خانه » پیشنهاد سردبیر » حضور شهرداری ساوه در لیگ برتر فوتسال و نگاهی به رقبای اصلی این تیم/بازگشت یک قهرمان قدیمی

حضور شهرداری ساوه در لیگ برتر فوتسال و نگاهی به رقبای اصلی این تیم/بازگشت یک قهرمان قدیمی

یکشنبه ۶ تیر ۹۵   شماره ۳۵۴

وقایع استان:
درحالی که کمتر از چهل روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور مانده از ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها تنها ۴ تیم استارت حضور در لیگ را زده‌اند و ۱۰ تیم دیگر هنوز هیچ فعالیتی را برای حضور در لیگ آغاز نکرده‌اند. به نظر می‌رسد مشکلات و دغدغه‌های باشگاه‌های فوتسال ایران متفاوت و بعضا پیچیده است. با این شرایط آیا می‌توان گفت فوتسال ایران برای شروع لیگ جدید آماده است؟
شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال از هفتم مرداد آغاز خواهد شد اما هنوز بسیاری از تیم ها در تعطیلی به سر می برند و از بین چهارده تیم، تنها چهار تیم تمرینات خود را آغاز کرده‌اند؛ سه تیم هم هنوز مربی ندارند و یک تیم هم هیچ اطلاعاتی در مورد تیم داری‌اش در دسترس نیست! در فاصله چهل روز تا آغاز مسابقات لیگ به بررسی وضعیت اصلی ترین رقیب های شهرداری ساوه نماینده استان مرکزی در لیگ برتر فوتسال پرداخته ایم و اوضاع آن ها در فصل نقل و انتقالات را زیر ذره بین برده‌ایم.
شهر فوتسال خیز ساوه بعد از یک سال وقفه، بازهم با شهرداری به لیگ برتر می آید. تیمی که با پشت سر گذاشتن دانشگاه آزاد در لیگ یک به لیگ برتر رسیده است. مسئولان شهرداری ساوه ابتدا با محمود خوراکچی برای سرمربی گری تیم به توافق رسیده و حتی قرارداد بستند اما عمر مربی گری این مربی به شروع لیگ هم قد نداد و محسن حسن زاده، سرمربی فصل قبل حفاری اهواز جایگزین وی شد. حسن زاده قمی نیز با رفتنش به ساوه، بازیکنان شاخص قمی مثل سعید تقی زاده و مسلم اولاد قباد را از یاسین پیشرو به تیم اضافه کرد و سپس اسماعیل وطنخواه را از گیتی پسند به ساوه برد تا خبر از حضوری پرقدرت در لیگ برتر بدهد.
تاسیسات دریایی تهران:
مدافع عنوان قهرمانی برای سومین سال پیاپی با وحید شمسایی به عنوان بازیکن-مربی زودتر از همه تیم‌ها از یک ماه پیش استارت زده است. کادرفنی دریایی‌ها تغییر چندانی نداشته اما با جدایی محمد کشاورز، اصغر حسن‌زاده، قدرت بهادری و حمید احمدی تحول اساسی در تیم به وجود آمده است. جدایی که با حواشی بسیاری هم همراه بود و زمانی که شمسایی از تشکیل باند در داخل تیمش با خبر شد، آن را رسانه‌ای کرد و گفت حاضر است امسال با بازیکنان گمنام وارد لیگ شود اما به ستاره ها باج ندهد!
اما این باشگاه بعد از کوچ ستاره‌های خود بیکار ننشست و با جذب حسین طیبی، علیرضا وفایی، محمد شجری، و مجید حاجی بنده جای خالی ملی پوشان خود را پر کرد.
حضور تاسیسات دریایی از هفتم تیر در جام باشگاه های جهان و آسیا باعث شد تا شمسایی بدون هیچ تعللی تمرینات را با حضور تمام بازیکنان آغاز کند و حتی اجازه حضور وفایی و عروجی را در اردوی تیم ملی نداد تا این دو بازیکن تا زمان حضور ناظم الشریعه، تیم ملی را از دست بدهند.
مس سونگون ورزقان:
این باشگاه که در فصل ۹۳ به مقام سومی و در فصل ۹۴ به مقام دومی لیگ دست یافت با تمدید قرارداد علیرضا افضل به دنبال قهرمانی در فصل پیش روست و هر چند حسین طیبی بهترین بازیکن فصل پیش را از دست داد اما اصغر حسن زاده آقای گل را جذب کرد. میثم خیام ملی پوش سابق تیم نیز دومین بازیکن ملحق شده به جمع لاله های نارنجی است.
همچنین مرتضی عزتی، سعید مومنی، رامین رستمیان، حامد حسین زاده و داود تاجبخش پنج بازیکنی هستند که قرارداد خود را به صورت رسمی با مس تمدید کرده‌اند و پاتریک وییرا لوز ملقب به بلو برترین بازیکن خارجی فصل قبل لیگ برتر نیز برای ادامه همکاری با این باشگاه به توافق رسیده است.
مس نیز علی رغم بیماری شدید مدیرعامل خود و مشکل مالی، جزو تیم هایی است که زود دست به کار شده و تمریناتش را هم از اول تیر استارت زده است.
گیتی پسند اصفهان:
این باشگاه اصفهانی که همچون سال های گذشته بعد از اتمام لیگ درگیر موضوعاتی چون انحلال و واگذاری بود و گفته می شد به ماهان تندیس واگذار خواهد شد، بالاخره با تصمیم هیات مدیره وارد کارزار نقل و انتقالات شد و در گام نخست با تمدید قرارداد رضا لک و بازیکنان کلیدی خود مثل مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور، سپهر محمدی، علی عابدین، مهران عالیقدر و سعید افشار برای سایر تیم ها خط و نشان کشید و سپس با جذب محمد کشاورز و افشین کاظمی رسما به جمع مدعیان اصلی قهرمانی لیگ پیوست.
در این بین اسماعیل وطن خواه، سعید تقی زاده و مجتبی مریدی زاده نیز از جمع اصفهانی ها جدا شدند اما یکی دیگر از اتفاقات مهم در باشگاه گیتی پسند، استعفای علی طاهری از مدیرعاملی باشگاه و جانشینی علی جنتی بود.
گیتی پسندی نیز جزو تیم هایی است که برنامه های تمرینی خود را به موقع شروع کرد و از اول تیر بازیکنان خود را برای حضور در تمرینات فراخواند.
دبیری تبریز:
دومین نماینده تبریز هم همانند مدعیان دیگر قهرمانی، سیاست ثبات در کادرفنی را در پیش گرفته و با تمدید قرارداد جواد اصغری مقدم، مربی بازیکن موفق خود، اعلام کرده به دنبال قهرمانی است. همچنین حمید احمدی ملی پوش فصل قبل تاسیسات دریایی مهمترین بازیکن جذب شده بـه دبیری است و شنیده می شود محمد طاهری و حسین سلطانی هم در روزهای آینده با این باشگاه قرارداد خواهند بست.
دبیری همچنین از مدت‌ها پیش به دنبال جذب بازیکن برزیلی به نام مورنو است که به گفته مسئولان باشگاه یکی از بهترین های فصل ۹۵ خواهد بود. این بازیکن از پنجم تیر به تمرینات دبیری ملحق می شود.
همچنین دبیری تبریز تنها باشگاهی است که موفق به برپایی اردوی پیش فصل تا به الآن شده و به مدت یک هفته در اردبیل تمرین کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.