خانه » اخبار » برگزاری دومین همایش تبیین حقوق شهروندی در حوزه بانوان شهرستان آشتیان

برگزاری دومین همایش تبیین حقوق شهروندی در حوزه بانوان شهرستان آشتیان

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸  شماره ۱۱۰۰

 برگزاری دومین همایش تبیین حقوق شهروندی در حوزه بانوان شهرستان آشتیان

به همت دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری آشتیان و مجمع مشورتی توسعه این شهرستان و با همکاری موسسه مردم نهاد شهروندیار همایش تبیین حقوق شهروندی در حوزه بانوان و پرسش پاسخ با حضور مسئولان ارشد شهرستان آشتیان برگزار شد .
همایش تبیین حقوق شهروندی در حوزه بانوان در سالن عباس اقبال آشتیانی شهرستان آشتیان و جلسه پرسش و پاسخ چهره به چهره با حضور جهان میرزایی فرماندار، ریاحی رییس دادگستری، ملکا شهردار و مسعودی آشتیانی رییس شورای شهر آشتیان برگزار گردید .
درا ین همایش ابتدا دکتر مسعودی رییس شورای شهر آشتیان و رییس مجمع مشورتی توسعه این شهرستان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در سخنان کوتاهی به بیان اهداف همایش در حوزه شناخت حقوق شهروندی بانوان و گسترش فرهنگ مطالبه گری پرداختند.
در ادامه دکتر رحمانعلی قره باغی بازرس و رییس شورای سیاست گذاری حقوق شهروندی شهروندیار به ارائه مطالب حقوقی حوزه بانوان پرداخت.
فرماندار و رییس دادگستری شهرستان آشتیان سخنرانان بعدی مراسم بودند که درباره تبیین حقوق شهروندی بانوان ایراد سخنرانی نمودند و پس از آن مسئولان ارشد شهرستان به پرسش های حقوقی و اجتماعی بانوان حاضر در جلسه پاسخ دادند.
اعم موارد مطرح شده توسط بانوان در این همایش عبارت بودند از:
-۱ فزایش محدوده شهری و حل شدن مشکل کمبود زمین مسکونی در شهر
-۲ درخواست پیگیری رفع موانع قانونی اجرای پل ها و زیر گذر های جادها ی
-۳ مشکلات حوزه آموزش و پرورش و نیاز مدارس به مشاور
-۴ درخواست حل مشکل مجتمع نیمه کاره علامه سید جال
-۵ مباحث حوزه تکریم ارباب رجوع
-۶ احیا منطقه گردشگری لنجرود
-۷ افزایش برنامه های شاد و نشاط اجتماعی در سطح شهر
در ادامه مسئولان شهری به بیان پاسخ سوالات مطرح شده پرداختند که در این حوزه ملکا شهردار شهر آشتیان با اشاره به اینکه بحث کمبود زمین با پیگیری های انجام شده با الحاق زمین در محدوده شهری تا حدودی حل خواهد شد و آنچه که در حیطه وظایف شهرداری و شورای شهر می باشد افزایش عرضه زمین خواهد بود و شهردار آشتیان درباره جمع آوری سگهای ولگرد و نگهداری پار کها توضیحات مفصلی را ارائه نمود.
فرماندار در ادامه توضیحاتی در خصوص پروژه های نیمه تمام سطح آشتیان ارائه کردند و قول دادند که مجموعه تحت مدیریت وی با تمام توان پیگیر رفع موانع قانونی این پروژه ها می باشد. ریاحی رییس دادگاه شهرستان آشتیان توضیحاتی در خصوص حقوق بانوان در حوزه قضا ارائه نمود.
جهان میرزایی در پایان با تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان و مدیران حاضر در جلسه در خصوص پاره ای از موارد مطرح شده توضیحاتی در حوزه مدیریت شورای شهر ارائه نمودند و وعده داد در کنار مدیران دولتی پیگیری های مداوم در رفع مشکلات مطرح شده خواهند داشت.
وی همچنین بیان کرد پروژه احیا منطقه لنجرود با همکاری نماینده عالی دولت و شهردار به زودی شروع خواهد شد و نتیجه پیگیری موارد مطروحه در جلسه بزودی ا طلاع رسانی خواهد شد.
در پایان این مراسم از علی بیگی مدیرعامل موسسه مردم نهاد شهروندیار با اهدا لوح تقدیر به عنوان مسئول برتر در حوزه ترویج گفتمان حقوق شهروندی تقدیر بعمل آمد.
مهدی مسعودی رییس شورای شهر آشتیان در حاشیه این مراسم گفت:حقوق شهروندی در حوزه بانوان یکی از نیازهای امروز شهر ماست و افزایش مطالبه گری در سطح شهر قطعا باعث می شود ما به عنوان مدیران شهرستان آشتیان در رفع مشکلات مردم دقیق تر و بهتر بتوانیم به فعالیت بپردازیم.
وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه های این دو سال اخیر مردم شهر آشتیان بحث کمبود زمین و سوداگری در بحث زمین بود که این موضوع در ابتدای کار شورای شهر جزو اصلی ترین کار شورای ما بود و همکارانم در شورای شهر به همراهی شهردار محترم در طول دوسال گذشته با پیگیری مداوم خودمان و همکاری مسئولان شهری وا ستانی بحث افزایش محدوده شهر را به نقاط خوبی برسانیم و امیدواریم با طی شدن مراحل باقیمانده بروکراسی دولتی این مهم زودتر به نقطه نهایی که همانا عرضه بیشتر زمین باشد برسیم مسعودی در پایان سخنان خود افزود بنده باید تشکر ویژه از همکارانم در شورای شهر و شهردار داشته باشم که در راستای رسیدن به نقاط روشن در رفع مشکلات شهری شهروندان تمام توان خود را به کار بردند و بنده باید شهادت بدهم که هر آنچه در توان داشتند در رسیدن بها هداف توسعه شهری اعمال کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.