خانه » اخبار » حرکت در مسیر خدمت به مردم

حرکت در مسیر خدمت به مردم

پس از گذشت حدود دو سال از حضور ویروس منحوس کرونا در کشور و نگاهی به خدمات رسانی مراکزی که بیش از همه در این دوران درگیر ویروس کووید۱۹ بودند، می توان به خوبی پی برد که کدام مراکز توانستند بیشتر با مردم و شهروندان همراهی کنند و یاریگران آنها باشند.
در این بین مراکز درمانی و بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات حوزه سلامت بیش از همه در کنار مردم بودند و شریک غم ها و دردهای آنهایی شدند که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا هیچ پناهی جز مراکز درمانی نداشتند. داروخانه ها در این بین شاید مظلوم ترین قشری بودند که با وجود ارائه خدمات مهم و البته بسیار حیاتی کمتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
داروخانه ها در ارتباط مستقیم با مبتلایان به ویروس کرونا علاوه بر آنکه باری از دوش شهروندان برداشتند بلکه یاریگر مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز بودند؛ جا دارد در این مقال از تلاش بی امان این سربازان سفیدپوش، موسسین، مسئولان فنی و تکنسین های داروخانه ها که در راه خدمت به مردم به حق از خودگذشتگی کردند، تقدیر و تشکر نماییم.
یکی از این داروخانه ها در شهر اراک، داروخانه دکتر قاسمی بود که در دو سال گذشته بارها اقدامات قابل توجهی در جهت رفاه حال شهروندان ارائه کرده است.
این داروخانه یکی از داروخانه های نمونه استان در احترام به حقوق مشتریان است. در اوج کرونا این داروخانه جزو نخستین داروهانه هایی بود که به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام به علامت گذاری جایگاه ایستادن مردم کرد. نصب اگزوز فن برای تهویه هوا از دیگر تمهیدات این داروخانه برای پیشگیری از شیوع کرونا بود، اقدامی که گویا در اراک تنها توسط این داروخانه انجام شده است.
داروخانه دکتر قاسمی مجهز به دیتا لاگر، ups ژنراتور دیزل برای حفظ دما و شرایط نگهداری دارو است. این داروخانه همچنین با ایجاد پرونده برای هر بیمار با شماره بچ دارو و سوابق وی از هر لحاظ حتی سوابق مالی و پرداختی شیوه نو و منظمی را در مدیریت داروخانه به وجود آورده که می تواند الگویی برای سایر داروخانه های سطح استان باشد.
از دیگر اقدامات داروخانه که نشان از توجه ویژه به حقوق بیماران و مشتریان این داروخانه دارد تعبیه مکان مجزای مسئول فنی و ترتیبی برای اشراف کامل مسئول فنی بر عملکرد شیفت و مشاوره دارویی است.
پاسخ گویی بعد از خدمات توسط پرسنل این داروخانه همواره با رضایت شهروندان روبرو شده است.
در روزهایی که شرایط سخت اقتصادی فشار مضاعفی را بر داروخانه ها وارد می کند، اقدامات این داروخانه نشان دهنده آن است که می توان در هر شرایطی با در نظر گرفتن اولویت خدمت به مردم و کسب رضایت شهروندان همچنان استوار و محکم در مسیر پیشرفت و بهبود کیفیت حرکت کرد و بر مشکلات فائق آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.