خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم هاکی شهرداری اراک نائب قهرمان مسابقات جام جهانی کوچک هاکی روسیه شد/فتح سرزمین تزار

تیم هاکی شهرداری اراک نائب قهرمان مسابقات جام جهانی کوچک هاکی روسیه شد/فتح سرزمین تزار

سه شنبه ۲۳ آذر ۹۵ شماره ۴۸۲
وقایع استان:
تیم هاکی شهرداری اراک که برای حضور در مسابقان جام جهانی کوچک هاکی در روسیه اعزام شده بود توانست به مقام دوم این رقابت ها دست پیدا کند. تیم شهرداری اراک نخستین روز از برگزاری بیست و دومین دوره جام جهانی کوچک هاکی که از ۱۹ لغایت ۲۱ آذر ماه به میزبانی مسکو برگزار شد را با یک تساوی و یک برد پشت سر گذاشت. تیم باشگاهی شهرداری اراک، بعنوان تنها نماینده ایران در این رقابتها شرکت داشت در دیدار نخست خود به مصاف بلاروس رفت و توانست نتیجه تساوی ۳ بر ۳ را بدست آورد و در دیدار دوم به مصاف تیم ملی هاکی قزاقستان رفت و موفق شد با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز میدان شد.
تیم هاکی شهرداری اراک پس از صعود به فینال مسابقات عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. این تیم با شکست برابر میزبان به مقام دوم رقابت های جام جهانی کوچک روسیه دست یافت. در این رقابت سنگین و پایاپای دو تیم به نتیجه دو بر دو رسیدند تا تکلیف دیدار فینال با ضربات شوت اوت مشخص شود که در این ضربات روسیه با یک گل بالاتر به پیروزی رسید تا شهرداری به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابد.
لازم به ذکر است تیم شهرداری اراک قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر هاکی کشور نیز است. تیم شهرداری اراک با ترکیب ابوالفضل یوسفی (سرمربی)، امیرعبداله دولت آبادی (مربی) ، علیرضا مشایخی(سرپرست)، سجاد نوری، وحید صمدی، وحید فتحی، یعقوب بهرامی، امیرحسین براتی، پیام منصوری، بهداد بیرانوند، محمد اثنا عشری، جواد شعبانی, بهنام سعدی ، محمد صادق فتاحی ، محمد دشتبانی خوب در این مسابقات حضور پیدا کرد. تیم ملی هاکی ایران تا کنون موفق به کسب ۴ دوره قهرمانی این مسابقات شده است. فدراسیون هاکی دارای ۳۰ هیات در سراسر کشور می باشد که استان مرکزی از قدرت های همیشگی این فدراسیون است.
بازیکنان هاکی استان در سالهای اخیر همواره در اردوی تیم ملی هم حضور داشتند، اخیرا هفت ورزشکار استان در اولین مرحله اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی هاکی آقایان جهت حضور در تورنمنت بین المللی کرواسی در سال ۲۰۱۷ حضور یافتند. در این اردو با شرکت ۲۴ بازیکن از سراسر کشور، از استان مرکزی بهنام سعدی، وحید فتحی، محمد عثنا عشری، نوید طاهری، وحید صمدی و علیرضا چزانی به عنوان بازیکن و ابوالفضل یوسفی (مربی) حضور داشتند. ورزش هاکی یکی از قدیمی ترین بازیهای اجتماعی است که با چوب و توپ در جهان متداول است و طبق شواهد و مدارک موجود عده ای پیدایش آن را از غرب دانسته اند ولی با پیدایش کتیبه ای در مصر که حدود ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد نشان می دهد مصریان باستان با چوبهای سرکج و خمیده در انتها ، به توپ ضربه می زدند و همچنین شواهد دیگری در دست می باشد که پیش از مصریان ، اصل این ورزش از ایران باستان شکل گرفته است. این بازی با توپ و چوب به دو صورت انجام می گیرد. شکل اصلی و اولیه آن ،هاکی بصورت امروزی است و نوع اشرافی و یا نظامی آن بوسیله اسب انجام می شود که چوگان نام دارد. بازی هاکی در دنیا به چهار شکل چمنی، سالنی، روی یخ و اسکیت انجام می شود که در ایران در دو بخش هاکی چمنی و سالنی فعالیت بیشتری انجام می گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.