در دلشان روشن کرد که شاید برخوردی بیشتر از همین خط و نشان در برنامه کاری مدیریت ارشد استان برای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی قرار گیرد ولی نباید از یاد برد که حل موانع تولید و اشتغال نیازمند احساس مسئولیت همگانی و همکاری همسوی مدیران دولت، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی است و باید تلاش کرد تا واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل مواجه نشو ند و بستر فعالیت برای آنان فراهم گردد زیرا این واحدها کانون اشتغال و فرصتهای شغلی در جامعه اند و رونق آنها زیر ساخت رونق تولید و اشتغال و بازار کار و سرمایه است.
اما آنچه که مورد توجه می باشد این نکته است که چرا مدیران دستگاههای اجرایی همکاری و حمایت لازم را با صنایع ندارند؟ و اگر گلایه به بخشنامه محوری و فعالیت بر اساس قانون و آیین نامه است چرا در جهت اصلاح و تسهیل با وزارتخانه ها اقدامی نمی شود ؟ یا شاید رفع بسیاری از مشکلات از حیطه مدیران استانی خارج بوده و نیازمند مداخله و پیگیری مجدانه مدیریت ارشد استان است.
اما امروز با پایان مذاکرات و برداشتن تحریم ها و اجرای برجام امید می رود اخبار ناخوشایند رکود و تعطیلی رخت از استان بربندد و حال و روز خوش برای صنایع رقم بخورد.
در واقع چنانچه بخش صنعت استان از رکود و سکون فعلی به تحرک و میل به خواستن تغییر حالت دهد رنسانس اقتصادی بزرگی خواهد بود، چندان بیراه نخواهد بود و البته بسیار هم بجاست که مدیران ارشد و تصمیم‌سازان حوزه اقتصادی استان در ادامه راه نیز تلاش وافر خویش را برای به ثمر نشستن برنامه‌های از پیش طراحی شده صرف کنند تا مگر طلسم ورشکستگی صنعت در این استان قدیمی برای همیشه شکسته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.