خانه » پیشنهاد سردبیر » برنز کیمیا باارزش‌تر از طلا/«کیمیا»گر/کیمیا علیزاده اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را به ارمغان آورد

برنز کیمیا باارزش‌تر از طلا/«کیمیا»گر/کیمیا علیزاده اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را به ارمغان آورد

یکشنبه ۳۱ مرداد ۹۵   شماره ۳۹۷

گروه ورزش- سجاد کاوی:
حضور و مشارکت بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از ملزومات و حق مسلم آنان است تا جامعه‌ای برابر در قبال مردان و زنان داشته باشیم. کیمیا علیزاده بانوی با غیرت و شایسته کشورمان با حضور در صحنه المپیک و رقابت با رقبای پرقدرتش نشان داد اگر به زنان ایرانی اجازه خودنمایی در میادین ورزشی داده شود به خوبی می‌توانند حتی بیشتر از مردان نیز برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. به عنوان مثال مشکل لباس بانوان ورزشکار کشورمان یکی از این معضلات است. اگر مشکلات این چنینی ورزشکاران بانوی ایرانی در ایران یا محافل بین‌المللی حل شود شاهد حضور پررنگ بانوان کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی خواهیم بود.
کمبود منابع مالی و حمایت‌های لازم از سوی مسئولین مربوطه نیز مزید بر علت می‌شود تا کمتر شاهد حضور بانوان غیور کشورمان در عرصه‌های ورزشی باشیم.
پس از کسب نشان برنز کیمیا علیزاده که اولین مدال بانوان ایرانی در المپیک بود، شخصیت‌های سیاسی بسیاری پیام‌های تبریک برای کیمیا ارسال کردند. رئیس جمهور کشورمان در توئیترش برای علیزاده نوشت: «دخترم کیمیا، همه مردم به ویژه بانوان ایران‌ زمین را شاد کردی؛ شادی همیشگی را برایت آرزومندم». محمدرضا عارف نیز در اینستاگرام خود نوشت: «بار دیگر بانوان ایرانی در صحنه های بین المللی خوش درخشیدند و نشان دادند می توان با حفظ ارزشهای اسلامی برای کشور ایران افتخار آفرین بود. موفقیت خانم کیمیا علیزاده در رقابت های المپیک ریو به ایشان و ملت شریف ایران بویژه جامعه زنان ایران که الحق شایسته بهترین ها هستند تبریک می گوییم .به امید پیروزهای دیگر و درخشش جوانان و بانوان ایرانی در عرصه بین الملل». معاون اول رئیس جمهور نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در اینستاگرامش نوشت: «دیشب دل ملت ایران با هنرنمایی کم‌نظیر دختر باوقار و پهلوان کشورمان در آوردگاه المپیک که نخستین مدال افتخارآمیز تاریخ ورزش بانوان ایرانی را به ارمغان آورد، شاد شد. مدال برنزی که کیمیای همت و حمیت ایرانی، کیمیا علیزاده با تلاش و سخت‌کوشی خود برای مردمش کسب کرد، باارزش‌تر از طلاست. این برد غرورآفرین را به قهرمان تکواندوکار کشورمان خانم کیمیا علیزاده، خانواده ایشان، مربیان و دست‌اندرکاران ورزش تکواندو و به ملت شریف ایران صمیمانه شادباش و تبریک می‌گویم و برای همه ورزشکاران عزیزمان آرزوی موفقیت و شادکامی دارم».
زنان کمیسیون فرهنگی مجلس، مجمع زنان اصلاح‌طلب و بسیاری از شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور کسب اولین نشان المپیک بانوان را تبریک گفتند.
اما در کنار پیام‌های تبریک فراوان، نگاه مسئولین کشور می‌بایست نگاه کلان به وضعیت ورزشی بانوان کشورمان باشد تا از مشکلات فراوان آنان کاسته شود و شاهد پیشرفت آنان در رقابت‌های گوناگون بین‌المللی باشیم.
کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان بامداد جمعه توانسته بود با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار رنکینگ به مدال برنز مسابقات تکواندوی المپیک برسد و اولین مدال بانوان ایران در تاریخ این مسابقات را رقم بزند. این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید. وی پس از کسب نشان برنزش گفت: خیلی خوشحالم از این اتفاق و از همه ممنونم که من را با دعای خیر همراهی کردند.
وی ادامه داد: از رییس جمهور که به کسب مدال واکنش نشان دادند و تبریک گفتند خیلی تشکر می‌کنم. امیدوارم افتخار آفرینی زنان ادامه داشته باشد. امیدوارم المپیک بعدی زنان ایران مدال خوشرنگ تری بگیرند.
تکواندوکار ۵۸ کیلوگرم ایران افزود: آینده قابل پیش بینی نیست. در حال حاضر خسته هستم و نمی‌توانم برای آینده تصمیم بگیرم. فعلاً می‌خواهم استراحت کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.