خانه » جدیدترین » جنبه های جهانی کارآفرینی در ابعاد اقتصادی

جنبه های جهانی کارآفرینی در ابعاد اقتصادی

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶  شماره ۸۱۳

حسن خدادادی. دانشجوی دکتری مدیریت

وابستگی متقابل الکترونیکی جدید در حال شکل دهی به دنیا همانند یک دهکده جهانی است.مارشال مک لوهان
امروزه شرکت های کوچک در حال پیشروی و تسخیر بازار جهانی شده است و به صورت همپا با شرکت های چند ملیتی بزرگ در حال فعالیت با رقبا می باشند. بحث تکنولوژی توانمند و کارآمدی اینترنت، باعث افزایش دسترسی تسریع در امر اطلاعات و انجام فعالیت های بازرگانان جهان شده است . امروزه تنوع محصولات باید متناسب با رفتارهای فرهنگی و تمایلات مردمان بومی منطقه تولید گردد. نقش اینترنت در نظم نوین اقتصادی و تعامل نیروهای پویا در بخش فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ملت ها در حـال رشد و تکـامل می باشد کلیه مدیران برای ورود به بازار رقبا باید با قواعد رقابتی قدیمی که منسوخ شده فاصله گرفته و بازنگری در کلیه قوانین پیشین را داشته باشند

بر اساس مطالعات انجام شده ۷۵ درصد مدیران شرکتهای بزرگ و جهانی این باور را دارند که فعالیت خود را بازنگری کنند. زیرا اگر قصد دارند که در دنیای رقابت پایدار باشند رعایت موارد فوق الزامی است. ۸۰ درصد مدیران سرعت رشد کسب و کار جهانی باور دارند امروزه حفظ یک مزیت رقابتی به مراتب مشکلتر از قبل می باشد. این گروه از مدیران می گویند بازارهای امروزی در مقابل بازارهای آینده جهانی بسیار کوچک و محقر می باشد. امروز اقتصـاد بی وزن جایگاه خود را بهتر پیدا نموده و اقتصاد وزنی را پشت سر می گذارند. برون سپاری و کوچک سازی بدنه کارها در اولویت کاری قرار دارد. در صورتی که کشورهای جهان سوم و یا کمتر توسعه یافته قصد دارند در مرحله توسعه یافتگی قرار گیرند می بایستی اقتصاد وزنی را رها کرده و به سمت اقتصاد بی وزن روی آورند.
اکنون که در حال خرید یک محصول می باشید امکان دارد که قطعات آن توسط چندین کشور و با ملیت های متفاوت تهیه و در یک کشور دیگر عرضه گردد . فرض هارد دیسک درایو محصول مشترک (ژاپن، چین، سنگاپور و آمریکا) و صفحات LCD محصول مشترک (کره جنوبی، تایوان، ژاپن و چین) یا سایر محصولات دیگری را هم می توان نام برد.
تافلند مدیر ساخت برنذر می گوید : تجارت اکنون به صورت یکپارچه و جهانی درآمده و کسانی که قادر به بهره برداری از مزایای آن باشند در بلند مدت برنده خواهند بود.
در پایان خاطر نشان کرد امروزه جهانی شدن اقتصاد مزایایی دارد که عبارت است از:
– جبران کاهش فروش در بازار جهانی
– افزایش فروش و سود
– توسعه سیکل عمر محصول
– کاهش هزینه های تولید
– کاهش بهای تمام شدن محصولات
– افزایش سطح کیفیت وبهروری
– بهبود جایگاه رقابتی و افزایش شدت
– مشتری مداری بیشتر.
ادامه دارد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.