خانه » پیشنهاد سردبیر » تساوی بدون گل آلومینیوم به لطف موقعیت های از دست رفته؛/دورهمی گل نزن ها

تساوی بدون گل آلومینیوم به لطف موقعیت های از دست رفته؛/دورهمی گل نزن ها

پنجشنبه ۲۰ آبان شماره ۴۶۱

وقایع استان:
تیم فوتبال آلومینیوم اراک در هفته دوازدهم لیگ یک به دومین تساوی پیاپی خود دست یافت.
به گزارش وقایع استان، نماینده فوتبال استان مرکزی در رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور، عصر سه شنبه در اراک میزبانی مس کرمان را عهده دار بود که در پایان با وجود ارائه نمایشی منسجم تر نسبت به حریف نتوانست از پس این تیم برآید و دو تیم به تساوی بدون گل قناعت کردند.
آلومینیوم در این دیدار با ترکیب میررسول حسینی، نادرهوشیار، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، محمد آشتیانی، ابوالفضل کمانی، امین پورعلی، حامد بصیری، رضا سلیمانی، میلاد احمدی و شاهین مجیدی به میدان رفت و در ادامه روح اله عرب، حسین مددی و جهانگیر عسگری به ترتیب جایگزین شاهین مجیدی، محمد آشتیانی و رضا سلیمانی شدند.
در سوی دیگر نیز مس کرمان که هدایت آن را منصور ابراهیم زاده بر عهده دارد با ترکیب رضا حیدری، بهنام داداش وند، احمد زنده روح، میلاد پورصف شکن، امیرحسین عسگری، حامد محمودی، احسان پورشیخ علی، میلاد محمدی، علی قاسمی، حسین تهامی و علی ابراهیمی به بازی آمد و در ادامه نیز مهدی تیکدری، مصطفی مظهری و محمد امینی جایگزین علی قاسمی، میلاد پورصف شکن و میلاد محمدی شدند.
در این دیدار دو تیم در دقایق ابتدایی بازی چندان جذابی از خود ارائه ندادند اما هرچه که از زمان مسابقه گذشت نماینده اراک توانست مالکیت بیشتری از توپ و میدان را در اختیار بگیرد و آهسته آهسته سوار بازی شود. تا جایی که در همان نیمه اول یاران آلومینیوم چندین و چند موقعیت مسلم گلزنی را خلق کردند اما نتوانستند از آنها به خوبی استفاده کنند. در چندین صحنه از نزدیکترین فواصل به دروازه، ضربات اراکیها با بدشانسی به گل بدل نشد و حتی در یک صحنه علی رغم ضربه زیبای امین پورعلی، عکس العمل دروازه بان کرمانی ها مانع از گلزنی یاران آلومینیوم شد.
نیمه اول بازی با وجود خلق موقعیت های فوق الذکر بدون گل خاتمه یافت و در نیمه دوم باز هم آلومینیوم نبض کار را در دست گرفت اما بازی بسته حریف سبب شد در این نیمه هم اراکیها نتوانند به رغم دراختیار داشتن مالکیت، کاری از پیش ببرند. حتی اخراج امیرحسین عسگری، یار مس کرمان در دقیقه ۷۵ این مسابقه نیز نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند و دو تیم در پایان به تساوی بدون گل دست یافتند.
شاید بتوان گفت عملکرد این هفته آلومینیوم اراک و موقعیت های فراوانی که خلق شدند اما به گل ختم نشدند، بیش از پیش فقر یک تمام کننده شش دانگ در نوک پیکان حمله آلومینیوم را به تصویر کشید. نیازی که نه تنها عملکرد این مسابقه بلکه آمار گلزنی آلومینیوم در طول فصل نیز بر آن صحه می گذارد. شاگردان داوود مهابادی تا به امروز در ۱۲ مسابقه ای که در لیگ یک انجام داده اند، ۱۰ بار به گل رسیده اند و میانگین گل زده ای برابر با ۰٫۸۳ در هر مسابقه از خود به جای گذاشته اند که بدون شک برای تیمی که بخواهد در قامت یک مدعی ظاهر شود چنین آمار گل زده ای قابل قبول نیست. آماری که آلومینیوم را از لحاظ تعداد گل زده در رده دهم لیگ یک قرار داده است. به علاوه اینکه در ۱۲ مسابقه ای که از لیگ گذشته است آلومینیوم اراک تنها در ۲ بازی موفق به گلزنی بیش از یک بار شده است و در ۵ مسابقه نیز مهاجمان آلومینیوم نتوانسته اند دروازه رقبا را باز کنند که بدون شک این اعداد و ارقام می تواند نیاز این تیم به بازنگری جدی در مهره های هجومی و البته برنامه های تهاجمی را در تعطیلات نیم فصل یادآور شود.
اما در فاز دفاعی شاگردان داود مهابادی استحکام ویژه ای داشته اند و با دریافت تنها ۷ گل و میانگین ۰٫۵۸ گل خورده در هر مسابقه، دومین خط دفاع برتر مسابقات را بعد از سپیدرود صدرنشین به خود اختصاص داده اند.نماینده استان در این ۱۲ بازی فقط یک بار بیش از یک گل دریافت کرده است و در ۷ دیدار نیز هرگز دروازه اش باز نشده است تا از لحاظ تعداد دفعات کلین شیت، بهترین آمار را در میان تیم های لیگ یکی در اختیار داشته باشد.
بدون شک با اتکا به این سازمان دفاعی مستحکم، آلومینیوم اراک می تواند با تقویت خود در فاز هجومی، در ادامه فصل حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشد چرا که در فوتبال کشورمان همواره دیده ایم یکی از ارکان اصلی موفقیت خط دفاعی مستحکم باشگاهها بوده است و بعضا تیم هایی که خط دفاعی قدرتمند و خط حمله متوسط رو به قوی ای داشته اند، توانسته اند به موفقیت برسند.
گفتنی است آلومینیوم اراک که در حال حاضر با ۱۷ امتیاز نهمین تیم لیگ دسته یک کشور به شمار می رود می بایست یکشنبه آینده در بوشهر به مصاف ایرانجوان بوشهر برود و سپس جمعه و در روزی که می تواند یکی از روزهای خاص این سالهای ورزش استان لقب بگیرد، نماینده استان در جام حذفی میزبانی از پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران، سپاهان اصفهان را عهده دار است.دیداری که از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز خواهد شد و بدون شک می تواند فرصت مناسبی برای آشتی بیش از پیش هواداران با فوتبال در اراک باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.