خانه » اخبار » بهره برداری از ۲۸ پروژه عمرانی در استان مرکزی طی هفته بهزیستی

بهره برداری از ۲۸ پروژه عمرانی در استان مرکزی طی هفته بهزیستی

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۱۶

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبر داد:

بهره برداری از ۲۸ پروژه عمرانی در استان مرکزی طی هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از بهره برداری ۲۸ پروژه عمرانی طی هفته بهزیستی در استان مرکزی خبر داد و گفت: کارگاه خیاطی شرکت تعاونی فراگیر معلولین شهرستان خمین و موسسه پیشگیری بیکران امید در دلیجان، مجتمع خدمات بهزیستی مهاجران، دامداری صنعتی و یک واحد منزل مسکونی دو معلوله در شهرستان شازند از جمله این پروژه ها بشمار می روند.
زهرا امینی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی شعار این هفته را « بهزیستی در گام دوم، شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی» اعلام و بیان کرد: افتتاح مرکز توانبخشی ذهنی فروغ مهر کوثر تفرش، مسکن دو معلوله فراهان، روستا مهد ستاره‌های آینده دهنو در خنداب، کلینیک مددکاری اجتماعی پویش کمیجان، در ساوه موسسه غیرانتفاعی پایدار میثاق مهر ساوه و مهد کودک شهری در محلات از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این هفته می باشند.
وی افتتاح ۱۴ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان اراک، کارگاه خیاطی گروه همیار، گروه همیار عکاسی، کمپ ترک اعتیاد برگزیدگان زندگی دوباره، کمپ ترک اعتیاد طلوع خورشید آزادی، کارگاه شیرینی پزی نوین و مرکز شماره ۲ کودکان کار و خیابانی را از دیگر پروژه هایی دانست که طی هفته بهزیستی در استان مرکزی افتتــاح خواهند شد.
امینی همچنین از اجرای ۷۲ برنامه در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه مددجویان و همکاران بهزیستی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری نمایشگاه توانمندی‌هایی مددجویان در راستای ایجاد اشتغال مددجویان با برگزاری ۲۰ غرفه، واگذاری ۱۴ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر در شهرک جدید امیرکبیر و ۴ واحد خودمالکی در شهرستان‌های شازند و فراهان و محلات، افتتاح روستا مهد خنداب و افتتاح کمپ بانوان در اراک و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و… است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: از سال گذشته تاکنون ۹۲ نفر از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق، گاز و تلفن معاف شدند، همچنین در این مدت برای هزار و ۱۴۲ مددجو ایجاد اشتغال شده است که ۵۹۹ اشتغال ایجاد شده در قالب تسهیلات وام‌های قرض الحسنه بوده و به هر مددجو ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد ارائه شده و مجموعا ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان هزینه شده است.
امینی با بیان اینکه از سال ۹۴ منزل دار شدن خانوارهای با ۲ فرزند معلول در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، اظهار داشت: سهمیه استان در این بخش، ۱۷۴ واحد بود که با جذب سهمیه تکلیفی ۲۷۹ خانواده با ۲ فرزند معلول صاحب خانه شدند.
وی ادامه داد: ۹۸ درصد اعتبارات بهزیستی از سال گذشته تاکنون در راستای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی جذب شده است.
امینی بیان کرد: ۳۳ کمپ حوزه ماده ۱۵ در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۱۷ کمپ در اراک و مابقی در شهرستان‌ها است، همچنین یک مرکز در اراک در راستای ماده ۱۶ در روستای مالک اباد اراک توسط بخش غیردولتی اداره می‌شود که ظرفیت آن ۱۰۰ نفر است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن ویژه مددجویان، معلولین و زنان سرپرست خانوار تاکنون ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت به جز کمک خیرین به مددجویان استان مرکزی واگذار شده است.
امینی با اشاره به اینکه ۲۳۲ کودک کار در استان وجود دارد که تعدادی از آنان اتباع خارجی هستند و از تیرماه سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار در استان مرکزی راه اندازی شده است، گفت: از این تعداد کودک کار ۱۲۰ پرونده مربوط به کودکان کار ساوه است و تلاش برای ایجاد مرکز ساماندهی کودکان کار در این شهرستان در حال پیگیری است.
وی توضیح داد: سال گذشته از مجموع ۹۳ کودک مراکز نگهداری استان، ۵۹ کودک به خانواده‌های متقاضی دارای شرایط واگذار شده است، ضمن اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۱ خانواده متقاضی پذیرش فرزند خوانده در پشت نوبت پذیرش فرزند خوانده هستند..

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.