خانه » جدیدترین » جوابیه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی به گزارش «اراک شهر بی سینما»

جوابیه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی به گزارش «اراک شهر بی سینما»

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱  شماره ۱۶۸۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی معتقد است شرایط فعلی سینماهای شهر اراک ماحصل بی توجهی و بی تدبیری مدیران ادوار مختلف به خصوص در یک دهه گذشته است

نظر به درج مطلبی در صفحه نخست یکی از شماره های آن نشریه با عنوان « اراک شهر بدون سینما» و مطالب ذیل آن به اطلاع می رساند وضعیت موجود حاکم بر سینماهای استان بر کسی پوشیده نیست لذا شایسته است ضمن درج مطالب اصلاحی و تکمیلی ذیل، زمینه روشنگری و اهتمام لازم در ریشه یابی شرایط فعلی سینماهای اراک به عمل آید.
ناگفته پیداست که شرایط فعلی سینماهای شهر اراک ماحصل بی توجهی و بی تدبیری مدیران ادوار مختلف بخصوص در ۱۰ سال گذشته است. لذا ضمن بیان وضعیت موجود سینماهی شهر اراک به گوشه ای از اقدامات مسئولین استان برای جبران بی توجهی های گذشته به مراکز فرهنگی خصوصا سینماها اشاره می شود.
سینما فرهنگ: شرایط سینما فرهنگ پس از آنی رقم خورد که مدیران وقت سینما تصمیم به تعمیرات این سینما گرفتند اما شرایط استحکام و ایمنی این سینما مورد تایید مراکز ذیربط و ذیصلاح قرار نگرفت و علیرغم پیگیری های مکرر، مالکین تمایلی به بازسازی اساسی این سینما تا به الان از خود نشان نداده اند. بدیهی است جلب رضایت مالکین در عین استفاده از ظرفیت های حقوقی و قانونی از ضروریات است.
سینما عصر جدید: اختلافات شدید بین مالکین و پایان مجوز فعالیت مدیر فعلی، این سینما را به تعطیلی کشانده است ضمن اینکه با توجه به عمر سازه این سینما باید موضوع در کمیسیون ماده ۸ مطرح گردد که در این صورت این سینما به لحاظ استحکام و ایمنی به سرنوشت سینما فرهنگ دچار خواهد شد.
از طرفی احترام و شان و جایگاه مردم اراک ایجاب کرد که اقدامات لازم و فوری برای جبران بی توجهی های گذشته به عمل آید لذا با تاکید و همراهی مسئولین ارشد استان خدمات دهی در فرهنگسرای شهر به صورت نیمروز حداقل دو نوبت اکران در روز در حال انجام است و برگزاری موفق چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در استان مرکزی و اکران ۲۰ فیلم از ۲۴ فیلم سودای سیمرغ در ۲۳ اکران طی ۸ روز در این جشنواره و حضور۲۴۲۵ نفر از علاقه مندان به فیلم و سینما (فروش بلیط ۹۳۰ و مهمان ۱۴۹۵) در فرهنگسرای شهر و ابراز رضایت از موقعیت مکانی، به لحاظ سیستم اکران، سالن انتظار، پارکینگ و… خود گواه بر فعالیت های سینمایی در شهر اراک و تصمیم درست مسئولین امر در این زمینه است؛ نگاه منصفانه در قیاس نقطه به نقطه جشنواره امسال با جشنواره سال گذشته مورد انتظار است.
جالب توجه اینکه با وجود بعد مسافت فرهنگسرای شهر نسبت به سینما عصر جدید و همچنین تک سالنه بودن به جای دو سالنه بودن، با رشد قابل قبول حدودا ده درصدی مواجه بوده ایم.
مجتمع ستارگان: نوبت دوم مزایده حسب قوانین و مقررات بارگذاری شده و این مکان نیز پس از واگذاری، قسمتی از فعالیت های خود را به اکران فیلم های سینمایی اختصاص خواهد داد.
شایان ذکر است تسهیلگری و پیگیری برای ایجاد ۴ تا ۶ سالن سینما در محل مرکز تفریحی اقامتی امیرکبیر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و این مکان نیز در آینده نزدیک به مراکز سینمایی شهر اراک اضافه خواهد شد انشاالله.
لذا با احترام به قلم و نقد منصفانه انتظار دارد رویکرد آن نشریه در این خصوص یک اقدام هم افزا و فرهنگسازانه باشد و با بررسی تجارب موفق ملی زمینه احداث پردیس سینمایی در اراک، ساوه و سایر شهرهای دارای ظرفیت استان فراهم آید.

سینا دلشادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.