خانه » جدیدترین » حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت از تیر ماه سال جاری

حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت از تیر ماه سال جاری

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰   شماره ۱۴۳۰

حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت از تیر ماه سال جاری

با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت از خطاهای ناشی از نسخه پیچی و تداخلات دارویی جلوگیری خواهد شد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان از حذف دفترچه های کاغذی در تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش وقایع استان، محمدرضا جیریایی گفت: تاکنون دفاتر کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق روستاییان و عشایر از چرخه درمان حذف شده و از اول تیرماه نیز دفاتر کاغذی کارکنان دولت از چرخه خـارج خواهد شد و از آن پس از طــریق نسخه نویسی الکترونیکی و با ارائه کد ملی و شناسه رهگیری به بیمه شدگان درمانی خدمت رسانی می شود.
وی گفت: بیش از ۶۰۹ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر آن در صندوق بیمه سلامت همگانی و۳۲۱ هزار نفر هم در صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند.جیریایی تصریح کرد: علاوه بر افرادی که در شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، حدود ۱۴۹ هزارنفر هم در شهرهای با جمعیتی بالای ۲۰هزار نفر بصورت رایگان تحت پوشش این بیمه درمانی قرار گرفته اند.

کاهش ۲۵ درصدی بار مراجعه به مراکز درمانی در دوران شیوع کرونا
وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی بار مراجعه به مراکز درمانی در دوران شیوع کرونا افزود: بیمه سلامت در سال گذشته حدود ۱۷۲ میلیارد تومان در سطح (۲) برای بیمه شدگان هزینه شده، با وجود اینکه خدمات افزایش پیدا کرده با شیوع بیماری کرونا رشد قابل توجهی نداشته ایم.
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اهداف سازمان در سال جاری بخصوص برنامه ششم توسعه گفت: اهداف سازمان، اجرای دولت الکترونیک و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۷ در سازمان بیمه سلامت به طور سراسری در ۳ شهرستان از هر استان کشور آغاز شد که این طرح در استان مرکزی از شهرستان های خمین، محلات و شازند شروع شد و درحال اجرا در سراسر استان می باشد.
وی در خصوص مزایای طرح نسخه نویسی بیمه سلامت افزود: اجــرای نسخه نــویسی الکترونیکی می تواند به شفاف شدن اطلاعات سـازمان هــای بیمه گر و مشاهده اطلاعات و هویت بیمه شده و همچنین جلوگیری از خطاهای ناشی از نسخه پیچی و تداخلات دارویی کمک کند.

استفــاده از ســرویس شهروندی بـرای بیمه شدگان
وی اظهار کرد: آدرس http://eservices.ihio.gov.ir/esc برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سرویس شهروندی برای بیمه شدگان تنظیم شده است. در این سیستم بیمه شده می تواند به تمام اطلاعات درمانی خود دسترسی پیدا کند و تمامی خدماتی که از زمان اجرایی شدن نسخه الکترونیکی دریافت کرده را مشاهده نموده و درصورت لزوم تغییراتی درخصوص عکس و آدرس را هم انجام دهد.
مدیر کل بیمه سلامت استان درباره میزان پوشش بیمه ‌ای درمان‌های ناباروری اظهار کرد: با تصویب شورای عالی بیمه خدمات درمانی، خدمات مربوط به زوج های نابارور مورد تعهد سازمان‌ بیمه‌ سلامت قرار گرفت تا زوج های نابارور با توجه به هزینه های بالایی که دارند دیگر در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

موسساتی که از نسخه الکترونیکی استفاده می کنند تا پایان ماه مطالبات خود را دریافت خواهند کرد
وی از اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی و ۶۰ درصدی نسخه پیچی الکترونیکی در بخش خصوصی خبرداد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی در حوزه اسناد الکترونیکی مطالبات را پرداخت کرده ایم و این نشان می دهد که موسسات تشخیصی درمانی همکاری لازم را دارند و موسساتی که از نسخه الکترونیکی استفاده می کنند تا پایان ماه مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.
وی افزود: در سال گذشته نسخه پیچی الکترونیکی بیش از ۶۰ درصد در بخش خصوصی اجرایی شده بود و امیدواریم تا پایان تیر ماه این میزان به ۱۰۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی برسد، لازم به ذکر است که اسناد بستری بخش دولتی از سال ۹۶ بصورت الکترونیک ارسال می شود و اسناد سرپایی ویزیت، داروخانه، آزمایشگاه، پاراکلینیک و … در حال اجرایی است.

در خصوص هزینه بیماران کرونایی هیچ خدمتی نیست که در تعهد بیمه نباشد
جیریایی درباره پوشش بیمه ای بیماری کرونا بیان کرد: در خصوص هزینه بیماران کرونایی هیچ خدمتی نیست که در تعهد بیمه نباشد، و در حوزه بستری و سرپایی هم ۹۰ درصد از هزینه های درمان را سازمان های بیمه گر به عنوان بیمه پایه پرداخت می کنند و ده درصد باقی مانده از بیمه تکمیلی و یا خود بیمار به عنوان فرانشیز پرداخت می شود.

بیمه شدگان مراقب سودجویان باشند
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در پایان افزود: متاسفانه برخی از شرکت های سودجو با بیمه شدگان تماس گرفته و از آنها درخواست وجه می کنند، سازمان بیمه سلامت و سازمان های بیمه گر هیچگونه خدمتی را به صورت حضوری درب منزل انجام نداده و تمامی مطالب و اخبار مربوط به بیمه سلامت تنها در سایت بیمه سلامت اطلاع رسانی می شـــود و بیمه شدگان درصورت مشاهده چنین موارد مشابه آن را به آدرس shekayat.ihio.gov.ir اطلاع دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.