خانه » جدیدترین » بازگشت به شهر

بازگشت به شهر

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲  شماره ۱۷۷۱

علیرضا محمودی سکان مدیریت شهرداری اراک را به دست گرفت

به گزارش وقایع استان؛ مراسم معارفه شهردار کلانشهر اراک روز شنبه چهارم آذرماه با حضور مسئولین ارشد استانی و شهری برگزار و علیرضا محمودی به عنوان شهردار کلانشهر اراک معرفی شد.
علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه شهردار اراک بیان کرد: از یک شهردار مجرب انتظار می‌رود، گره‌های بزرگ موجود در شهر که برای مردم چالش آفرین شده است را باز کند.شهرداری اراک به لحاظ ایجاد سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف گسترش بسیاری داشته است و جا برای ارائه خدمت به مردم بسیار است.
وی با تاکید بر اینکه از یک شهردار مجرب انتظار می‌رود گره‌های بزرگ موجود در شهر که برای مردم چالش آفرین شده است را باز کند؛ گفت: یکی از مهمترین مسائل در شهر اراک، ایجاد فضای توسعه شهری است. بیش از ۲۰ سال است که اراک در طرح‌های جامع و تفصیلی قفل شده است و طرح جامع جدید نیز این وضعیت را تداوم بخشیده است. باید به کمک طرح تفصیلی در دست تهیه، توسعه شهر اراک در دستور کار قرار گیرد. این شهر از نظر زمین در مضیقه است و این امر اراک را به شهری گران تبدیل کرده است.
کریمی در خصوص توسعه دسترسی شرقی به غربی در اراک بیان کرد: طرح ۵۸ متری حذف شد که کار غلطی بود و تا امروز جایگزین مناسبی نداشته است.
وی خواستار تقویت فضای سبز اراک به دلیل آلودگی هوا شد و گفت: طی ۱۵ سال اخیر موظف به توسعه هزار هکتار فضای سبز بوده‌ایم که شاید تا امروز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده باشد، از طرفی حفظ فضای سبز موجود به خوبی انجام نشده و وضعیت خوبی را در سنجان و کرهرود شاهد نیستم. البته طرح مطالعاتی در خصوص قنات ناصری و سنجان و کرهرود در دست انجام است که می‌تواند توسعه فضای سبز را رقم بزند.
کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توسعه ناوگان حمل و نقل می توانیم کاهش تردد خودروها را به ویژه در مرکز شهر رقم بزنیم، همچنین با توجه به راهبرد وزارت صمت برای توسعه وسایل حمل و نقل عمومی برقی و اینکه تزریق ۱۰۰ هزار دستگاه برای برخی از شهرها در دستور کار است، باید در اراک نیز از این ظرفیت نهایت بهره‌برداری صورت گرفته و استفاده از حمل و نقل برقی در اولویت شهرها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به توسعه زیاد ساختار شهرداری، بروکراسی زیادی در این مجموعه ایجاد شده است و انتظار می‌رود که شهردار جدید اراک نظام اداری بروکراتیک در شهرداری اراک را کاهش دهد تا کار مردم تسهیل و تسریع شود.

مسیر شهرداری و شورای اراک ارتباط یک طرفه است
داود قربانی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: مسیر و جهت شهرداری و شورای اراک ارتباط یک طرفه است، باید این ارتباط منجر به پیشرفت و ترقی مجموعه خدمات شهری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی طی ۲ سال گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه ون و تعدادی میدل باس به ناوگان حمل و نقل اراک اضافه شده است.
قربانی افزود: این وسایل بر اساس اولویت محله‌های کم برخوردار و کاهش آلودگی هوای شهر اراک وارد سامانه حمل و نقل عمومی این شهر شده است.
وی افزود: در راستای بهبود خدمات و خدمت رسانی بهتر خودروهای فرسوده از سامانه حمل و نقل عمومی خارج و خودروهای صفر کیلومتر جایگزین شدند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: استان مرکزی و اراک از حیث نشاط در سطح پایین قرار دارد و می‌طلبد مسؤولین استان بویژه مدیران مربوطه در حوزه نشاط اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.
قربانی گفت: زیر ساخت تفرجگاه نورالشهدا انجام شده است و در آینده شاهد ایجاد پارک هیجانی در این تفرجگاه خواهیم بود.
وی افزود: شهرداری این شهر در حوزه فرهنگی در دو سال اخیر اقدامات مناسبی انجام داده است.

پیشرفت شهر مستلزم وحدت بین مسؤولین است
علیرضا محمودی نیز در این آئین گفت: صنایع و شاهراه بودن اگرچه برای شهر اراک امتیاز به شمار می‌رود، اما تهدید هم محسوب می‌شود و باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
شهردار اراک گفت: در شورا اختلاف عقیده وجود دارد اما می‌توان از همین اختلافات خروجی‌های خوبی گرفت.
محمودی گفت: بعد از ۱۴ سال به اراک باز می‌گردم و برای ارائه خدمات شایسته مردم اراک نیازمند تجربیات و همراهی اعضای شورا و سایر مسؤولین استان هستم.
وی افزود: به طور حتم با حمایت و کمک شورا درخواست‌ها و بندهای مدنظر وزیر کشور را اجرا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.