خانه » پیشنهاد سردبیر » تجربه نقره ای

تجربه نقره ای

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰   شماره ۱۴۷۹

گفتگوی وقایع استان با ملیکا برون مربی و مبینا کارخانه دروازه بان تیم کانوپولوی استان مرکزی

تجربه نقره ای

چندی پیش تیم کانوپولوی استان مرکزی در مسابقات قهرمانی کشور که اولین تجربه بازیکنان استان در رقابت های بزرگسالان بود، توانست مقام دوم را کسب کند

فاطمه چاپاری

مسابقات کانوپولو قهرمانی کشور به میزبانی هیات قایقرانی استان مازندران با حضور تیم‌های خراسان‌رضوی، فارس، یزد، زنجان، مرکزی، مازندران، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری و البرز در استخر شهید رسولی نوشهر برگزار شد. در این مسابقات استان مرکزی توانست عنوان نائب قهرمانی را کسب و مدال نقره را به استان آورد. این تیم که به سرمربیگری رشاد هاشمی و مربیگری ملیکا برون ملی پوش کانوپولو به میدان رقابت ها رفت توانست تجربه موفقی را در اولین حضور تیم استان مرکزی در رقابت های قهرمانی کشوری در رده بزرگسالان رقم بزند.
ملیکا برون مربی این تیم از ۱۳ سالگی ورزش کانوپولو را آغاز کرده و همچنان پر قدرت به فعالیت ادامه می دهد. وی که تجربه حضور در تیم ملی کانوپولو بانوان و کاپیتانی تیم ملی جوانان کانوپولو را دارد، در مدت فعالیت خود افتخاراتی چون کسب طلا آسیا هنگ کنگ، نقره آسیا ۲۰۱۷ مالزی، طلا بازی های آسیایی جاکارتا آزمایشی ۲۰۱۸، برنز کاپ آسیا چین ۲۰۱۹ ، ۵ مدال طلا قهرمانی کشور اسلالوم، ۳ مدال طلا لیگ برتر را رقم زده است و خانم گل آسیا و بهترین بازیکن آسیا در سال۲۰۱۵ محسوب می شود.
برون درباره حضور استان مرکزی در مسابقات قهرمانی کانوپولو، گفت: به استثنای من که به عنوان مربی و بازیکن در این مسابقات حضور داشتم، بقیه بازیکنان تیم در رده سنی زیر هجده سال قرار داشتند، با این حـال بچه ها توانستند در مقابل حریفان خود عملکرد مناسبی داشته باشند و استان توانست مقام نائب قهرمانی این مسابقات را کسب کند.
وی در خصوص سطح این مسابقات افزود: بر خلاف سال های گذشته که تنها هفت یا هشت تیم در مسابقات حضور داشتند، امسال یازده تیم در این رقابت شرکت کرده بودند که از این بین تیم تهران جدی ترین حریف ما محسوب می شد که متاسفانه با نتیجه ای نه چندان مطلوب بازی را به این تیم واگذار کردیم.
ملیکا برون اظهار کرد: خب بسیاری از بازیکنان این تیم از ملی پوشانی بودند که متولد دهه شصت هستند بنابراین از لحاظ تجربه و قدرت بدنی برتری چشمگیری نسبت به بازیکنان ما که همگی از رده سنی زیر هجده سال بودند داشتند و فراموش نکنیم که این اولین تجربه بازیکنان استان در رقابت های بزرگسالان محسوب می شد.
این قهرمان کانوپولو بیان کرد: همه جای دنیا این گونه است که تمرینات باید بعد از مسابقه شروع شود ولی متاسفانه در اراک برعکس است چرا که بعد از مسابقه تمرینات هم تمام می شود، برای حل این مشکل باید دریاچه ای ثابت در اختیار بازیکنان کانوپولوی استان قرار بگیرد، دریاچه آلومینیوم مختص تیم نیست ممکن است در اختیار ما قرار بگیرد و ممکن هم هست این اتفاق رقم نخورد ما نمی توانیم به اجبار در این دریاچه تمرین کنیم.
وی ادامه داد: با این همه جا دارد از آقای تبرته فراهانی که در این سال ها از طرف بیمه رازی تیم ما را از لحاظ مالی حمایت کرده است تشکر نمایم، همچنین از همکاری های خانم علیبخشی مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی کمال تشکر را دارم، در تمرینات آماده سازی برای این مسابقات خانم علیبخشی در صدور مجوز برای تمرینات بچه ها در پایگاه قهرمانی و پیست کمال همکاری را با ما داشتند.
وی در پایان با اشاره به حضور سه ساله خود در تیم شهرکرد، از انعقاد قرارداد خود با این تیم در سال جاری خبر داد و گفت: هر چند استان مرکزی برای لیگ تیم اعزام نمی کند اما در صورتی که بتوانیم حتما برای جذب بچه هایی که عملکرد خوبی از خود نشان دادند در تیم های دیگر شهرها تلاش خواهیم نمود.
مبینا کارخانه دیگر بازیکن تیم استان است که با توجه به تجربه کم خود در این رشته موفیقت های خوبی را رقم زده و آینده درخشانی را در پیش خواهد داشت.
وی به خبرنگار وقایع استان گفت: من حدود ۵ سال است که قایقرانی کار می کنم و پیش از این همراه دیگر اعضای تیم دو نائب قهرمانی در رده نوجوانان و اولین قهرمانی در رده سنی جوانان در سال ۹۶ را نیز رقم زده ایم و این بار هم در رده بزرگسالان توانستیم برای اولین بار از استان مرکزی مقام آور باشیم.
کارخانه که هجده سال دارد و در پست دروازه بان اولین تجربه خود را در مسابقات کانوپولو قهرمانی در رده بزرگسالان پشت سر گذاشته، اظهار کرد: از آن جا که به علت شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر هیچ مسابقه ای در رشته کانوپولو برگزار نشده بود، در این مسابقه تمامی ورزشکاران سراسر کشور حضور داشتند و مسابقه با شرکت ۱۱ تیم از سطحی حرفه ای برخوردار بود، استان های تهران و مازندران سخت ترین حریف های ما در این مسابقات محسوب می شدند چرا که بسیاری از اعضای تیم های تهران و مازنداران به ترتیب از ملی پوشان تیم های بزرگسالان و جوانان هستند، با توجه به جدول با تیم مازندران که مسابقه نداشتیم اما در مصاف با تیم تهران در مسابقه نیمه نهایی شکست خوردیم.
وی در ادامه در مورد علاقمندی خود به رشته کانوپولو افزود: من در سال اول راهنمایی در مدرسه در تست استعدادیابی برای تیم کانوپولو انتخاب شدم و از آن زمان به این ورزش مشغول شده ام چرا که هیجان را در هیچ ورزشی به جز کانوپولو نیافته ام حس نشستن در قایق تجربه بی نظیری است. الان هم به تحصیل در رشته تربیت بدنی مشغول هستم.
کارخانه ادامه داد: با اینکه ایران چهل سال است که کانوپولو دارد اما این رشته در گذشته چندان بین مردم کشور شناخته شده نبوده است اما خوشبختانه در چند سال اخیر کانوپولوی کشور پیشرفت خوبی داشته و از آن جا که خاک این رشته را خورده ام قصد دارم تا همیشه آن را دنبال کنم و در حال گذراندن دوره های مربی گری هستم و در بازیکنی هم هدفم مشخص است دوست دارم فیکس تیم ملی باشم.
این ورزشکار استان اظهار کرد: طی چند سالی که این ورزش را دنبال می کنم تنها به چهار مسابقه قهرمانی کشوری و لیگ اعزام شده ایم که تیم استان در سه دوره حضور خود در مسابقات قهرمانی کشوری مقام آور بوده است و در لیگ هم با توجه به مصدومیت هایی که برای اعضای تیم ایجاد شد با تفاضل گل در رده چهارم قرار گرفتیم.
وی در پایان گفت: جا دارد از خانم ملیکا برون و آقای رشاد هاشمی که در تمامی این سال ها به لطف این عزیزان گرد هم جمع شده ایم تشکر کنم، همچنین این چند سال آقای تبرته فراهانی از بیمه رازی حمایت های مالی خوبی از ما داشته که جای تشکر دارد، اما همیشه نمی توان از اسپانسر توقع داشت باید حمایت ها از ورزشکاران کانوپولو استان بیشتر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.