خانه » اخبار » تاثیر برقراری امنیت در ارتقاء سلامت

تاثیر برقراری امنیت در ارتقاء سلامت

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱  شماره ۱۵۵۶

سیمین سیف

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارتقاء امنیت یک جامعه، سلامت در همه ابعاد را افزایش می دهد. دکتر سید محمد جمالیان که از فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان میزبانی کرده بوده، بیان کرد: امنیت یکی از نیازهای اساسی و اولیه هر انسان است. وی افزود: داشتن امنیت و سلامتی دو نعمتی هستند که انسان ها به خوبی قدر آن را می دانند و قدردان زحمات و تلاش های سبز پوشان مدافع امنیت و سپید پوشان مدافعان سلامت بوده و هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در همین بحران عمیق و جهانی بیماری کووید-۱۹، امنیت اقتصادی، اشتغال و معیشت، بهداشت و درمان و سلامت جسمی و روانی – اجتماعی افراد جامعه به ویژه گروه‌های محروم‌تر از نظر فرهنگی و درآمدی، در معرض خطر و آسیب جدی قرار گرفت؛ پیامدهای روانی دوران کرونا از تشویش دائمی و اضطراب گرفته تا افسردگی و یا پرخاشگری و خشونت، انگ و برچسب نسبت به بیماری و دارو و پزشک و پرستار و مطب و بیمارستان و یا رایج شدن شایعه و شبه علم و خرافه با عناوینی چون طب سنتی با سرعتی بیش از خود ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و لطمات آن دامنگیر جامعه شده است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فشارهای زیاد دوران پساکرونا و افزایش قیمت ها و فشار اقتصادی به مردم، آمار خودکشی در کشور و استان بالا رفته که باید چاره ای برای آن اندیشید و در این بین نیروی انتظامی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان راه اندازی بهداری در نیروی انتظامی در استان مرکزی را راه گشاء و کمک کننده دانست و گفت: توسعه زیرساخت های درمانی ادارات مختلف قطعا باعث کاهش حجم بار مراجعین به مراکز درمانی دولتی و کاهش ازدحام در آنها و در مقابل ارائه خدمات با کیفیت تر می شود و خوشبختانه نیروی انتظامی نیز در این زمینه نیز پیش قدم شده و امیدواریم سایر ادارات و دستگاه ها نیز این رویه را پیش بگیرند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: امنیت و سلامت دو مقوله مرتبط با یکدیگرند.
سردار حسن مفخمی شهرستانی بیان کرد: در جامعه سالم و با نشاط، وقوع جرم و جرایم نیز کاهش می باید و جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می شود به همین علت نیروی انتظامی در برقراری امنیت برای رسیدن به جامعه ای سالم از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.
وی ضمن تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان به خصوص در دوران کرونا، اقدامات صورت گرفته و رسیدن به شرایط نسبتا با ثبات کنونی را نشان از اقدامات جهادی و ایثارگونه ماه ها و سال های قبل عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: تامین امنیت برای برقراری سلامت و جامعه ای سالم از وظایف نیروی انتظامی است.
سردار مفخمی شهرستانی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه سبزپوش نیروی انتظامی برای ایجاد جامعه ای سالم با امنیت اجتماعی بالا و با نشاط در کنار کادر بهداشت و درمان است تا در نهــایت جامعه ای سالم و پویا از نظر امنیت و سلامت شکل بگیرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.