خانه » جدیدترین » بهره مندی نیروهای قراداد معین اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره ۱۴۸۰ از تسهیلات رفاهی حقوقی پس از ۱۱ سال

بهره مندی نیروهای قراداد معین اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره ۱۴۸۰ از تسهیلات رفاهی حقوقی پس از ۱۱ سال

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱  شماره ۱۶۲۷

سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی طی مصوبه هیات محترم وزیران به نیروهای قرارداد معین تبدیل وضعیت شدند که این موضوع مستلزم دریافت شناسه استانی بوده و قریب یازده سال بلاتکلیف مانده بود.
محمد زیدوند در گفت و گو با خبرنگار روزنامه وقایع استان اظهار کرد: علیرغم پیگیری نیروهای قرارداد معین، مدیران وقت سازمان تا کنون موفق به دریافت آن نشده بودند. با عنایت به نداشتن ردیف بودجه استانی نیروهای قراردادمعین از رفاهیات و تسهیلات مطابق با سایر نیروها برخوردار نبودند و مکاتبات فراوانی که در این خصوص انجام شده بود هم نتیجه ای دربر نداشت، اما سرانجام این مهم طی دو ماه اخیر تعیین تکلیف شد.
وی افزود: تعاملات با بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پاسخ داد و در نتیجه بعد از ۱۱ سال، نیروهای قرارداد معین شنــاسه استانی کسب نمودند و از تسهیلات و رفاهیات استانی بهره مند شدند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی توضیح داد: از دیگر تحولات و سایر اقدامات موثری که بنابر سیاست های کلی کشور، توصیه های مکرر مقام معظم رهبری و سیاست های وزارت کشور در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و به حداقل رساندن مسائل اجتماعی قشرهای آسیب دیده می توان نام برد تجهیز نمودن مراکز اورژانس اجتماعی و مجزا نمودن فیلدهای مداخله ای از جمله مرکز خانه سلامت و مرکز خانه تلاش است که هم اکنون در حال انجام می باشد و با جدیت در حال پیگیری است.
زیدوند در خصوص موارد مداخله ای در روستاها و مناطق کم برخوردار بیان کرد: با توجه به بافت فرهنگی خانوارها در این مناطق برای بازدید از منزل و اقدامات مددکاری از خودروی اداری سمند که در اختیار اورژانس اجتماعی قرار گرفته است استفــاده می شود تا موارد مداخله ای با حفظ کرامت فردی و رعایت اصول محرمانگی صورت پذیرد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم طرح بندگی ویژه ماه مبارک رمضان افزود: این طرح ویژه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی بود که توسط مرکز خانه تلاش بهزیستی و ندای مهر برگزار گردید و استان مرکزی توانست رتبه دوم کشوری را در بین۳۲ استان کشور کسب نماید.
سرپرست سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: همچنین در خصوص بروز نمودن اطلاعات علمی متناسب با کار اورژانس اجتماعی نیز اقدامات شاخصی ذیل برگزاری دوره های آموزشی مجازی و حضوری با بهره مندی از مدرسین خبره استانی و کشوری انجام شده است.
زیدوند با اشاره به ارائه تسهیلات به پرسنل شیفت ۱۲۳ بیان کرد: در راستای پیشگیری از فرسودگی شغلی کارکنان و افزایش نشاط اجتماعی در بین این نیروها هماهنگی های لازم با اردوگاه های کشوری درخصوص استفاده پرسنل ۱۲۳ به همراه خانواده ایشان از این امکانات انجام شده است.
وی ادامه داد: در حال تعامل با بهزیستی کشور درخصوص استفاده از بیمه تکمیلی پرسنل بدون کسر از حقوق مختص کارکنان ۱۲۳ هستیم که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد، همچنین لازم به ذکر است که پس از ۱۴ سال شروع بکار اورژانس اجتماعی جهت تقویت اورژانس مجوز جذب نیروی انسانی به تعداد ۳۵ نفر صادر شده که فراخوان آن نیز به اتمام رسیده و آزمون آن اواسط مهرماه ۱۴۰۱ انجام می گردد. پرداخت رفاهیات پایان سال ۱۴۰۰ به پرسنل اورژانس اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده است که پیش از این پرداخت نمی شده است.
سرپرست سازمان بهزیستی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات انجام شده طی مدت اخیر می توان به برگزاری آیین تجلیل ازپرسنل اورژانس اجتماعی با هدف بالا بردن انگیزه پرسنل و اهدای لوح تقدیر و جوایز اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.