خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدارش در المپیک مغلوب لهستان شد/سـرویس‌های بی‌فرجام

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدارش در المپیک مغلوب لهستان شد/سـرویس‌های بی‌فرجام

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵    شماره ۳۸۹

گروه ورزش-سجاد کاوی:
تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در رقابت‌های المپیک علی‌رغم نمایش قابل قبولش، مقابل لهستان با نتیجه سه بر دو باخت تا چشم به دیدارهای پیش‌رو داشته باشد. ملی‌پوشان کشورمان ست‌های اول و دوم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۳ واگذار کردند اما در ست‌های سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسیدند تا بازی به ست پنجم بکشد و در نهایت در این ست با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ نتیجه را به لهستان واگذار کردند تا به اینجای کار تنها یک امتیاز اندوخته باشند.
به گزارش وقایع استان، بلندقامتان ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، حمزه زرینی، شهرام محمودی، کاپیتان سعید معروف و مهدی مرندی بازی را آغاز کردند. نکته قابل توجه حضور زرینی در ترکیب ثابت بود که جایگزین فرهاد قائمی شده بود. شروع این دیدار با اشتباهات بازیکنان کشورمان همراه بود تا در همان لحظات نخستین بازی، لهستان با چند امتیاز اختلاف پیش بیفتد. سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان و دریافت‌های نه چندان خوب ملی‌پوشان کشورمان باعث شد تا این اختلاف امتیاز حفظ شود و در نهایت ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود لهستانی‌ها خاتمه یابد. در ست دوم نیز شروع بد والیبالیست‌های ایران باعث شد تا لهستان به برتری اختلاف چند امتیازی برسد. این اختلاف امتیاز تا پایان ست حفظ شد. تعویض‌ها، تغییر تاکتیک و گرفتن وقتهای استراحت از سوی رائول لوزانو نیز در این ست کارساز نشد تا در نهایت لهستان ۲۵ بر ۲۳ به برتری برسد.
کورک و کوبیاک دو ستاره لهستان بودند که تاثیر مستقیم در برد لهستان داشتند اما نکته قابل توجه در ست‌های پایانی خستگی این دو ستاره بود و کار را برای آنها سخت کرد.
در ست‌های سوم و چهارم ملی‌پوشان کشورمان با صلابت ظاهر شدند و لوزانو نیز کارگردان قهار این دو ست بود. در ست سوم تا امتیاز ۲۰ بازی پایاپای دنبال می‌شد اما به بازی آمدن مصطفی شریفات به جای عادل غلامی و دفاع‌های جانانه او در مقابل کورک و کوبیاک عرصه را بر لهستانی‌ها تنگ کرد تا ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز این ست باشد.
بیماری و مصدومیت فرهاد قائمی او را از لیگ جهانی دور کرد، اما قائمی بازگشتی رویایی داشت و یکی از ستارگان این بازی بود. چهارمین ست این دیدار در امتیاز ۱۸ بر ۱۵ به سود لهستان در جریان بود اما تعویض‌ شدن معروف و محمودی و به بازی آمدن امیر غفور و مهدوی در کنار دفاع جانانه و سرویس‌های خوب فرهاد قائمی ودریافت‌های خوب بازیکنان ایران در این ست باعث شد تا ایران ۲۵ بر ۲۰ به برتری برسد.
در ست نهایی این دیدار علی‌رغم کیفیت خوب بازیکنان ایران، سرویس‌های تاثیر گذار لهستان در امتیازات پایانی دلیل اصلی پیروزی ۱۸ بر ۱۶ آنها بود تا این دیدار با نتیجه نزدیک سه بر دو به سود لهستان پایان یابد.
بارها بازیکنان ایران و لهستان در حین بازی درگیری های ریز و درشتی با هم داشتند اما این باردر انتهای بازی شدیدتر از همیشه شد، درگیری مختصری بین کورک و دیگر بازیکنان لهستان با بازیکنان ایران رخ داد و دو تیم با یکدیگر زیر تور دست ندادند و نزدیک به دو دقیقه مشغول داد و بی داد بودند که با وساطت امیر خوش‌خبر و مربیان دو تیم به پایان رسید.
کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در پایان بازی گفت: نمی‌دانم چرا لهستانی‌ها از ما متنفرند و همیشه در دیدارهایی که داریم چنین رفتارهایی انجام می‌دهند. در این مسابقه شروع بهتری نسبت به مسابقه قبلی داشتیم. در ست دوم خیلی خوب بودیم اما اشتباهاتی که داشتیم باعث شد نتوانیم در این ست و کل مسابقه به پیروزی برسیم.
شهرام محمودی پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران بعد از پایان دیدار با لهستان گفت: باید این بازی را میبردیم و نشان دادیم که روز به روز در حال بهتر شدن هستیم. ست آخر در امتیاز پایانی کم دقتی کردیم ولی می توانیم صعود کنیم. بر خلاف تصور همگان کوبا اصلا حریف ضعیفی نیست و در بازی دوستانه به سختی این تیم را بردیم. با بازی امروز به صعود امیدوار شدیم و امیدواریم با برد مقابل کوبا به اولین بردمان در المپیک دست پیدا کنیم.
او در ادامه درباره درگیری پایان بازی گفت: پس از پایان بازی کوبیاک به ما فحش داد و ما محبور به واکنش شدیم. از او بعید بود چنین واکنشی نشان بدهد.
مهدی مهدوی درمورد شکست ۳ بر ۲ مقابل لهستان در دومین مسابقه المپیکی گفت: واقعاً حیف شد، اما نباید فراموش کنیم که حریف هم لهستان بود که سابقه خیلی خوبی دارد. در بازی اول هم دچار یک حادثه شدیم و مغلوب آرژانتین شدیم. اصلاً توقع نداشتیم مغلوب آرژانتین شویم و بازگشت به شرایط ایده‌آل کمی برای ما سخت بود.
او ادامه داد: لهستان خیلی خوب بازی کرد، اما اینکه توانستیم بازی باخته را به تساوی بکشانیم نشان می‌دهد که ما چقدر قدرتمند هستیم. برخی مشکلات روحی در تیم وجود دارد که مربوط به بازی با آرژانتین است. در مجموع فکر می کنم امروز ما مستحق پیروزی بودیم و این موضوع را خیلی‌ها تایید می‌کنند.
او در مورد حواشی پایانی بازی گفت: از ابتدای مسابقه کورک و کوبیاک کری می‌خواندند. وقتی هم عقب افتادند و بازی را به حاشیه کشاندند. در پایان مسابقه هم که همه دیدند چه اتفاقی افتاد. واقعاً زشت است که در میدان المپیک شاهد چنین رفتاری باشیم.
فرهاد قائمی دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران که بعد از حضور در زمین نمایش فوق العاده ای داشت بعد از دیدار مقابل لهستان گفت: بازی خیلی خوبی بود. المپیک تورنمنتی متفاوت است و خدا را شکر نسبت به بازی قبل بهتر عمل کردیم. ان شاا… بازی به بازی بهتر می شویم و با برد مقابل کوبا دل مردم را شاد خواهیم کرد.
عادل غلامی دفاع وسط تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست ۳ بر ۲ مقابل لهستان گفت: هم این بازی و هم در بازی مقابل آرژانتین خوب بودیم اما در امتیازهای بالا کم آوردیم و نتوانستیم آنطور که باید عملکرد خوبی داشته باشیم. امروز بد شروع کردیم اما در کل بازی خوبی را انجام دادیم. خیلی دوست داشتیم لهستانی ها را شکست بدهیم اما نشد. حالا در بازی های دیگر جبران می کنیم و تمام تلاش خودمان را می کنیم تا در آن مسابقات برنده باشیم.
او در مورد تنش پایان بازی گفت: کورک و کوبیاک همیشه از این کارها می کنند. اشکال از بچه های ما نبود. نمی دانم چرا اما عادت آنها حاشیه سازی است.
وی افزود: همیشه به صعود امیدواریم. امیدوارم این اتفاق در المپیک هم رخ دهد.
رائول لوزانو که به خوبی بازیکنان ایران را در این دیدار رهبری کرد در نشست خبری پس از مسابقه تیم های ایران و لهستان گفت: در مسابقه امروز خیلی بهتر از دیدار با آرژانتین بودیم و حتی دو ست نیز به پیروزی رسیدیم. در ست پنجم هم شرایط کاملا متفاوت بود و برای هر امتیاز جنگیدیم. بازی خوبی کردیم اما لهستان در ست اول بهتر از ما بازی کرد. در ادامه بهتر شدیم اما در ست آخر لهستان خوب بود و همین مسئله باعث شکست ما شد.
لوزانو درباره درگیری میان بازیکنان دو تیم در پایان مسابقه گفت: باید جنگ و دعوا را متوقف کنیم. این مسابقه والیبال است نه دعوا.
کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان بعد از برد ۳ بر ۲ مقابل ایران گفت: مسابقه سختی برای ما بود. در ست های سوم و چهارم ایران خیلی بهتر بازی کرد. دو روز پیش هم گفته بودم که مسابقه سختی مقابل ایران داریم اما خوشحالم که توانستیم در پایان به پیروزی برسیم. اتفاقات زیادی ممکن است برای یک تیم و بازیکنانش رخ بدهد اما آنچه مهم است این است که بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. اشتباهاتی هم داشتیم اما به بازی برگشتیم.
او درباره صحبت های سعید معروف که گفته بود نمی دانم چرا لهستانی ها از ما متنفرند، گفت: ما آنها را دوست داریم. این را جدی می گویم و شوخی نیست. تضمین می کنم که تیم ایران را دوست داریم و این حرف را از تمام وجودم می زنم. این فقط یک بازی است و در نهایت هم نتیجه برای ما مهم است. بحث دعوا اصلا مطرح نیست. اینجا المپیک است و هم من و هم تیم لهستان فقط برد می خواهیم.
استفان آنتیگا در نشست خبری پس از مسابقه تیم های ایران و لهستان گفت: این پیروزی برای ما خیلی مهم بود. ایران دفاع خیلی خوبی داشت و ما هم اشتباهاتی داشتیم. بازی امروز خوب بود و از شخصیت و رفتار بازیکنانم خوشحالم. ایران تیم خوبی دارد و مجبور بودیم برای پیروزی بجنگیم.
در دیگر دیدارهای این گروه نیز آرژانتین سه بر یک از سد روسیه گذشت تا به دومین پیروزی‌اش در این تورنمت برسد و ثابت کند که بردش مقابل ایران اتفاقی نبوده است و مصر نیز سه بر صفر کوبا را شکست داد. در دیگر گروه مسابقات فرانسه سه بر صفر مکزیک را برد، ایتالیا سه بر یک آمریکا را شکست داد و برزیل میزبان سه بر یک کانادا را مغلوب کرد.
ایران در دیدار بعدی‌اش از ساعت ۱۷ امروز به مصاف کوبا خواهد رفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.