خانه » جدیدترین » تو خود حجاب خودی مخلص از میان برخیز

تو خود حجاب خودی مخلص از میان برخیز

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ شماره ۱۷۵۶

نامه سرگشاده حمیدرضا نوازنی مدیرکل سابق دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مرکزی به استاندار

جناب آقای استاندار برادرانه، مشفقانه و دلسوزانه به شما توصیه می کنم افسار شتر مدیریت استان را بر کوهانش بیندازید و به عرصه فعالیت پیشین برگردید
از خداوند رحمان طلب بخشش قصورها و از پیشگاه مردم شریف و نجیب استان عمیقا عذرخواهی کنید که شما مرد این میدان نبوده و نیستید
از منظر آسیب شناسی و بعنوان یک شهروند لازم می دانم از سر احساس وظیفه و مسئولیتی که در قبال مسائل و مشکلات شهر و استان دارم نکاتی را به محضر استاندار محترم عرضه بدارم. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
در آستانه دو سالگی حضور شما در مدیریت استان مرکزی بعنوان استاندار قرار داریم. سوابق شما در قوه قضائیه و بازرسی کل کشور حاکی از تاثیر گذاری در آن عرصه است و در نقدی منصفانه، شما در آن حوزه نسبتا موفق و تاثیر گذار بوده اید و در عرصه امور مطالعاتی و پژوهشی نیز دستی بر آتش داشته اید اما بر خلاف سوابق فعالیتی، در آبانماه سال ۱۴۰۰ مسئولیتی را در قوه مجریه پذیرفتید که هیچکس بهتر از خودتان نمی داند که شما تا چه حد با این حوزه بیگانه و از آن بی اطلاع بودید.
سخنان شما در جلسه تودیع آقای مهندس آقازاده و معارفه جنابعالی که بیش از آنکه در چهارچوب عرفی اینگونه مراسم باشد به کلاس درس مباحث تئوریک و نظری حکمرانی شباهت داشت را یادمان نرفته است که زنگ خطری بود برای مردم استان که شما بیش از آنکه به امور اجرایی و مسائل مبتلابه استان اشراف داشته باشید گرفتار کلاف سردرگم مباحث تئوریک حکمرانی و امثالهم هستید و این واقعیت را در قریب دو سال گذشته به اثبات رسانده اید.
جناب آقای استاندار بینی و بین الله خودتان به این جمع بندی نرسیده اید که استمرار این شیوه مدیریت و روز مره گی به توسعه استان آسیب رسانده و می رساند؟ شما اساسا برنامه تان برای توسعه استان چیست؟
آیا در خلوت خود به ضعف های مدیریتی خود و تیم منتخبتان قائل نیستید؟
بخوبی بخاطر دارم که در ماه های اولیه انتصابتان در مصاحبه های متعدد داد سخن می دادید که بزودی موجی از مدیران جهادی انقلابی استان را فرا خواهد گرفت . کجاست آن موج نیروهای جهادی انقلابی تان و آنهایی را که گماردید عملکردشان چه بود؟
البته ظاهرا شما تنها مکلف به تکلیف هستید و نتیجه را نمی بینید.
جناب آقای مخلص الائمه می دانید که آمار تصادفات استان در شش ماهه اول امسال به ۸ هزار تصادف و عدد فوتی های این حوادث به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است؟ و می دانید که شما در این رابطه مسئولیت مستقیم دارید؟
می دانید شرایط حاکم بر طرح نهضت ملی مسکن شرایط مناسبی نیست و شما به عنوان رئیس شورای مسکن استان مسئولیت مستقیم در این رابطه دارید؟
می دانید حوزه عمرانی استانداری که وظیفه خطیر هماهنگی امور عمرانی استان را دارد هنوز با سرپرست اداره می شود آنهم سرپرستی که سابقه کار میدانی و مدیریت امور عمرانی نداشته و برای اولین بار بسیاری از کارگروه ها و کمیسیون ها را در استان مرکزی تجربه می کند؟
هرچند از منظر کارآموزی، این مجال برای شما و تیم تازه کارتان مجال مغتنمی است و استان مرکزی که مدعی خاستگاه مفاخر بیشماری در تاریخ این کشور است از بد حادثه اکنون جولانگاه آزمون و خطای مدعیان حکمرانی جهادی انقلابی است.
قصد ورود به جزئیات و اطاله مطلب نداشته و تنهابه اشارتی بسنده کردم.
قطعا در سایر حوزه ها هم وضعیتی بهتر نداریم. البته نباید منکر این واقعیت بود که در بعضی از زمینه ها هم توفیقاتی داشته اید علی الخصوص در به حاشیه راندن و منزوی کردن نیروهای مجرب و متخصص و دلسوز استان که این نیز منبعث از  خودشاقول پنداری شما و حلقه اول تصمیم سازان پیرامونتان است.
آنچه که امروز شاهد و ناظر آن هستیم این واقعیت است که به زعم بنده به عنوان یک شهروند و دارای ۲۷ سال سابقه در امور دولتی، استان مرکزی در مقطع ۴۳ سال گذشته ضعیف ترین و ناکارآمدترین دوره مدیریتی خود را تجربه می کند و اینها همه مرهون احساس تکلیفی است که جنابعالی کرده اید.
جناب آقای استاندار برادرانه، مشفقانه و دلسوزانه به شما توصیه می کنم افسار شتر مدیریت استان را بر کوهانش بیندازید و به عرصه فعالیت پیشین برگردید و از خداوند رحمان طلب بخشش قصورها و از پیشگاه مردم شریف و نجیب استان عمیقا عذرخواهی کنید که شما مرد این میدان نبوده و نیستید.
حمیدرضا نوازنی/ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.